Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-22, 22:13
  #13
Medlem
https://www.facebook.com/skaraborgsr...type=2&theater

Värt att se, jag fick ögonen med det här klippet och har börjat lyssna på han mer och mer.
Citera
2016-03-24, 16:53
  #14
Medlem
Rabulists avatar
Drar mitt strå till stacken och bumpar även jag. Folk får inte missa detta. Jag har varit helt insnöad på Stefans musik det senaste halvåret. En riktig jävla guldgruva!

Segra eller dö, Holländarens grav, 113 officerare, revolution och svenska liljor är favoriterna.
__________________
Senast redigerad av Rabulist 2016-03-24 kl. 16:57.
Citera
2016-03-24, 22:10
  #15
Medlem
Peripheryys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabulist
Drar mitt strå till stacken och bumpar även jag. Folk får inte missa detta. Jag har varit helt insnöad på Stefans musik det senaste halvåret. En riktig jävla guldgruva!

Segra eller dö, Holländarens grav, 113 officerare, revolution och svenska liljor är favoriterna.
Jag som du! Fast jag kanske har lyssnat lite mer än ett halvår på snubben och jag hade mer än gärna sett honom live på kajskjul8 i gbg, men inte hittat någon att dra med.
Jag har även köpt hans senaste platta som heter Made in china. Det är en riktig gludklimp! Fick den även signerad av honom via hans hemsida.

Det är lite konstigt att han inte är större än vad han är. Lite så verkar det vara med en artist som heter David urwitz.
Citera
2016-05-14, 20:45
  #16
Medlem
Stefan Andersson är säkerligen underskattad, som har nämnts tidigare i tråden, hur som helst, länkar den här: http://www.stefanandersson.nu/spelschema , någon som ska sticka på någon av de? Funderar själv på att göra det men är nog ensam om det i så fall, lika bra att fråga här i så fall!
Citera
2018-10-23, 23:52
  #17
Medlem
Mycket underskattad musiker.

Två av Stefans låtar tolkades på AfS valfinal i Kungsträdgården. Råkade faktiskt se framträdandena, kollade upp låtarna och blev fast efter det. Underskattad musiker. Kan inte förstå varför hans namn inte generar mer intresse.
Citera
2019-01-15, 16:22
  #18
Avstängd
jouniboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blue-tie
Kan inte heller begripa varför han inte är mer känd än vad han är.
Enligt mig så är han den största svenska musikern på senare tid.

Vad sägs t.e.x. om Svenska liljor?

http://www.youtube.com/watch?v=nH05BCECCd8

Enligt mig en av de vackraste låtar som producerats inom svensk musik.

Anledningen är ju att han sjunger om någonting svenskt. Det finns ju enligt rådande koncensus inget svenskt och allt började i och med invandringen på 60-talet, innan det fanns bara Lort-Sverige där folk levde i total barbari. Men sen fick vi pizza och Zlatan. Om man inte sjunger om pizza och Zlatan så är man en rasistjävel.
Citera
2019-02-26, 23:23
  #19
Medlem
Vad tycker ni om senaste skivan "flygblad över Berlin"? Har själv bara lyssnat igenom den, och tycker den är sådär, men har en känsla av att den växer ju mer man lyssnar...
Citera
2019-03-04, 08:54
  #20
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenkeP81
Vad tycker ni om senaste skivan "flygblad över Berlin"? Har själv bara lyssnat igenom den, och tycker den är sådär, men har en känsla av att den växer ju mer man lyssnar...



Väldigt vacker skiva. Bara låttitlarna är poesi. Men den slår inte hans 1700-tals skildringar. Saknar nog lite förnyelse även om jag äslakr hans stil, ibland kan man dock få känslan av att det är samma låtar med ny text. Min kritik till trots. Han är en av mina favvoriter i svensk musikliv just nu. Måste också lyssna in mig lite mer på skivan dock. Han är så där härligt lagom pretentiös men på rätt sida om gränsen. Skulle vilja se hans musik tonsätta musikaler eller film
Citera
2019-03-04, 09:05
  #21
Medlem
KaptenHundkexs avatar
Vad arbetar och livnär sig SA på nuförtiden? Kan han leva på musiken? De stora framgångarna har väl uteblivit bortsett från Catch The Moon?
Citera
2019-03-04, 11:44
  #22
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenHundkex
Vad arbetar och livnär sig SA på nuförtiden? Kan han leva på musiken? De stora framgångarna har väl uteblivit bortsett från Catch The Moon?

Tv serien "Skilda världar" använde en låt som deras intro så han lär ha fått en del kosing där varje gång den gick på tv sen när dvd boxarna släpptes också
Citera
2019-03-04, 21:31
  #23
Medlem
KaptenHundkexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Tv serien "Skilda världar" använde en låt som deras intro så han lär ha fått en del kosing där varje gång den gick på tv sen när dvd boxarna släpptes också

Aha - det borde ha gett stabilt klirr i kassan för grabben. Kul. Jag har alltid tyckt att han verkar både sympatisk och "skön" på något vis. Ingen diva direkt. Som tonåring gillade jag första albumet skarp. Hoppas han lever och har hälsan.
Citera
2020-01-05, 20:56
  #24
Medlem
arcsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenkeP81
Vad tycker ni om senaste skivan "flygblad över Berlin"? Har själv bara lyssnat igenom den, och tycker den är sådär, men har en känsla av att den växer ju mer man lyssnar...
Det är min favorit av hans plattor, men den behöver lyssnas igenom ett par gånger innan man riktigt uppskattar den. Det hjälper en hel del att läsa bakgrunden till låtarna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback