Tack för ett grymt givande inlägg och inget småhånande och annat skräp man fått av vissa.
Har gjort allt det där men ska gå igenom det och se till att alla vajrar går lätt.
Hm, misstänker att den inte är spänd tillräckligt då. Brukar kanske komma upp i 3-4 Hack när jag parkar.
Jag har smörjt in de där små "byglarna" eller vad det heter med kopparfett som vajrarna är fästa i och som drar åt bromsen så de borde gå lätt.
Awesome, nu är jag på gått humör igen, tack or99
Citat:
Ursprungligen postat av or99
Börja med att kolla att handbromsvajrarna går lätt och att alla leder inte kärvar. En led sitter på vänster sida på bakaxeln, den ska gå lätt samt infästningen till vajern som går till höger sida. Efter du gjort detta kan du kontrollera att vajrarna går lätt i infästningen till de där vad de nu heter som pressar ut backarna, där brukar vajerns infästning fastna.
Då dessa går lätt så släpper du på vajern, sätter dit allt och justerar vajern tills handbromsen tar i början. Någonstans innan första hacket brukar väl vara lagom på volvo som har en bra bit upp till första hacket.
Vill du vara säker på att handbromsen ska ta ordentligt får du nog byta bromsskivorna också, dessa har varit boven på ett par jag hållt på med iaf. (allt nytt och allt går lätt med gamla skivor = otillräcklig bromsverkan på handbroms)
När du ändå är där och rotar kan du kolla om det går att köpa en sådan där justeringsgrej istället för plattjärnet mellan backarna, det finns att köpa till 850/v70 iaf och justera upp backarna med denna för att sedan justera upp vajern.
Köp ett par skivor på biltema och sätt dit är mitt råd hur som helst iaf.
Lycka till.
Lycka till.
Citat:
Ursprungligen postat av JUSTer88
Du måste monterat något fel.. även justerat vajer och backar fel
gör om gör rätt, elr lämna in till ett proffs

JUSTer88, ett proffs som dig? Som precis gått klart fordonslinjen med lägsta möjliga betyg och står och häckar på någon jävla skitverkstad med snuset hängandes och byxorna nere vid knäna så folk kan få beskåda din skäggiga stjärtspringa,där du har problem med en fistel men inte orkar gå till doktorn än för närmaste sjukhus ligger 18 Mil i från din Byhåla där du bor.