Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-12, 12:05
  #4081
Medlem
jardins avatar
Uppdatering om hur CE har det idag.
http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6tebo...%A4nen-1.59373
Citera
2018-02-03, 14:59
  #4082
Medlem
5 år försent kan man nu hoppas att gärningsmännen får ett riktigt straff:
http://www.gp.se/nyheter/göteborg/då...ende-1.5130794
Citera
2018-02-03, 18:15
  #4083
Medlem
whysoserious88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hogan1
5 år försent kan man nu hoppas att gärningsmännen får ett riktigt straff:
http://www.gp.se/nyheter/göteborg/då...ende-1.5130794
har inget konto hos gp, kan du posta artikeln här?


kommer ihåg det här fallet, enda gången jag har tagit mig tid att skriva till politiker
när straffet kom för alla invalverade insåg jag att rättsmakten i sverige är ett skämt
glömmer aldrig den bilden på de åtalade när dom satt och skrattade i rättegången
jag är glad att den jäveln åkte dit igen förhoppningen är ju att aset kommer bort ifrån samhället en lång tid framöver
Citera
2018-04-02, 21:53
  #4084
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whysoserious88
har inget konto hos gp, kan du posta artikeln här?


kommer ihåg det här fallet, enda gången jag har tagit mig tid att skriva till politiker
när straffet kom för alla invalverade insåg jag att rättsmakten i sverige är ett skämt
glömmer aldrig den bilden på de åtalade när dom satt och skrattade i rättegången
jag är glad att den jäveln åkte dit igen förhoppningen är ju att aset kommer bort ifrån samhället en lång tid framöver

Sammanlagt fem unga män sitter nu häktade efter det så kallade dikesmordet i Eriksbo, Angered. Alla är på sannolika skäl misstänkta för medhjälpsbrott.
– Vi är tämligen säkra på att mördaren finns inom den här gruppen, säger kammaråklagare Stina Lundqvist.

Under fredagen mötte ytterligare två ynglingar – bägge i 20-årsåldern – häktningsdomaren i det uppmärksammade ärendet.

Båda var 2012 på plats i samband med den synnerligen brutala misshandeln av pensionären Carl-Erik Cedvander, i en torrlagd fontän mitt på Kortedala Torg.

Den ene av dem dömdes för sin medverkan till 140 timmars ungdomstjänst.


Figurerar i Isho-utredningen
Den andre åtalades aldrig i det målet. Han har dock suttit häktade för påstådd inblandning i mordet på David Isho, vid en klubbstuga i Lövgärdet under hösten 2016.

Ynglingen släpptes emellertid efter ett par veckor.

Det nu aktuella fallet, dikesmordet, inträffade den 21 oktober i fjol.

En 28-årig man hittades då död i ett dike vid en gångstig på vägen ner mot Lärjeån, under de tidiga morgontimmarna.

Enligt utredarnas teori hade offret först utsatts för ett mycket kraftigt våld mot huvudet och därefter ska förövarna ha hällt bensin på kvarlevorna och tänt på.


Avgörande svar kvar
– Min uppfattning är att bevisbilden ser bra ut. Men vi väntar fortfarande på avgörande svar från NFC, konstaterar åklagaren.

Killarna är misstänkta för medhjälp. Betyder det att den verklige gärningsmannen går lös?
– Nej, vi tror att han ingår i den här konstellationen. Fast vi vet ännu inte exakt vem som gjort vad, svarar Stina Lundqvist.

Vilket är motivet till dådet?
– Vi vill nog avvakta med att offentliggöra vår teori.


Kriminellt Hjällbogäng
De fem som nu sitter inlåsta förnekar brott. Ingen av dem har bidragit med några mer klargörande uppgifter till förundersökningen.

Kvintetten tillhör ett, enligt polisen, löst sammansatt kriminellt gäng från Hjällbo. Allihop är sedan tidigare straffade.
Citera
2018-04-03, 06:33
  #4085
Medlem
Esteban-IIs avatar
Ett utmärkt exempel på att hårdare straff ger resultat; hade dessa avskum suttit inlåsta efter misshandeln av Cedvander hade liv räddats.
Citera
2018-04-03, 08:35
  #4086
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UngeHerrMask
Läser man de svartmarkerade raderna så förstår han nog varför hans bror sitter inne. Historian är diffus och motsägelsefull.

Han var på plats när misshandeln skedde. Han var med sin bror. De har absolut ingen aning om vilka personerna var (inga signalement?). Trots att de var på plats när misshandeln skedde så var de tvungna att fråga polisen vad som hade hänt (?).. Sen säger han att hans bror inte var i närheten när misshandeln ägde rum trots att han påstår att han såg misshandeln och spenderade hela dagen med sin bror.

Citera
2022-01-29, 16:56
  #4087
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hogan1
5 år försent kan man nu hoppas att gärningsmännen får ett riktigt straff:
http://www.gp.se/nyheter/göteborg/då...ende-1.5130794
Vad blev straffet och vad gör parasiterna idag?
Citera
2022-04-24, 10:44
  #4088
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av hejsanhoppsans1
Vad blev straffet och vad gör parasiterna idag?

Ja, det kan man verkligen fråga sig !
Studerar de ? ( läkare advokat el ingenjör )
Eller läser de med möda in grundskolan ?

Varifrån får de sina pengar ?
Gjorde en snabbkoll och de kör omkring i fordon för flera 100 000 kronor.

Varför är inte de och deras familjer UTVISADE ?

I Danmark hade de vid detta svåra och grova brott blivit av med sina ev danska medborgarskap, deras familjer hade vräkts för deras beteende och de hade fått sina bidrag indragna.

Är JÄVLIGT TRÖTT på att försörja dessa parasiter !
Citera
2022-04-24, 11:30
  #4089
Medlem
PutteStruls avatar
https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teb...rdet-1.4251305

Även inblandade i Mordet på David Isho i Lövgärdet.
"GöteborgDen tredje person som häktats för medhjälp till mordet i Lövgärdet, har figurerat i en annan stor polisutredning – den brutala gruppmisshandeln mot Carl-Eric Cedvander."
Citera
2022-04-24, 11:32
  #4090
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PutteStrul
https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teb...rdet-1.4251305

Även inblandade i Mordet på David Isho i Lövgärdet.
"GöteborgDen tredje person som häktats för medhjälp till mordet i Lövgärdet, har figurerat i en annan stor polisutredning – den brutala gruppmisshandeln mot Carl-Eric Cedvander."
Hmmm Vinsten som skulle komma "lite längre fram" enligt förra landsfadern lär dröja nu antar jag ?
Citera
2022-04-24, 11:48
  #4091
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filip60
Hmmm Vinsten som skulle komma "lite längre fram" enligt förra landsfadern lär dröja nu antar jag ?

Va snackar du om?
Artikeln är 5 år gammal
Citera
2023-05-16, 09:07
  #4092
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Satilamannen
Ja, det kan man verkligen fråga sig !
Studerar de ? ( läkare advokat el ingenjör )
Eller läser de med möda in grundskolan ?

Varifrån får de sina pengar ?
Gjorde en snabbkoll och de kör omkring i fordon för flera 100 000 kronor.

Varför är inte de och deras familjer UTVISADE ?

I Danmark hade de vid detta svåra och grova brott blivit av med sina ev danska medborgarskap, deras familjer hade vräkts för deras beteende och de hade fått sina bidrag indragna.

Är JÄVLIGT TRÖTT på att försörja dessa parasiter !


Ja, VAD gör egentligen dessa gossar idag ?
Hasan Kibar och Diar Mahmoud ...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback