Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-25, 13:21
  #1
Medlem
Hej! Jo mitt problem är alltså att datorn hackar, vid uppstart går det bra någon minut innan den börjar hacka. det kommer i intervaller med typ 5 sekunder emellan och det blir som ett fryslagg någon tiondels sekund. riktigt irriterande och datorn blir såklart otroligt seg.

Jag är inte helt säker men jag tror inte på virus eftersom jag hade problemet tidigare så blev det en del hjälp från Eforum de kollade mina loggar från dds och vi körde en del program som malwarebytes, tdss killer, combofix mm.

förra gången kom jag på efter inte så lång tid att det gick bra sålänge jag inte använde mig av internet explorer. utan så fort jag startade explorer så började det "hacka" antar att det är något program som spökar men man är ju inte så insatt. kan sitta i felsäkert läge utan några problem alls.

men nu spelar det alltså ingen roll att jag inte använder explorer utan det börjar "hacka" ändå.

har även gjort rent datorn idag så igensatta kylflänsar är att utesluta.

Kan även tillägga att förut så kom hackandet också vid uppstart av tex. onlinespel och ibland på aftonbladet men då var det bara reboota så funkade det fint.

Hoppas någon vänlig själ tar sig tid att titta på problemet, Tack på förhand
__________________
Senast redigerad av tomtenfille 2012-03-25 kl. 13:29.
Citera
2012-03-25, 13:49
  #2
Medlem
epost72s avatar
Formatera och installera Windows på nytt.
Citera
2012-03-25, 13:53
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Formatera och installera Windows på nytt.
Jag hade gjort det om jag hade haft ett par windows 7 skivor men vill ju helst lösa det utan att behöva formatera om den eftersom jag har rätt mycket saker på datorn.

vilket programm använder sig oftast onlinepsel av ? och är det samma som typ reklam visas av på aftonbladet eller så ?
Citera
2012-03-25, 14:02
  #4
Medlem
epost72s avatar
Men det hela handlar om planering och förutseende.
Man har en systempartition för operativsystemet och en partition för personliga filer av alla de slag.
DVS man hamnar aldrig i sitsen att en ominstallation innebär problem.
I https://www.flashback.org/t1026161 finner du lösningar på att installera Windows utan skiva, eller ja man får ju bränna ut en skiva iofs.

Huvudregeln är, en partition för systemet och en för personliga filer.

Tillägg för din del...
Kopiera över relevanta filer till ett externt medium.
Därefter så partitionerar du hårddisken enligt ovan och installerar Windows.
__________________
Senast redigerad av epost72 2012-03-25 kl. 14:11.
Citera
2012-03-26, 15:28
  #5
Medlem
Va i helvete! När man har tagit sig tid att bränna ut säkerhetskopierings skivorna ja då uppdateras det en uppdatering på Windows och skiten börjar funka igen.. Men nu har jag iallafall skivan ifall det skulle behövas.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback