Ok, jag kan förstå att en bank byter rutiner och ser efter den mest ekonomiskt hållbara lösningen. Men som kund med aktivt sparkonto etc i Swedbank tycker jag ändå att dom har en skyldighet att informera dom som blir påverkade av en förändring innan förändringen sker. Att få reda på det efter det att ditt VISA kort redan har gått ut är under all kritik.
Personligen skulle jag mycket väl kunnat tänka mig att betala en högre avgift för att behålla mitt VISA kort om jag bara hade fått den rätta informationen och det valet. Även om Mastercard fungerar i nästan all affärer och det finns affärer som inte tar VISA så betyder det inget. Poängen med att ha både VISA och Mastercard som jag hade innan är ju just den att jag kan betala på ALLA ställen i stort sett.
Nu har jag istället två Mastercard och inget VISA och jag var tvungen att läsa på Flashback varför. Det är ju under all kritik.
Jag tror att det där om attt byta bank har aldrig låtit mer lockande.
Tack till alla som har förklarat för här mig det banken inte kunde förklara!
Mitt VISA-kort från Swedbank är trasigt och jag måste ha ett nytt. Då kommer detta dilemma upp.
På kundtjänsten sa de att Mastercards kort håller bättre och att de i övrigt är identiska. Jag har i alla fall två-tre VISA-kort de senaste åren som gått sönder. Det ena är ett VISA2 och det har jag inte ens i plånboken. Ändå har plasten släppt.
Håller Mastercards kort bättre? De sa att om jag verkligen vill ha ett VISA-kort så får jag ett VISA-kort.
Jag åker aldrig utomlands och ska inte handla på kredit bör väl tilläggas.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!