Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-29, 13:28
  #1
Medlem
liberames avatar
Hej alla flashbackare!

Jag går i skrivande stund på lärarprogrammet i Karlstad men jag har börjat tveka något oerhört om jag ens vill bli lärare, så därför tänkte jag höra om det är möjligt att byta program till hösten?

Jag läser för närvarande till Engelska lärare men jag har hittat någonting som passat mig bättre som har en helt annan inriktning.

Så då är frågan, kan jag söka till det andra programmet till höstterminen och bli antagen och meddela studievägledaren att jag hoppar av lärarprogrammet i förmån för det andra programmet?

Kan tillägga att förstahandsvalet är på samma universitet men att de övriga valen är hos andra lärosäten fast det kanske är betydelselöst??
Citera
2012-03-29, 13:37
  #2
Medlem
d01shs avatar
Varför skulle du inte kunna ansöka till ett annat program? Varför skulle du inte kunna hoppa av? Kombination av de två är ju att byta program.

Men du får ju söka som alla andra.
Citera
2012-03-29, 13:41
  #3
Medlem
liberames avatar
Blev lite orolig då jag läste att det skulle vara svårt att byta inriktning under studiernas gång.

Stog här:
http://studera.nu/omstudier/omstudie...680004003.html
Citera
2012-03-29, 13:42
  #4
Medlem
d01shs avatar
Det är skillnad på program och inriktning. Du använder termerna om vartannat.
Citera
2012-03-29, 13:46
  #5
Medlem
liberames avatar
Okej Hehe..Men tack så mycket för hjälpen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback