2012-03-25, 07:40
Medlem
Stevie1s avatar
Hejsan, jag fick en ide där jag har tänkt som så att om man öppnar sin egen sida som verkar seriös och ser bra ut och man pumpar sidan med reklambanners, och så sitter man på olika proxys och klickar sig in på bannersen och registrerar sig som t.ex på match.com så får man 40kr/per användare som registrerar sig via din hemsida...

Tror ni det kommer att funka? om man gör det snyggt? Om man klickar sig och registrerar sig via olika proxys hela tiden? Går ju i såna fall göra en bra hacka på det. Men då ska som sagt sidan verka seriös och se bra ut för att detta ska funka! Vad tror ni gott folk?
Citera
2012-03-25, 08:20
Medlem
Bra ide, men tror du inte att dem följer upp sånt?
Måste ju vara någon som har redan försökt eller ?
Citera
2012-03-25, 08:24
Medlem
Stevie1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbbeKaya
Bra ide, men tror du inte att dem följer upp sånt?
Måste ju vara någon som har redan försökt eller ?

Hur ska dom följa upp det? Gäller att inte vara girig och registrera 100 konton på en timma... Gäller att sprida ut det så att det inte ser så misstänksamt ut! Fast sen så märkte jag nu att när man surfar så syns inga reklambanners? inte på NÅN proxy alls?! Varför är det så och hur fixar man så att man ser reklamen när man surfar via en proxy?
Citera
2012-03-25, 09:46
Medlem
ORUNITIAs avatar
Hah! Väldigt smart faktiskt.
Detta skulle jag nog i alla fall testa om jag vore du, det värsta som skulle hända är väll om dom vägrar ge dig pengar, men om du kan göra det där så kan du nog hämnas också
Citera
2012-03-25, 10:37
Medlem
8080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stevie1
Hur ska dom följa upp det? Gäller att inte vara girig och registrera 100 konton på en timma... Gäller att sprida ut det så att det inte ser så misstänksamt ut! Fast sen så märkte jag nu att när man surfar så syns inga reklambanners? inte på NÅN proxy alls?! Varför är det så och hur fixar man så att man ser reklamen när man surfar via en proxy?

Det är inte så svårt att lista ut att det är något fuffens då 90 % av alla intäkter från annonser kommer att komma från proxies, det är bara att kolla upp IP:t, och din tjänst har säkert en funktion som kollar upp det. Just för att förhindra sådana som dig.

Att använda VPN till detta ändamål borde vara smartare. Men åter igen, de lär märka att det är något konstigt då 90 % av klicken kommer att vara från ett IP bakom ett VPN.
Citera
2012-03-25, 10:52
Medlem
Stevie1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8080
Det är inte så svårt att lista ut att det är något fuffens då 90 % av alla intäkter från annonser kommer att komma från proxies, det är bara att kolla upp IP:t, och din tjänst har säkert en funktion som kollar upp det. Just för att förhindra sådana som dig.

Att använda VPN till detta ändamål borde vara smartare. Men åter igen, de lär märka att det är något konstigt då 90 % av klicken kommer att vara från ett IP bakom ett VPN.

Du har så fel... HUR ska företagen kolla om ip't kommer från en proxy? Det går inte. Och VPN delar bara ut 2-3 ip-adresser från varje land (där dom har sina servrar). Det stora problemet är att när man kommer in på nån sida så syns inte en enda bannerreklam... Vet dock inte varför och hur man fixar så reklamen syns i proxy?
Citera
2012-03-25, 10:57
Medlem
8080s avatar
Citat:
Du har så fel... HUR ska företagen kolla om ip't kommer från en proxy? Det går inte. Och VPN delar bara ut 2-3 ip-adresser från varje land (där dom har sina servrar). Det stora problemet är att när man kommer in på nån sida så syns inte en enda bannerreklam... Vet dock inte varför och hur man fixar så reklamen syns i proxy?

http://www.oooff.com/php-affiliate-s...-a-open-proxy/

Det finns säkerligen säkrare sätt att göra detta på.
Citera
2012-03-25, 11:06
Medlem
Stevie1s avatar
Citat:
http://www.oooff.com/php-affiliate-s...-a-open-proxy/

Det finns säkerligen säkrare sätt att göra detta på.

Tror inte sidor som t.ex match.com sitter och googlar... Men men, det var bara en idé från min sida
Citera
2012-03-25, 11:07
Medlem
Om inte proxy metoden skulle funka kan du ju alltid försöka att ha med dig laptopen runt och använda diverse öppna nätverk.
Men jag tror precis som flera andra i denna tråden, att annonsföretagen har väldigt bra koll på vad som är legitim trafik.
Citera
2012-03-25, 13:48
Medlem
Citat:

Proxies och VPN är samma sak. I bägge fallen låter du någon annan dator skylta med sitt IP nummer istället för din egen dator...
Citera
2012-03-26, 20:52
Medlem
8080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thiesen
Proxies och VPN är samma sak. I bägge fallen låter du någon annan dator skylta med sitt IP nummer istället för din egen dator...

Jo, men det lär ju väcka mer misstanke om man surfar genom en öppen proxy än om man surfar genom en VPN.

Citat:
Tror inte sidor som t.ex match.com sitter och googlar... Men men, det var bara en idé från min sida

Nej, varför skulle de sitta och googla när de har automatiska script som sköter allt åt dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in