2012-03-29, 20:30
Medlem
Hej.

Skulle använda min mic i skype tidigare idag, då den vägrade o registrera min röst. (funkade senast jag använde den, ca 2v sedan).
Har kikat igenom alla knappar på headsetet (Steelseries 5H v2), kollat drivrutiner osv. Allt verkar stå rätt till. Det står även att enheten fungerar korrekt... Men staplarna rör sig inte när jag pratar, det hörs endast brus när jag spelar in.

Testade att koppla in min gamla stationära mic, o den funkade perfekt... Både i skype och windows.

Så nu undrar jag ifall ni vet vad jag kan göra för att få micen i headsetet att funka?
Ber om ursäkt ifall jag lagt tråden fel då jag är lite desperat och vilsen atm.

Mvh!
Citera
2012-03-29, 20:32
Medlem
Xiztecs avatar
Systemåterställning känns som ett värt försök.
Citera
2012-03-29, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xiztec
Systemåterställning känns som ett värt försök.

Done, händer inget. :S Fortfarande bara brus.
Citera
2012-03-29, 20:56
Medlem
lamajägarns avatar
skulle gissa på glapp om andra mikrofoner fungerar. pilla lite på sladdarna medan du testar den och samanfogas allting i någon form av sladdlåda på sladden så bonka lite på denna. Använda mig själv utav denna metod för att förlänga livstiden på ett gammalt headset
Citera
2012-03-29, 20:56
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Uppdaterar Skype eller gör en ominstallation av Skype, se om detta kan hjälpa dig.
Citera
2012-03-29, 22:06
Medlem
Xiztecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananburken
Done, händer inget. :S Fortfarande bara brus.

Är det bara i Skype det fuckar upp? Är det likadant i något inspelningsprogram tillexempelvis Audacity?
Citera
2012-03-30, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lamajägarn
skulle gissa på glapp om andra mikrofoner fungerar. pilla lite på sladdarna medan du testar den och samanfogas allting i någon form av sladdlåda på sladden så bonka lite på denna. Använda mig själv utav denna metod för att förlänga livstiden på ett gammalt headset
Kikat igenom det, ser inte ut att vara något konstigt där, tack ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Uppdaterar Skype eller gör en ominstallation av Skype, se om detta kan hjälpa dig.
Uppdaterade skype men micen brusar bara.

Citat:
Ursprungligen postat av Xiztec
Är det bara i Skype det fuckar upp? Är det likadant i något inspelningsprogram tillexempelvis Audacity?
Micen funkar varken i windows (ljudinspelaren) eller skype. Det är de enda två jag har testat och har tillgång till. När jag spelar in/pratar i skype hörs det bara brus, ingen röst som sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in