Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-03-26, 17:46
  #1
Medlem
guldkedjas avatar
Tja, börjar intressera mig mer och mer för "gymnastik" och liknande. klumpig som jag är så försöker jag stå på händer mot en vägg och det går ju sådär, men är det någon här på flashback som håller på med nåt liknande? tex planche punchup, human flag, gå på händer med mera.
Citera
2012-03-26, 17:58
  #2
Medlem
Det är så mycket vighet, leder etc. som måste anpassas under flera års träning. Vilket kan vara svårt om man bara börjar från scratch om man inte är i de nedre tonåren. Är så om man ska bli något i alla sporter och då är det extremt mera i gymnastik.

Sen är ju även gymnastik ganska brett.. Ville bara klargöra att det kommer bli svårt för dig att göra "human flag".
Citera
2012-03-26, 18:11
  #3
Medlem
guldkedjas avatar
jo jag vet att det är väldigt svårt och kommer ta lång tid, jag har iallafall styrkan men vigheten och balansen finns inte där.

Vet att det finns flera områden inom gymnastik, vet någon vad sån här typ av gymnastik kallas? http://www.youtube.com/watch?v=n-fghjEe5Tk
Citera
2012-03-26, 22:34
  #4
Medlem
SleighBellss avatar
Har själv gått i tankarna på att börja med gymnastik, helst sån utan trikåer och svanhopp

Egentligen är jag nog för gammal men skulle ändå vilja träna upp smidigheten och styrkan.
Jag tog kontakt med min lokala förening och hörde mig för, kvinnan lät lite skeptis först men sa sen att jag skulle poppa in på nån träning och säga hej och ta det därefter.
Citera
2012-03-27, 02:05
  #5
Medlem
guldkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleighBells
Har själv gått i tankarna på att börja med gymnastik, helst sån utan trikåer och svanhopp

Egentligen är jag nog för gammal men skulle ändå vilja träna upp smidigheten och styrkan.
Jag tog kontakt med min lokala förening och hörde mig för, kvinnan lät lite skeptis först men sa sen att jag skulle poppa in på nån träning och säga hej och ta det därefter.

Samma här, tittade på en gymnastikförenings hemsida som ligger i min stad. Det verkade bara va för yoga tanter och 14 åriga tjejer, så man känner sig inte så jätte sugen. När skulle du träffa dom då?
Citera
2012-03-27, 22:25
  #6
Medlem
guldkedjas avatar
Verkar inte va så många här på Flashback som håller på med det.
Citera
2012-03-27, 23:34
  #7
Medlem
SleighBellss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guldkedja
Samma här, tittade på en gymnastikförenings hemsida som ligger i min stad. Det verkade bara va för yoga tanter och 14 åriga tjejer, så man känner sig inte så jätte sugen. När skulle du träffa dom då?
Är ute på resande fot men lär ta tag i det så fort jag kommit hem och har tid över.

Passade på att fråga damen hur klasserna såg ut och hur ofta det var träning, dom hade grupper med medlemmar som var en bit över 20strecket och ett par st killar. Ska bli intressant att hälsa på och se ifall träningen är vad jag förväntat mig och se ifall det finns några fagra damer!

Lär besöka tråden igen om jag bestämmer mig för att börja med gymnastik.
Citera
2012-08-21, 17:59
  #8
Medlem
Lunaticxs avatar
Blev också intresserad av att prova på gymnastik och tänkte mest på räck men innan det så får man väl lära sig grunder och träna upp styrkan. Min fråga är däremot hur lätt är det för en lång kille att syssla med gymnastik? Dom flesta är ju relativt korta och för några år sedan på en idrottslektion i skolan märkte jag att många fysiskt svagare än mig hade mycket lättare med visa övningar än jag och jag misstänker att det hade med min längd att göra. Nu är jag inte en jätte försig då jag endast är 191 cm lång... Kan tillägga att jag var mycket aktiv sen jag i princip kunde gå och hade väldigt bra kondition och styrka fram tills gymnasie då jag trännade runt 4-5 gånger i veckan, dessutom hade vi olika räck och andra leksaker där jag bodde så det är inte så att jag aldrig har sysslat med gymnastik-liknande övningar..
__________________
Senast redigerad av Lunaticx 2012-08-21 kl. 18:01.
Citera
2012-08-21, 18:41
  #9
Medlem
Schnauzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunaticx
Blev också intresserad av att prova på gymnastik och tänkte mest på räck men innan det så får man väl lära sig grunder och träna upp styrkan. Min fråga är däremot hur lätt är det för en lång kille att syssla med gymnastik? Dom flesta är ju relativt korta och för några år sedan på en idrottslektion i skolan märkte jag att många fysiskt svagare än mig hade mycket lättare med visa övningar än jag och jag misstänker att det hade med min längd att göra. Nu är jag inte en jätte försig då jag endast är 191 cm lång... Kan tillägga att jag var mycket aktiv sen jag i princip kunde gå och hade väldigt bra kondition och styrka fram tills gymnasie då jag trännade runt 4-5 gånger i veckan, dessutom hade vi olika räck och andra leksaker där jag bodde så det är inte så att jag aldrig har sysslat med gymnastik-liknande övningar..

En lång gymnast är väl typ 170cm. Men du kan väl testa ändå
Citera
2012-08-22, 01:00
  #10
Medlem
BMEs avatar
Vad definierar du som gymnastik? Att använda kroppen som vikt?
Pysslar endel med calisthenic, kul träningsform som fan! dock ingen mästare än kommit en bit på vägen, mitt stora hinder just nu är att kunna göra ett helt varv runt chins stången.

http://www.youtube.com/watch?v=wHbSvG8UqGs

Något sådant du tänkte på?
Citera
2012-08-22, 06:41
  #11
Avstängd
bmomans avatar
Kolla in http://www.barstarzz.com/
Det är inte traditionell gymnastik men en bra start på hur du börjar på egen hand och får bra resultat.
Ladda ner deras träningsvideo de släppt också, kolla gärna på Youtube efter deras gratisvideos med.

Själv styrketränar jag men jag har tagit in flera av deras övningar i min träning.
Kom ihåg att liksom all annan träning så tar det tid och engagemang.

Lycka till!
Citera
2012-08-22, 09:53
  #12
Medlem
Lunaticxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BME
Vad definierar du som gymnastik? Att använda kroppen som vikt?
Pysslar endel med calisthenic, kul träningsform som fan! dock ingen mästare än kommit en bit på vägen, mitt stora hinder just nu är att kunna göra ett helt varv runt chins stången.

http://www.youtube.com/watch?v=wHbSvG8UqGs

Något sådant du tänkte på?

Japp det också, sen tänkte jag jag även på det här http://www.youtube.com/watch?v=Vneod...eature=related Men vet inte om det är ens möjligt att börja med det i min ålder då jag är 24 år gammal..

Citat:
Ursprungligen postat av bmoman
Kolla in http://www.barstarzz.com/
Det är inte traditionell gymnastik men en bra start på hur du börjar på egen hand och får bra resultat.
Ladda ner deras träningsvideo de släppt också, kolla gärna på Youtube efter deras gratisvideos med.

Själv styrketränar jag men jag har tagit in flera av deras övningar i min träning.
Kom ihåg att liksom all annan träning så tar det tid och engagemang.

Lycka till!

Tack! Kollar just igenom sidan
__________________
Senast redigerad av Lunaticx 2012-08-22 kl. 09:56.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback