Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2019-03-20, 19:29
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flytt-lasse
Skulle inte du komma ner slutet av april?
Kan fan inte vara fullbokat.
Många säger att det är skitsnack men jag vill påstå boka inte från samma ip adress im du kollat efter hotell ett par gånger priset går upp.
Grejen var att personen jag skulle boka av helt plötsligt efter min bokning skickade ett ännu lägre pris o ville jag skulle boka om. Såg då att den personen inte hade några omdömen så jag backade ur.
Citera
2019-03-24, 03:22
  #50
Medlem
Election day idag, alla barer stängda från lördag kl18 till kl 18 söndag, ingen alkohol får säljas. Hoppas de öppnar 18, nån sa att det gäller hela söndagen också.....konstigt man blir ännu mer sugen på en Chang när man inte får dricka.

Nån som kan tipsa om ett hotell i pattaya med liten risk för att behöva blanda sig med indier/araber? Eller är det en omöjlighet?
Citera
2019-03-24, 07:46
  #51
Avstängd
Manjakiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troldmanden
Election day idag, alla barer stängda från lördag kl18 till kl 18 söndag, ingen alkohol får säljas. Hoppas de öppnar 18, nån sa att det gäller hela söndagen också.....konstigt man blir ännu mer sugen på en Chang när man inte får dricka.

Nån som kan tipsa om ett hotell i pattaya med liten risk för att behöva blanda sig med indier/araber? Eller är det en omöjlighet?

Avani, Royal Cliff och flera av de dyrare hotellen borta i Nakluha.
Citera
2019-03-24, 11:44
  #52
Medlem
chillarmests avatar
Ska till Pattaya i mitten av april och fira thailändska nyåret. Vad kan jag förvänta mig? Man brukar ju inte höra så mkt positivt om stan, men samtidigt säger vissa att pattaya blivit uppstädet lite grann.
Är det mkt indier och araber, som nån skrev tidigare?
Citera
2019-03-24, 12:21
  #53
Medlem
Jag tog bussen till pattaya förrgår, jag var ensam västerlänning på bussen, resten indier och kineser. Jag bor nu i Jomtien, lite lugnare, mycket ryssar och det är ju inga glädjespridare precis men det går att stå ut. Dock anlände en flock indier idag till hotellet och det förstör allt. Babblar sitt fula språk och flyttar inte sig när man vill förbi. Hyfs är inte deras grej.

Inne i pattaya går de alltid i gäng på minst 10 och håller om varandra, man får slänga sig åt sidan om man inte vill ha en tackling av en svettig, curryluktande indier med ful mustasch.
Vi har förlorat kriget om Thailand. Det är precis som hemma, svensken drar sig undan när det blir för stökigt.
Citera
2019-03-25, 11:49
  #54
Avstängd
Manjakiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillarmest
Ska till Pattaya i mitten av april och fira thailändska nyåret. Vad kan jag förvänta mig? Man brukar ju inte höra så mkt positivt om stan, men samtidigt säger vissa att pattaya blivit uppstädet lite grann.
Är det mkt indier och araber, som nån skrev tidigare?

Absolut sämsta tiden att åka till Pattis på deras nyår!
Vidrigt, alla normala lämnar stan för att slippa kaoset.
Citera
2019-03-25, 12:23
  #55
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manjakis
Absolut sämsta tiden att åka till Pattis på deras nyår!
Vidrigt, alla normala lämnar stan för att slippa kaoset.

Roligt att uppleva en gång sen blir det bara massivt jobbigt med alla fulla idioter som inte kan uppföra sig som folk och går över gränser.

Undviker Songkran helt om jag kan.
Citera
2019-03-25, 13:03
  #56
Avstängd
Manjakiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Roligt att uppleva en gång sen blir det bara massivt jobbigt med alla fulla idioter som inte kan uppföra sig som folk och går över gränser.

Undviker Songkran helt om jag kan.

Yes, blir fan bara värre och värre varje år som går.
Citera
2019-03-25, 18:12
  #57
Medlem
Flytt-lasses avatar
Beror kanske lite på hur gammal man är och hur många gånger man upplevt det.
Själv tycker jag den veckan/10 dar är jävligt dryg.
Vete fan va dom gjorde förra året, dom börja om, blev väl en 10 dar totalt.... 🙄
Efter Songkran blir det dött, stendött.
Citera
2019-03-26, 08:16
  #58
Medlem
[quote=AlexxxZ|66416855]Efter 7 år som fast boende i Thailand, och ytterligare nästan 2 år innan det i landet som turist och jag har inte råkat ut för någon ryss som trängt sig före mig i någon kö någon gång. Inte heller har jag haft problem med att dom varit fullare eller odrägligare än någon annan.

Det finns skyltar om israeler, indier och araber i barer/restauranger också.[/QUOTE) Ingenting är svart eller vit om man skall döma hur människor från olika länder uppträder när dem turistar i andra länder. Det finns idioter och fårskallar som inte vet hur man uppför sig från alla länder. Med det sagt, så uppträder folk från vissa länder på ett visst sätt. T.ex kineser. Gå ofta i grupp med en flagga längst fram. Indier som består av 4-6 män som går runt och ger skambud till tjejer. Vill alltid ha rabatterat pris på det mesta. Det som utmärker ryssar är att dem förekommer ofta i bedrägerier som att lura pengar av folk på 7/11.
Citera
2019-04-01, 02:34
  #59
Medlem
felpost
Citera
  • 4
  • 5
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f183271

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback