Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-25, 16:06
  #1
Medlem
Detta är en intressant diskussion som jag tror de flesta vill ha svar på.

I de flesta undersökningar som görs om ex alla lag i Elitserien så står det ex " vilket lag vill du inte skall vinna Elitserien " ?

Alltid är FBK i topp med hästlängder, vad tror ni detta beror på? Varför håller övriga hockeysverige på Färjestads motståndare. Det känns iaf så.
Citera
2012-03-25, 16:16
  #2
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
För att dom är bra och har varit det under många år.

Folk kommer alltid ogilla de bästa lagen! Så är det inom fotbollen, titta bara på allt barcahat.

(Jag hatar själv FBK och Barca pågrund av dessa anledningar)
Citera
2012-03-25, 16:17
  #3
Avstängd
Stukatjs avatar
Avundsjuka.
Citera
2012-03-25, 16:26
  #4
Medlem
Leksingens avatar
För att dom är bönder.
Citera
2012-03-25, 16:29
  #5
Medlem
knekt sparvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leksingen
För att dom är bönder.
I Värmlands bonnhålor äf FBK heliga, din teori håller inte.
Citera
2012-03-25, 16:31
  #6
Medlem
Stegens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
För att dom är bra och har varit det under många år.

Folk kommer alltid ogilla de bästa lagen! Så är det inom fotbollen, titta bara på allt barcahat.

(Jag hatar själv FBK och Barca pågrund av dessa anledningar)
Detta.

Mycket också p.g.a att det känns som att färjestad alltid har en sån helvetes tur!
Förhoppningsvis går det skit för färjestad snart så att de kvävs av deras egna jävla hybris.
Citera
2012-03-25, 16:34
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leksingen
För att dom är bönder.



Borde inte Glennert vara en orsak till allt jävla FBK Hat. Den mannen gjorde ju vad han kände för kändes det som.
Citera
2012-03-25, 16:34
  #8
Avstängd
Stukatjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leksingen
För att dom är bönder.

Vilket självmål
Citera
2012-03-25, 16:36
  #9
Moderator
Elrosss avatar
Dels så är det väll för att de dominerat rätt mycket senaste åren sen kan jag tänka mig att avsaknaden av en juniorverksamhet som får chansen också. Vet inte hur det är nu senaste åren men Färjestad har väll oftast varit ett lag med lite äldre spelare, sen köpte man in bra spelare och bildade ett lag. Lite därför som många ogillar Manchester City.
Citera
2012-03-25, 16:37
  #10
Medlem
HerrGickhans avatar
En anledning till "hatet" är att det är en förening med stark kultur som gör att det sällan bli några utspel åt någondera håll. Det blir lätt så att man uppfattar en sådan förening som mer "maskinell" än "mänsklig". Det skapar inte någon puls för någon att ta parti för ett sådant lag. Det blir de som bor på orten som är den huvudsakliga supporterskaran.

Jag är dock mer inne på att FBK skapar "icke-känslor" än att de skapar "hat". Det är inte så många som gillar FBK, men nog finns det lag som "hatas" mer än vad som är fallet med FBK. Jag tror att fler "hatar" DIF och AIK, endast av det skälet att det uppstår en känsla av övriga Sverige mot Stockholm. Bajen har där fått liten av en särställning som det "svarta fåret" i Stockholmsfamiljen och det gillar övriga Sverige. Det finns ju även ett "hat" mot Malmö från många och det är historiskt. Att Malmö Redhawks dessutom byggt upp sina framgångar med starka finansiärer gör att hatet blir ännu mer påtagligt.

Jag skulle alltså vilja omforma frågan till: Varför är det så få som gillar FBK.
__________________
Senast redigerad av HerrGickhan 2012-03-25 kl. 16:42.
Citera
2012-03-25, 16:38
  #11
Medlem
tcfmogs avatar
För att fansen är okunniga och bara gnäller på domaren.
Citera
2012-03-25, 16:39
  #12
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegen
Detta.

Mycket också p.g.a att det känns som att färjestad alltid har en sån helvetes tur!
Förhoppningsvis går det skit för färjestad snart så att de kvävs av deras egna jävla hybris.

Det gick ju ganska skit i början av säsongen, och nu i slutet av säsongen så har man tagit sig till minst semifinal.

Någon hybris tror jag inte klubben kvävs av, de har legat i toppen väldigt länge nu och borde i så fall redan ha kvävts av hybris. Vissa av fansen kanske kvävs av hybris dock.

Sedan får du gärna utveckla det där med att Färjestad skulle ha så mycket mer tur än andra lag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback