Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-28, 21:58
  #1
Medlem
Hej, går andra året på samhällslinjen och har en liten fråga.

Det finns en sida som heter studienet.se där man kan lägga upp och "köpa" uppsatser utav andra.
De är inte som diverse andra sidor som man kan lägga upp sin uppsats på (mimersbrun, uppsats.se mm) utan man måste antingen köpa dem eller ha lagt upp en egen uppsats för att få ta del utav vad som står i den.

Min fråga är, kan lärarna ta reda på om jag har tagit en uppsats där ifrån?

Tack på förhand!
Citera
2012-03-28, 22:07
  #2
Medlem
Beror väl på hur smart du är. Rekommenderat är väl att inte nicka ditt IRL name på hemsidan samt som alltid annars mixtra om texten från den uppsatsen du köper/får till ditt egna stuk med tanke på att lärarna har inte dirrekt svårt för sig att kolla upp om din text är identisk med en annan = fail. Betvivlar starkt att lärarna kollar IP osv osv osv men om du vill vara bombsäker så får du väl helt enkelt köpa uppsatsen via närmaste biblioteks/internetcafés datorer och nicka äpple123 samt då som sagt göra ditt egna stuk av texten. Låt det ta den tid det tar att mixtra om den, säg att du lägger en timma på att göra din egna text utav den köpta uppsatsen på en timma så sparar du endå in 5 timmar då du slipper leta reda på all information själv. Har själv blivit påkommen för dylikt fusk och kunde därmed inte få mer än G i ämnet resten av gymnasietiden av den läraren. Hoppade dock av gymnasiet så i didn't care so much about it, men good luck iaf.
Citera
2012-03-28, 22:44
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kustlol
Beror väl på hur smart du är. Rekommenderat är väl att inte nicka ditt IRL name på hemsidan samt som alltid annars mixtra om texten från den uppsatsen du köper/får till ditt egna stuk med tanke på att lärarna har inte dirrekt svårt för sig att kolla upp om din text är identisk med en annan = fail. Betvivlar starkt att lärarna kollar IP osv osv osv men om du vill vara bombsäker så får du väl helt enkelt köpa uppsatsen via närmaste biblioteks/internetcafés datorer och nicka äpple123 samt då som sagt göra ditt egna stuk av texten. Låt det ta den tid det tar att mixtra om den, säg att du lägger en timma på att göra din egna text utav den köpta uppsatsen på en timma så sparar du endå in 5 timmar då du slipper leta reda på all information själv. Har själv blivit påkommen för dylikt fusk och kunde därmed inte få mer än G i ämnet resten av gymnasietiden av den läraren. Hoppade dock av gymnasiet så i didn't care so much about it, men good luck iaf.

Jag har ju så kallade poäng så kan ladda hem uppsatsen, så om lärarna ska ta del utav den så måste de också ladda hem den uppsatsen. Men de kan ju omöjligen veta att jag tog hem uppsatsen där ifrån eller?
För man får inte reda på någon text förutom inledningen om man inte ladar hem uppsatsen.
Citera
2012-03-28, 22:58
  #4
Medlem
Om läraren kör den genom urkund och någon redan lämnat in den uppsatsen och sagda persons lärare kört den genom urkund så lär du ju åka dit, oavsett om läraren får reda på ursprungskällan eller ej.
Citera
2012-03-28, 23:09
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam1
Om läraren kör den genom urkund och någon redan lämnat in den uppsatsen och sagda persons lärare kört den genom urkund så lär du ju åka dit, oavsett om läraren får reda på ursprungskällan eller ej.

okej tack för varningen!

Men jag ska såklart ändra uppsatsen, en hel del, kan jag fortfarande åka fast då?

Funkar urkund om man ger arbetet i lärarens hand så att säga? Eller funkar det så att läraren mailar in uppsatsen? För har inte tänkt att maila arbetet till läraren då denna är en väldigt gammal modig lärare och ja går på en väldigt liten skola så tror inte urkund används så ofta.
Citera
2012-10-25, 15:29
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spunkan
okej tack för varningen!

Men jag ska såklart ändra uppsatsen, en hel del, kan jag fortfarande åka fast då?

Funkar urkund om man ger arbetet i lärarens hand så att säga? Eller funkar det så att läraren mailar in uppsatsen? För har inte tänkt att maila arbetet till läraren då denna är en väldigt gammal modig lärare och ja går på en väldigt liten skola så tror inte urkund används så ofta.


Tänkte väcka denna tråd igen. Jag ska lämna in ett pappersarbete (som är skrivet på datorn) till min lärare och undrar ifall hon hade använt sig av Urkund så hade hon väl velat att vi skulle skicka uppsatsen till henne istället för att lämna in papper?
Citera
2012-10-25, 17:05
  #7
Medlem
ingen?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback