Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-02-11, 23:04
  #1
Medlem
Skulle gärna vilja veta om pattaya är sej likt nu som förr.
Var där senast för 3 år sen, och då var det lugnt och billigt.
Har hört att öppet tiderna på discon och barer är begränsade,
ligger det någon sanning i detta? Har också läst en del om problem
med ungdomsgäng, bara snack eller?
Tack på förhand. Kan starkt rekommendera nord östra Thailand
för dom som vill komma ifrån turist stråken.
Citera
2019-01-13, 07:10
  #2
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hank.leach
Du kanske skulle kolla datum på inläggen du bumpar!
Han undrade kanske, använde sökaren. Hitta denna tråd, bumpar den för att han troligen vill ha igång en diskussion?

Så den är ej sig likt sedan förr (30 år sedan) men är väl okey. Priserna steget rejält, thailändarna är inte så glada som förr! De är nog så trötta på turisterna, men de ger inkomster. Jobbiga ryska turister, mer bedrägerier än förr. osv...
Citera
2019-01-13, 08:25
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Han undrade kanske, använde sökaren. Hitta denna tråd, bumpar den för att han troligen vill ha igång en diskussion?

Så den är ej sig likt sedan förr (30 år sedan) men är väl okey. Priserna steget rejält, thailändarna är inte så glada som förr! De är nog så trötta på turisterna, men de ger inkomster. Jobbiga ryska turister, mer bedrägerier än förr. osv...
Det verkar som att den här killen inte har fattat hur forumet fungerar om du ser hur han skriver.
Inlägg med två tre ord i tio år gamla trådar.
Därför jag upplyste han om att kolla datum.

Angående ryska turister kan jag inte förstå hur du kan störa dig på dom.
De är där med familj och sitter aldrig i några barer.
Skötsamma.
Citera
2019-01-13, 08:53
  #4
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hank.leach
Det verkar som att den här killen inte har fattat hur forumet fungerar om du ser hur han skriver.
Inlägg med två tre ord i tio år gamla trådar.
Därför jag upplyste han om att kolla datum.

Angående ryska turister kan jag inte förstå hur du kan störa dig på dom.
De är där med familj och sitter aldrig i några barer.
Skötsamma.
Inte min experience med dem precis
Tränger förbi köerna, super vid middagsbordet, kryper rundor vid foajén packad m.m. Sedan dess har jag undviket Thailand. Deras kvinnor är trevliga faktiskt..
Citera
2019-01-13, 09:50
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Inte min experience med dem precis
Tränger förbi köerna, super vid middagsbordet, kryper rundor vid foajén packad m.m. Sedan dess har jag undviket Thailand. Deras kvinnor är trevliga faktiskt..
Jag har aldrig hört talas om eller ens sett det du säger.
Du kanske har sett en full ryss en gång, men du överdriver bigtime.
Du kan inte mena på allvar att du undviker Thailand pga det här?

Det finns en del svenskar som gnäller på ryssar,engelsmän,kineser,indier mm.
Jag förstår inte det.
Jag dricker inte själv och har aldrig blivit störd av någon annan i Thailand.
Ni som aldrig har varit i pattaya och Thailand ska inte bry er om det här,ingen kommer göra er något.
Ni har garanterat mer problem en kväll på krogen i Sthlm eller Gbg.
Du är tryggare i pattaya än någon europeisk stad.
Citera
2019-01-13, 11:54
  #6
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hank.leach
Jag har aldrig hört talas om eller ens sett det du säger.
Du kanske har sett en full ryss en gång, men du överdriver bigtime.
Du kan inte mena på allvar att du undviker Thailand pga det här?

Det finns en del svenskar som gnäller på ryssar,engelsmän,kineser,indier mm.
Jag förstår inte det.
Jag dricker inte själv och har aldrig blivit störd av någon annan i Thailand.
Ni som aldrig har varit i pattaya och Thailand ska inte bry er om det här,ingen kommer göra er något.
Ni har garanterat mer problem en kväll på krogen i Sthlm eller Gbg.
Du är tryggare i pattaya än någon europeisk stad.

Då lär du snart upptäcka det. Ja, de är orsaken jag sökte mig vidare till andra asiatiska länder. Finns typ vietnamn, filipinerna mfl. Även om där finns någon enstaka ryssar, så är de faktiskt bättre.
Jag dricker men oftast en 2 öl till maten. För jag hade kids med mig...


Inte alla ryssarna är sådana, men många är det. Du har nog haft tur i så fall. Har själv sett bilder där ryssarna är inte välkomna in i restaurangen/bar. Själv såg aldrig någon skylt.
En väninnna som jobbar inom en resebyrå får oftast frågan "om det finns många ryssar på hotellet!?"
Men så klart ej enbart i thailand/pattaya

För övrigt håller jag med dig... min vink är inte skrämma bort någon.
Citera
2019-01-13, 14:07
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Då lär du snart upptäcka det. Ja, de är orsaken jag sökte mig vidare till andra asiatiska länder. Finns typ vietnamn, filipinerna mfl. Även om där finns någon enstaka ryssar, så är de faktiskt bättre.
Jag dricker men oftast en 2 öl till maten. För jag hade kids med mig...


Inte alla ryssarna är sådana, men många är det. Du har nog haft tur i så fall. Har själv sett bilder där ryssarna är inte välkomna in i restaurangen/bar. Själv såg aldrig någon skylt.
En väninnna som jobbar inom en resebyrå får oftast frågan "om det finns många ryssar på hotellet!?"
Men så klart ej enbart i thailand/pattaya

För övrigt håller jag med dig... min vink är inte skrämma bort någon.

Efter 7 år som fast boende i Thailand, och ytterligare nästan 2 år innan det i landet som turist och jag har inte råkat ut för någon ryss som trängt sig före mig i någon kö någon gång. Inte heller har jag haft problem med att dom varit fullare eller odrägligare än någon annan.

Det finns skyltar om israeler, indier och araber i barer/restauranger också.
Citera
2019-01-13, 14:27
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Då lär du snart upptäcka det. Ja, de är orsaken jag sökte mig vidare till andra asiatiska länder. Finns typ vietnamn, filipinerna mfl. Även om där finns någon enstaka ryssar, så är de faktiskt bättre.
Jag dricker men oftast en 2 öl till maten. För jag hade kids med mig...


Inte alla ryssarna är sådana, men många är det. Du har nog haft tur i så fall. Har själv sett bilder där ryssarna är inte välkomna in i restaurangen/bar. Själv såg aldrig någon skylt.
En väninnna som jobbar inom en resebyrå får oftast frågan "om det finns många ryssar på hotellet!?"
Men så klart ej enbart i thailand/pattaya

För övrigt håller jag med dig... min vink är inte skrämma bort någon.
Haha!
Är det därför alla restauranger har meny på ryska med kyrilliska bokstäver?
Även jetski uthyrare,taxiverksamheter,Pharmacy,hotell,massageS alonger,speedboat mm har info på ryska.
Ryssarna är välkomna överallt,du har fel.
Citera
2019-01-13, 14:33
  #9
Medlem
Det fanns däremot en skylt i en bar på Walking Street,Roo bar,som inte finns längre.
Men på den stod det att araber inte var välkomna.
Någon annan skylt har jag aldrig sett eller hört talas om.
Citera
2019-01-13, 14:58
  #10
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexxxZ
Efter 7 år som fast boende i Thailand, och ytterligare nästan 2 år innan det i landet som turist och jag har inte råkat ut för någon ryss som trängt sig före mig i någon kö någon gång. Inte heller har jag haft problem med att dom varit fullare eller odrägligare än någon annan.

Det finns skyltar om israeler, indier och araber i barer/restauranger också.
Tja har varit där sedan 1984 från och till.
Det är konstigt många som säger det samma som jag. https://www.rbth.com/politics_and_so...-abroad_814590
Citera
2019-01-13, 14:58
  #11
Medlem
Lasse Berghagens avatar
För 15-20 år sedan sades det att tyskar var skrikiga och gapiga. De var varken skrikigare eller gapigare än några andra.
Citera
2019-01-13, 14:59
  #12
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hank.leach
Haha!
Är det därför alla restauranger har meny på ryska med kyrilliska bokstäver?
Även jetski uthyrare,taxiverksamheter,Pharmacy,hotell,massageS alonger,speedboat mm har info på ryska.
Ryssarna är välkomna överallt,du har fel.
Ehh jag nämnde jag själv inte har sett skylt med förbjuder de går in där. Klart det finns skyltar på ryska de är stora kunder för dem.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f183271

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback