Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-07, 06:58
  #169
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Kan man säga att Aenima är en av deras bästa plattor eller är alla skivorna olika?

Nu har jag släppts ur flashbackfängelset ...

och jag har en modifikation på listan du fick av en annan användare.

1. Aenima/Lateralus
3. Fear Inoculum
4. Undertow
5. Opiate
6. 10000 Days

Delad förstaplats, trots att de är olika, har jag ingen möjlighet att höja den ena över den andra, mästerverk som inte är jämförbara! Man kan lyssna på på ena och tänka inget går upp emot detta, bara för att tänka exakt likadant när man hör den andra. De är väldigt olika samtidigt, Aenima är råare och avskalad, och Lateralus ett mer polerat studioalbum.

Jag har aldrig gillat 10.000 days, den är helt enkelt inte bra...ett par enstaka partier i några låtar är väl trevligt, men aldrig att helheten lyfter. Får inte ut nåt av att lyssna på den nånsin. Trots att jag köpte den på relesasedagen har jag fortfarande inte hört hela skivan 10 gånger ens.

Nya plattan är många gånger bättre, men det tog ett tag, det är väldigt mycket detaljer som kommer fram efter varje lyssning. fortfarande nåt nytt att upptäcka efter ett 15-tal genomlyssningar. Och vissa låtar måste man plötsligt när andan faller på leta upp och lyssna på. Nåt sånt händer aldrig med 10.000 days.
Citera
2022-05-07, 07:45
  #170
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Tool låter som svenska bandet mustasch. Om mustasch hade tagit lsd och lärt sig spela sina instrument.
Thanks for listening to my Ted talk.

Det ligger faktiskt en hel del i det tycker jag...Den här låten måste va skriven efter att gubbarna i mustasch haft en period av tungt intag av tool https://www.youtube.com/watch?v=Je74DqvXk6Y
Citera
2022-08-05, 12:58
  #171
Medlem
Rebali179s avatar
Tror ni att det kommer nytt material med bandet om några år eller kommer de vara bortglömda
Citera
2022-08-05, 15:09
  #172
Medlem
Rosenkreutzares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Tror ni att det kommer nytt material med bandet om några år eller kommer de vara bortglömda

Tool är för stora för att glömmas bort, så är det bara. Och ja, jag tror att det kommer att dyka upp nytt material, dock senare än förr.
Citera
2022-08-05, 15:11
  #173
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenkreutzare
Tool är för stora för att glömmas bort, så är det bara. Och ja, jag tror att det kommer att dyka upp nytt material, dock senare än förr.

Då får vi hoppas att det blir nytt material förr eller senare
dock blir blir väl ingen live DVD eller så vad vi vet än så länge
Citera
2022-11-07, 22:31
  #174
Avstängd
Lateralus är riktigt grym kan ja tycka
Citera
2023-06-07, 21:07
  #175
Medlem
Rebali179s avatar
Tool announce extensive North American tour
https://www.loudersound.com/news/too...P8nyJ96JfBaarQ

Det verkar bli en liten turné för Tool.
Tror ni att de kommer till Sverige med tiden också
Citera
2023-06-07, 21:43
  #176
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Tool announce extensive North American tour
https://www.loudersound.com/news/too...P8nyJ96JfBaarQ

Det verkar bli en liten turné för Tool.
Tror ni att de kommer till Sverige med tiden också
Vad längesen jag såg en livespelning. Det hade ju varit häftigt att se dem live.
För att svara på din fråga: Kanske, om de får mersmak.

Vad har ni för favoritalbum med Tool?
Själv gillar jag "Undertow", "Ænima" och "Lateralus" mest.
Har dock inte lyssnat på "Fear Inoculum" - är det något att ha om man gillar de skivorna jag radade upp? Jag var inte jätteförtjust i "10,000 Days"...
Citera
2023-06-07, 22:29
  #177
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Vad längesen jag såg en livespelning. Det hade ju varit häftigt att se dem live.
För att svara på din fråga: Kanske, om de får mersmak.

Vad har ni för favoritalbum med Tool?
Själv gillar jag "Undertow", "Ænima" och "Lateralus" mest.
Har dock inte lyssnat på "Fear Inoculum" - är det något att ha om man gillar de skivorna jag radade upp? Jag var inte jätteförtjust i "10,000 Days"...

Själv har jag inte sett bandet Live men det kommer nog vara en upplevelse i sig.
Måste ta och lyssna in på Tool.
Citera
2023-11-16, 14:10
  #178
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Själv har jag inte sett bandet Live men det kommer nog vara en upplevelse i sig.
Måste ta och lyssna in på Tool.

Har du bokat biljett till Tele2 i sommar?
Citera
2023-11-17, 09:53
  #179
Medlem
Pekka-s avatar
Sitter och väntar just nu på biljettsläppet klockan 10:00... Borde inte vara några konstigheter att klippa en biljett, några fler som ska dit?

Min största önskan inför konserten att de spelar Lateralus, då kommer jag nog vara en av sveriges mest nödja den dagen.

Såg dom förra året för första gången och det är något av de bästa jag någonsin sett.
Citera
2023-11-20, 15:18
  #180
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pekka-
Sitter och väntar just nu på biljettsläppet klockan 10:00... Borde inte vara några konstigheter att klippa en biljett, några fler som ska dit?

Min största önskan inför konserten att de spelar Lateralus, då kommer jag nog vara en av sveriges mest nödja den dagen.

Såg dom förra året för första gången och det är något av de bästa jag någonsin sett.

Gick ju inte att köpa enskilda biljetter på vettiga platser. Mitt favoritband men jag skiter i att gå o se dem om de ska vara sånna. Sittplats på ståplats igen dessutom. Nä, såg dem förra året igen så det får man vara nöjd med.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback