Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-18, 08:44
  #15301
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Livstidsmedlemskap tänker du på? Hade de inte det på OOPIH också? Undrar vad som hände med de som köpte på sig det.


OOPIH var gratis. precis som deras forum var gratis.
Citera
2018-10-18, 09:39
  #15302
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
OOPIH var gratis. precis som deras forum var gratis.
OOPIH hade VIP-medlemskap, där man tydligen kunde blåsa tusentals kronor på fräcka titlar. Dock var jag själv aldrig inne på sajten, så det är bara andrahandsinformation som jag har.
Citera
2018-10-18, 12:18
  #15303
Medlem
Goddag 😍 Om en som aldrig hört er eller hört nationalistisk media. Vilka två avsnitt skulle den tycka är mest intressant och trevligt?
Tar gärna förslag på två avsnitt av Motgift och hellst avsnitt som finns på youtube.
Kram
Citera
2018-10-18, 20:30
  #15304
Medlem
okok1s avatar
Om nu fredagsmys är avbruten så är alla intervjuer avbrutna? Vi blev ju lovade mer Klaus Bernpaintner sist han var med!!!
Citera
2018-10-18, 21:04
  #15305
Medlem
Har i princip slutat att lyssna på Radio Svegot. Hela spektaklet börjar mer och mer likna en bilkrasch man helst inte vill se, men ändå inte helt kan slita blicken ifrån.

Är av den åsikten att det var bättre under tiden I&C hade sitt, och Motgift sitt. DFS hade kunnat varit ett gemensamt projekt. Men Svegot föll platt. Att lyssna på Conrad lajva med Pastorn dag ut och dag in, utan varesig egna åsikter eller analyser är plågsamt. Och precis som Offervilja själv beskriver det; det är en fara för den egna hälsan. Om detta är vad den nationella oppositionen har att erbjuda i Sverige så är vi illa ute. Åker i så fall hellre till Thailand, dricker mig stupfull på sliskiga drinkar och spammar Samnytts kommentarsfält med kontrajihadism och SD-hyllningar till Bieler och Karlsson
__________________
Senast redigerad av Saagen 2018-10-18 kl. 21:06.
Citera
2018-10-18, 22:13
  #15306
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
OOPIH hade VIP-medlemskap, där man tydligen kunde blåsa tusentals kronor på fräcka titlar. Dock var jag själv aldrig inne på sajten, så det är bara andrahandsinformation som jag har.

Det låter inte direkt som medlemskap om inget extra tillfördes, utan snarare en form av donation där man får fina symboler att göra reklam och skryta inför andra med.
Citera
2018-10-18, 23:18
  #15307
Medlem
LustigeLukass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Om nu fredagsmys är avbruten så är alla intervjuer avbrutna? Vi blev ju lovade mer Klaus Bernpaintner sist han var med!!!

Det var "En kvart med Klaus" idag i den andra delen som endast kan avnjutas live eller av prenumeranter i efterhand. Jag tror Klaus återvänder varje torsdag.
__________________
Senast redigerad av LustigeLukas 2018-10-18 kl. 23:33.
Citera
2018-10-19, 00:38
  #15308
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sofie28
Goddag 😍 Om en som aldrig hört er eller hört nationalistisk media. Vilka två avsnitt skulle den tycka är mest intressant och trevligt?
Tar gärna förslag på två avsnitt av Motgift och hellst avsnitt som finns på youtube.
Kram
Vilka som har gjort podden har ändrats en del genom åren. Jonas De Geer byttes ut med Björn Björkqvist, som numera ersatts av Conrad. Dan Eriksson och Magnus Söderman har dock alltid varit med.

Eftersom att podden har producerats under så många år är det också svårt att minnas tillbaka till något som skulle stått ut.

Mycket beror nog också på formatet. Framförallt pratar de om nyheter som hänt under veckan/dagen. Det blir lite som att fråga efter vilket avsnitt av Rapport på SVT är det bästa.

Enklast är nog att bara lyssna på det senaste avsnittet, i.o.m. att det kommer vara det mest aktuella. Nackdelen är dock att nyligen har Dan och Magnus lämnat över huvudansvaret för podden till Conrad. Fram till att Conrad tog över höll podden en väldigt jämn kvalité – år efter år. Jag skulle säga att kvalitén numera är något lägre. Å andra sidan, har man aldrig lyssnat på nazismradio tidigare, så är nog nyhetens behag väldigt stark och överskuggar säker många av de brister som finns.

Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Om nu fredagsmys är avbruten så är alla intervjuer avbrutna? Vi blev ju lovade mer Klaus Bernpaintner sist han var med!!!
De har väl intervjuer i betaldelarna av avsnitten (i.e. timma 2). Betalar man inte för sig får man nöja sig med att höra Conrad och Magnus gagga.

Citat:
Ursprungligen postat av Saagen
Och precis som Offervilja själv beskriver det; det är en fara för den egna hälsan. Om detta är vad den nationella oppositionen har att erbjuda i Sverige så är vi illa ute. Åker i så fall hellre till Thailand, dricker mig stupfull på sliskiga drinkar och spammar Samnytts kommentarsfält med kontrajihadism och SD-hyllningar till Bieler och Karlsson
Det är viktigt att hålla viss distans till Svegot-gänget. Lyssnar man för slaviskt på dem – dag efter dag – då kommer ens sinne till slut bli korrupt. Det blir farligt att låta för många av en tankar formas av Svett-gottarna.

När Svegot startades (trots att DFS inte var ett nytt mediaprojekt) och alla tvivelaktigheter kom fram, då slutade jag i stort sett helt att lyssna på Motgift/Svegot. Det upplevde jag som väldigt sunt. Numera lyssnar jag på i snitt kanske ett avsnitt i månaden. Jag hade gjort Motgift lite till en avgud. Men efter alla svek, lögner och förräderi från Motgift/SveGoT/DFS insåg jag att det är helt meningslöst att sätta sitt hopp till någon jordlig podd/förening. Endast hos Jesus vår frälsare kan vi finna äkta hopp och ro.

Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Det låter inte direkt som medlemskap om inget extra tillfördes, utan snarare en form av donation där man får fina symboler att göra reklam och skryta inför andra med.
Nej, man fick t.ex. större spridning på sina inlägg om man betalade $$$. Men som sagt, jag har bara andrahandsinformation i.o.m. att jag själv aldrig någonsin var inne på hemsidan, så jag vet inte exakt vad VIP-medlemskapet innehöll eller kostade. Någon brud lyckades iaf sprätta 2466 kr på OOPIH: https://antifa.se/2017/03/21/afa-mal...en-fran-malmo/

Gud välsigne er,
Run3
Citera
2018-10-19, 03:13
  #15309
Medlem
Finns ett ljudklipp när Motgift sågar Henrik Arnstad som jag tycker är lite kul:

https://youtu.be/YZI8M8CsVEI

De pratar om EU-valet så detta måste vara äldre än fyra år gammalt.
Citera
2018-10-19, 10:40
  #15310
Medlem
JonasIndes avatar
Just nu under andra timmen av morgonprogrammet är ett segment där Conrad, Dan och Magnus spelar en massa roliga klipp som bara de kan se. Dan spelar dessutom en massa tyska klipp så att till och med ljudet faller bort för den som inte kan flytande tyska. Bra radio - grabbar! Verkligen!
Citera
2018-10-19, 12:56
  #15311
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonasInde
Just nu under andra timmen av morgonprogrammet är ett segment där Conrad, Dan och Magnus spelar en massa roliga klipp som bara de kan se. Dan spelar dessutom en massa tyska klipp så att till och med ljudet faller bort för den som inte kan flytande tyska. Bra radio - grabbar! Verkligen!
Måste bli premiummedlem så jag inte går miste om det här!!!

Inser de själva inte hur krystat det är med ett dagligt program när de inte kan fylla programtiden med något vettigt. 3 dagar i veckan (eller ännu hellre 1 dag i veckan à la klassiska Motgift) hade räckt gott och väl. Men SveGott har kanske tagit inspiration från 1984 i hur man bäst hjärntvättar sina lyssnare: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Two_Minutes_Hate

Att Dan spelar tyska filmer är ju också underligt. I Motgift gillade han att spela tysk nationalistisk musik i pauserna. Visst, melodin kan vara jättefin, men vi svenska lyssnare begriper ju inte ett ord av texterna. Vet inte om han är socialt efterbliven som tror att lyssnarna kommer ha samma behållning som honom av att lyssna på tysk musik och filmer.
Citera
2018-10-19, 13:40
  #15312
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonasInde
Just nu under andra timmen av morgonprogrammet är ett segment där Conrad, Dan och Magnus spelar en massa roliga klipp som bara de kan se. Dan spelar dessutom en massa tyska klipp så att till och med ljudet faller bort för den som inte kan flytande tyska. Bra radio - grabbar! Verkligen!

Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Måste bli premiummedlem så jag inte går miste om det här!!!

Inser de själva inte hur krystat det är med ett dagligt program när de inte kan fylla programtiden med något vettigt. 3 dagar i veckan (eller ännu hellre 1 dag i veckan à la klassiska Motgift) hade räckt gott och väl. Men SveGott har kanske tagit inspiration från 1984 i hur man bäst hjärntvättar sina lyssnare: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Two_Minutes_Hate

Att Dan spelar tyska filmer är ju också underligt. I Motgift gillade han att spela tysk nationalistisk musik i pauserna. Visst, melodin kan vara jättefin, men vi svenska lyssnare begriper ju inte ett ord av texterna. Vet inte om han är socialt efterbliven som tror att lyssnarna kommer ha samma behållning som honom av att lyssna på tysk musik och filmer.

Radio Svegot - nationella sfärens egen driftkucku levererar stadigvarande märker jag. Är ju också om än ett litet sådant, någonstans ett sundhetstecken i tiden att fler och fler lyssnare fascineras över dessa herrars egenhändiga framställan som utan vidare omsvep kan beskrivas som rena lyteskomiken - burleskradio i kubik. Tack för ordet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback