Citat:
Ursprungligen postat av hummingbird85
Jag blir så irriterad på unga människor som säger "jag älskar dig
men är inte kär längre". Det
är meningen att förälskelse ska gå över till en djupare kärlek - om man älskar personen så är det nyförälskelsen som försvunnit, behöver inte betyda att det måste ta slut eller är orättvist mot partnern att vara tillsammans "för att man inte känner lika starkt längre". Det är en naturlig process mot en djupare relation! Hur i hela friden ska ni kunna hålla ihop ett förhållande i längden om ni släpper varann så fort fjärilarna i magen försvinner?
Mina farföräldrar var tillsammans i över 60 år - jag antar att sådan kärlek kommer vara helt utdöd i framtiden så som folk håller på och byter partner titt som tätt nu för tiden, trots att man "älskar varann"...
Ja! Jag håller med!! Har man bestämt sig för att satsa på förhållandet så ger man väl inte bara upp för att det uppstår en svacka?! Vad fan tror folk - att ett förhållande på 50 år BARA ska bestå av fjärilar i magen och romantiska picknickar?
Min senaste pojkvän gjorde slut med anledningen "Jag har känt i några dagar att jag inte är så kär i dig"...

Verkligen vettigt. Man kanske ska börja slut med folk för de en dag har flottigt "Känner inte längre att jag attraheras av dig"...