Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-30, 20:09
  #1
Medlem
VaBanks avatar
Fan lite sent ute, låter fb hjälpa till i avgörandet.

Imorgon ska ja ut i backen för första gången, sambon har åkt (lite) skidor tidigare och (liksom resten av hennes familj) anser att jag bör testa med skidor först, men andra jag talat med menar att det inte spelar roll/är lättare med snowboard som "första gången". Jag känner själv att snowboard verkar grymt mer kul, samt detta är det jag kommer envist att köra med.

Har aldrig stått på något (börjar bli närmare 30 ffs och inte haft tillfället förut helt enkelt)
så jag är kluven. Sambon är inte så erfaren heller men hon kommer att köra på skidor, OCH ja jag vet hade jag vart smart hade jag kört på en "skidskola på 2 dagar" men nu blev det inte så..



Va fan tycker ni? Troligtvis håller vi oss till barnbacken, de andra blir ja blöt i arslet av att bara kolla på. Nog för att jag kommer slå mig, men ja räknar med att kunna köra hem hel..
Citera
2012-03-30, 20:25
  #2
Medlem
TrueBloods avatar
Börja med lagg, förutom att det är roligare enligt min ringa mening, så är det ett helvete att åka släplift med bräda.

Vilket du än väljer, farten ger balans!

Fan, nu fick jag åkabstinens.
Citera
2012-03-30, 21:15
  #3
Medlem
Sw333ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VaBank
Fan lite sent ute, låter fb hjälpa till i avgörandet.

Imorgon ska ja ut i backen för första gången, sambon har åkt (lite) skidor tidigare och (liksom resten av hennes familj) anser att jag bör testa med skidor först, men andra jag talat med menar att det inte spelar roll/är lättare med snowboard som "första gången". Jag känner själv att snowboard verkar grymt mer kul, samt detta är det jag kommer envist att köra med.

Har aldrig stått på något (börjar bli närmare 30 ffs och inte haft tillfället förut helt enkelt)
så jag är kluven. Sambon är inte så erfaren heller men hon kommer att köra på skidor, OCH ja jag vet hade jag vart smart hade jag kört på en "skidskola på 2 dagar" men nu blev det inte så..



Va fan tycker ni? Troligtvis håller vi oss till barnbacken, de andra blir ja blöt i arslet av att bara kolla på. Nog för att jag kommer slå mig, men ja räknar med att kunna köra hem hel..
Jag skulle köra på skidor första gångerna då jag uppfattar det som lättare att börja med.
Jag själv började med skidor och det gick ganska lätt att lära sig så det kommer nog gå fint för dig!
Citera
2012-03-30, 23:11
  #4
Avstängd
Eriksson71s avatar
Åk inte Snowboard du kommer inte kunna åka ner för barn backen förräns typ 3dje dagen eller så. Sen är det svårare med lift och sen stör jag mig allmänt på alla snowboard åkare som åker och bromsar i backarna så det bildas bulor . Har dock testat att åka Snowboard med instruktör osv , det slutade med att jag var några dm ifrån att åka in i liftkön med full fart . Så satsa på skidorna!
Citera
2012-03-31, 15:06
  #5
Medlem
VaBanks avatar
Fan va nice. Gick faktiskt väldigt bra, tog tre åk innan ja börja hitta känslan, innan ja satte arslet i men sedan gick det relativt bra. Testade skidor, får nog ge mig på brädan till nästa säsong.


Creeds till alla 3,4,5 åriga kids som ägde och garva åt mig haha

Nej men ärligt de är fan grymt duktiga och bra mycket våghalsiga än äldre.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback