Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-30, 06:46
  #14041
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasquit
Åh helvete...att det var så illa visste inte jag.
Bakgrunden till öknamnet Domän-hajen.
Svart på vitt att han är en "svindlare". Exponerad av Danska TV2.

Han har under både namnen Dan Eriksson och Dan Andersson med lögner och falsarier skott sig på företagare i Danmark, "det sker med argumenter, som er direkte løgn."
Samma upplägg som folk som skickar bluffakturor baserade på massa konstiga påståenden som skall skrämma upp företagare.

Bra gräv. Hoppas att folk läser tråden och att detta sprids som en löpeld.

Nu blir det mer begripligt varför han startar massa projekt - lägger ner och tar pengarna. Han har ingen skam i kroppen helt enkelt. Jag hörde på Me ne frego att han stal 180 000 tusen också och bara betala ut halva lönen till Jonas.

Dan kommer förmodligen länsa "Det Fria Sverige" också. Något hus lär det aldrig bli med denna fifflare.

Ingrid och Conrad gjorde ett stor misstag att börja associera sig med denna bedragare!
Citera
2018-04-30, 08:12
  #14042
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Problemet är den ojämna maktfördelningen mellan Motgift och I&C. I&C sitter helt i händerna på Dan. Ingrid har visserligen plats #2 i styrelsen (Dan är #1 såklart), men hennes inflytande verkar vara högst symbolisk. I praktiken är det Dan som kontrollerar bankkonto, ekonomi, domännamn, hemsidor, servrar, betalsystem, konton, etc. I&C har gått in i projektet med tron om att de är jämlikar med Motgift, men faktum är att de blir utnyttjade p.g.a. sin godtrogenhet. I slutändan kommer det vara Dan som profiterar på I&Cs bekostnad.

Faktum är att varken Ingrid eller Conrad sitter i styrelsen länge.
https://www.ratsit.se/802511NEUS00001-SVEGOT_DFS_Ideell_forening_med_firma_SVEGOT#ansvar iga

I styrelsen sitter bara Dan, Magnus och Robin Holmgren.

Det intressanta är ändå verksamhetsbeskrivningen:
Citat:
Föreningens ändamål är försäljning av böcker, profilprodukter samt digitala tjänster och produkter som e-böcker och webinars. Anordnande av konferenser, evenemang och övriga tillställningar
Låter mer som en verksamhet för ett företag snarare än en förening, och inte ett ord om något hus med gym och cafe.
Citera
2018-04-30, 08:33
  #14043
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Jag är ett helt efterblivet litet luder som bränt en väldans massa pengar på Dannemannens projekt. Kamplusten dog totalt och jag försökte till och med att ta livet av mig förra våren. I all framtid kommer jag att hata dessa personer och se på dem som mördare.

"Ingrid & Conrad har fått många efterblivna gubbar som gillar att knulla thailändskor att vakna upp."

Det är säkert sant. Samtidigt har de också fått coola gamla indiepoppare som hängt med Alexandra Dahlström att försökt begå självmord. Jag har troligtvis dragit på mig en hjärnskada och kommer aldrig mer att bli mig själv igen. Ingrid & Conrad gör människor sjuka i huvudet! Dan Eriksson är ond, mycket ond.

Dom blir inte mer sjuka i huvudet för att du har skänkt en oproportionerlig andel av dina pengar till dom. 180 000 är en del, men jag har förlorat mer på börsen till ingen nytta. Det är inget att vara arg för i en hel livstid eller försöka ta livet av sig för.

De pengar jag själv har skänkt till olika alternativa medieprojekt är de pengar som jag har använt bäst i mitt liv. Jag tycker tvärt om du har gjort något possitivt och tycker inte du ska skriva att du är ett "luder". Du är antagligen en bra människa.
__________________
Senast redigerad av svettigafettsvinet 2018-04-30 kl. 09:16.
Citera
2018-04-30, 09:03
  #14044
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Grankvist
Att Dan är en försäljartyp har jag insett, men den här mer ljusskygga bakgrunden har gått mig förbi.
Undrar hur pass nationellt sinnade de är egentligen och hur pass stor betydelse stålarna har.

Strax innan de fimpade Motgift forum så skrev FB-moderatorn sm910dif (Flashback-Viktor, om jag förstått det rätt) där och menade (helt riktigt) att det är oförsvarbart att rösta på SD . Forummedlemmen Sonic (Robin Holmgren) svarade ganska så ivrigt emot och menade att man inte ska skrämma bort SD-väljare. Jag tyckte Holmgrens försvar var något märkligt och påtagligt engagerat men tänkte inte mer på saken då. När Holmgren senare dök upp i DFS-styrelsen vid lanseringen blev hans försvar för SD-klicken fullt begriplig, de ville såklart locka till sig Svärjevännerna.

Att I&C väger sina "ideal" mot möjligheten att tjäna pengar och därefter gör sina val är en sak, men även de här erfarna herrarna kanske har börjat planera efter profitmöjligheter i allt högre och oanad grad.

Om man sysslar med något på heltid så blir det viktigt hur mycket pengar man får in för människor behöver betala hyran och köpa mat.

Det kan kommer inte finnas några alternativa medier mer än några personliga bloggar om människor inte kan jobba med detta på heltid och få inkomster från det.

Ja det är antagligen viktigt att tilltala "Svärjevänner" för de är många. Det innebär inte att man har blivit korrumperad och sålt sin ideologi.
__________________
Senast redigerad av svettigafettsvinet 2018-04-30 kl. 09:14.
Citera
2018-04-30, 09:40
  #14045
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Om man sysslar med något på heltid så blir det viktigt hur mycket pengar man får in för människor behöver betala hyran och köpa mat.

Det kan kommer inte finnas några alternativa medier mer än några personliga bloggar om människor inte kan jobba med detta på heltid och få inkomster från det.

Ja det är antagligen viktigt att tilltala "Svärjevänner" för de är många. Det innebär inte att man har blivit korrumperad och sålt sin ideologi.

Men det är ju i princip ingen här som har haft något emot att alternativmedia drivs som företag med vinstintresse. Har du sett någon kritisera Nya Tider? Eller Radio Nordfront (som, om jag förstått det rätt, har avlönad personal). Kritiken handlar om ett suspekt upplägg i en ideell förening där man försöker sälja en produkt som inte existerar, sitter själv på alla beslutande positioner i både förening och företag som ägs av föreningen, samtidigt som man korsfakturerar mellan föreningen, av föreningen ägda företag och egna bolag. Där man själv har makt att välja vilka som har rätt att lägga en röst om man ska få sitta kvar på alla ledande positioner eller inte. Långt ifrån god föreningssed och påminner mer om blattiga skumraskföretag. Att det ska vara så svårt att förstå? Hade Dan fortsatt att driva Motgift som ett privat företag hade ingen brytt sig.
Citera
2018-04-30, 09:54
  #14046
Medlem
NiggerMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Vad säger han då? För oss som inte lyckas tima in att lyssna live. Är faktiskt lite nyfiken. Kan ingen skriva ner det viktigaste? (Eller allra helst lägga upp klippen som torrent eller liknande)


Radio Svegot - Den här Dan 62 - Pratar om Jonas De Geer (MP3)
https://file.io/UAejsP

(kort avbrott på 5 sekunder 2:19)

Radio Svegot - Den Här Dan 63 - Pratar om DFS, Nationella rörelsen (MP3)
https://file.io/SRmIMG

Jag ska försöka lägga upp på Youtube och/eller torrent när jag får tid.
Citera
2018-04-30, 10:20
  #14047
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Dom blir inte mer sjuka i huvudet för att du har skänkt en oproportionerlig andel av dina pengar till dom. 180 000 är en del, men jag har förlorat mer på börsen till ingen nytta. Det är inget att vara arg för i en hel livstid eller försöka ta livet av sig för.

De pengar jag själv har skänkt till olika alternativa medieprojekt är de pengar som jag har använt bäst i mitt liv. Jag tycker tvärt om du har gjort något possitivt och tycker inte du ska skriva att du är ett "luder". Du är antagligen en bra människa.
Pengarna struntar jag egentligen i. Det är skammen som är så svår att leva med. Jag känner mig efterbliven som inte förstod vilket ondskefullt svin den här äckliga lilla samehoran är. Hur fan kan man inleda ett samarbete med den narcissistiskt personlighetsstörda alkiskärringen Ingrid Carlqvist?

Jo, Ingrid Carlqvist lider av en narcissistisk personlighetsstörning. Det är ingenting att diskutera. Sådana människor är mycket farliga och man ska hålla sig så långt borta från dem som möjligt. Jag vet exakt hur de fungerar.

Alla som skriver positiva saker om Svegot är mina fiender! Jag är också fullt medveten om att mina inlägg ibland är ganska knäppa, men jag bryr mig inte ett skit om det. Det är väldigt lite saker som jag bryr mig om här i livet just nu.

Länge leve Ingrid Carlqvist och Daniel Frändelöv!

https://www.youtube.com/watch?v=EmR73ywag9c

Kramiz
Citera
2018-04-30, 10:54
  #14048
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Pengarna struntar jag egentligen i. Det är skammen som är så svår att leva med. Jag känner mig efterbliven som inte förstod vilket ondskefullt svin den här äckliga lilla samehoran är. Hur fan kan man inleda ett samarbete med den narcissistiskt personlighetsstörda alkiskärringen Ingrid Carlqvist?

Finns det fler anledningar till att du inte gillar Dan Eriksson än att han samarbetar med Ingrid Carlqvist?
Citera
2018-04-30, 11:27
  #14049
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Finns det fler anledningar till att du inte gillar Dan Eriksson än att han samarbetar med Ingrid Carlqvist?
Nej, det är bara hans samarbete med Ingrid Carlqvist och Daniel Frändelöv som gör att jag avskyr honom. Det fria Sverige är egentligen ett bra projekt som jag hade varit med och stöttat ekonomiskt om det inte vore för dem. Att ta med dem i projektet är så fruktansvärt horaktigt gjort. Alla med ett IQ över 85 vet att de bara är med för att locka till sig sinnesslöa tanter och feta thailuders-importörer.

Jag anser att det är en plikt att donera så mycket pengar som möjligt till den nationella rörelsen. Har man t.ex. 5000 kronor över efter månadens slut så ska de självklart gå till kampen. Dock måste det ju vara till ett projekt som är vettig och som ber idioter som Carlqvist och Frändelöv att dra åt helvete.

Fan, Dan, jag litade ju på dig. Jag älskade Radio Framåt och Motgift så fruktansvärt mycket. Brukade alltid ladda upp inför sändningarna med att lyssna på Staffan Hellstrands Skogåsfjäril, bara för att Dan Eriksson kommer därifrån. Fittgubbe!

Ikväll tar du fyra, nästa gång tar du fem, och du önskar att du aldrig, aldrig mer måste gå hem...
Citera
2018-04-30, 11:39
  #14050
Medlem
JuliusSpenglers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiggerMan
Radio Svegot - Den här Dan 62 - Pratar om Jonas De Geer (MP3)
https://file.io/UAejsP

(kort avbrott på 5 sekunder 2:19)

Radio Svegot - Den Här Dan 63 - Pratar om DFS, Nationella rörelsen (MP3)
https://file.io/SRmIMG

Jag ska försöka lägga upp på Youtube och/eller torrent när jag får tid.
"Page not found"

Inslaget där Eriksson går igenom brytningen med Martin Ekedahl vore också intressant att höra från början, jag snappade upp lite av slutet på det avsnittet igår.
Citera
2018-04-30, 11:58
  #14051
Avstängd
GeorgeS.Pattons avatar
Radio Svettgott börjar om 3min, ring in och ställ din fråga till domänhajen!
Citera
2018-04-30, 12:45
  #14052
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiggerMan
Radio Svegot - Den här Dan 62 - Pratar om Jonas De Geer (MP3)
https://file.io/UAejsP

(kort avbrott på 5 sekunder 2:19)

Radio Svegot - Den Här Dan 63 - Pratar om DFS, Nationella rörelsen (MP3)
https://file.io/SRmIMG

Jag ska försöka lägga upp på Youtube och/eller torrent när jag får tid.


Är detta avsnittet där Dan 62 talar illa om Jonas
Ljudlänken fungerar inte tyvärr
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback