Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-16, 07:39
  #2029
Moderator
Arne.Ankas avatar
Ska spela igenom Lost Alpha och vill ha en mod som gör vapen mer farliga och måste vara kompatibel med shadow of chernobyl, tips?
Citera
2016-10-16, 10:52
  #2030
Medlem
90taletskronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Ska spela igenom Lost Alpha och vill ha en mod som gör vapen mer farliga och måste vara kompatibel med shadow of chernobyl, tips?
Gör inte redan Lost Alpha vapnen farliga?

Oj förlåt jag tänker på Oblivion Lost. Det är en overhaul, men ändå mycket bra mod till SoC. Rekommenderas.
__________________
Senast redigerad av 90taletskrona 2016-10-16 kl. 11:06.
Citera
2016-10-16, 19:50
  #2031
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
För dålig ai och "line of sight" för det, inte verklighetstroget eller roligt när fienden kan se en mitt i natten hukandes bakom en buske 200 meter bort.
Eller hur. "Hej, här går jag med min AK-74:a utan kikarsikte, oj, en pixel blinkade till, det är nog en STALKER, pang pang så sköt jag arslet av honom trollololololol"

Tror det är i CoP man måste ta sig genom en tunnel och nedför en bergssida under tung beskjutning från en tung kulspruta, spenderade aslång tid med att försöka offa skytten, spenderade all min ammo och dog i alla fall. Slutade med att jag tokkutade och lyckades precis överleva. Och ja, det var miss i nassen
Citera
2017-10-28, 14:30
  #2032
Medlem
Itons avatar
En snabb fråga. Såg nu att Stalker Clear Sky är ute till ett bra pris på Steam.

Är detta spel nr 2 i serien eller bara en add-on? Dvs kan jag bara köpa det spelet och köra det eller måste jag ha köpt ett grundspel innan? (Hoppas det är någorlunda tydligt vad jag menar).
Citera
2017-10-28, 14:33
  #2033
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iton
En snabb fråga. Såg nu att Stalker Clear Sky är ute till ett bra pris på Steam.

Är detta spel nr 2 i serien eller bara en add-on? Dvs kan jag bara köpa det spelet och köra det eller måste jag ha köpt ett grundspel innan? (Hoppas det är någorlunda tydligt vad jag menar).

nej spelet utspelar sig ett år innan händelserna i det första stalker spelet så du behöver inte det, clear sky är standalone och ett helt spel i sig, inte bara en liten expansion.
Citera
2017-10-28, 14:34
  #2034
Medlem
Itons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
nej spelet utspelar sig ett år innan händelserna i det första stalker spelet så du behöver inte det, clear sky är standalone och ett helt spel i sig, inte bara en liten expansion.

Kanon. Tack för snabbt svar.
Citera
2019-10-21, 20:55
  #2035
Medlem
Precis installerat och kört lost alpha 1.4007 några timmar.
Jävlar vad bra!
Stalker är det enda spelet som gett mig gåshud någonsin, och så här 13 år senare upplever jag samma sak som när det begav sig.
Kör allt maxat och spelet mäter sig lätt med dagens AAA spel. Till det har jag moddat en minimal UI och tystare fotljud.
Rekommenderas varmt!
Citera
2019-10-23, 23:16
  #2036
Medlem
Barshageudds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Precis installerat och kört lost alpha 1.4007 några timmar.
Jävlar vad bra!
Stalker är det enda spelet som gett mig gåshud någonsin, och så här 13 år senare upplever jag samma sak som när det begav sig.
Kör allt maxat och spelet mäter sig lätt med dagens AAA spel. Till det har jag moddat en minimal UI och tystare fotljud.
Rekommenderas varmt!
Du inspirerade mig att göra detsamma. Jag har dock knappt spelat det. Minns någon usel torrentrelease som bara kraschade när spelet först kom ut, sen provade jag Lost Alpha för något år sedan men det kom av sig. NU är min ambition att spela det ordentligt

Tyvärr märkte jag att en del väsentlig dialog är på ryska, bl a i din minimala cut-scenen vid fabriken typ det första uppdraget för Sid. Störigt, står "English" i Options.

Har du länk till modden med tystare fotljud?
Citera
2019-10-24, 07:20
  #2037
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barshageudd
Du inspirerade mig att göra detsamma. Jag har dock knappt spelat det. Minns någon usel torrentrelease som bara kraschade när spelet först kom ut, sen provade jag Lost Alpha för något år sedan men det kom av sig. NU är min ambition att spela det ordentligt

Tyvärr märkte jag att en del väsentlig dialog är på ryska, bl a i din minimala cut-scenen vid fabriken typ det första uppdraget för Sid. Störigt, står "English" i Options.

Har du länk till modden med tystare fotljud?

Den ryska rösten är på default, men om du ändrar till english så blir det engelsk röst i dialogerna.
(Kolla igenom alla options, möjligt att just detta är en separat option i menyn.)
Googla ”moddb lost alpha silent footsteps”
Citera
2019-10-27, 08:52
  #2038
Medlem
Barshageudds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Den ryska rösten är på default, men om du ändrar till english så blir det engelsk röst i dialogerna.
(Kolla igenom alla options, möjligt att just detta är en separat option i menyn.)
Googla ”moddb lost alpha silent footsteps”
Tack. Verkar inte komma runt den ryska dialogen så kikar en lets play på Youtube i efterhand i dom fall jag tror att jag kan ha missat någon liten detalj i en muntlig dialog.

Vet du hur man komma runt all radiation från Artifacts (när man fäster dom i bältet)? Finns det någon mer permanent lösning än att hetsäta medicin?
Citera
2019-11-11, 14:47
  #2039
Medlem
Barshageudds avatar
Lösningen var att radera filerna med namnet ladc_rus_voice (två stycken) i mappen /mods. Fyfan vilket fantastiskt spel. Atmosfären helt oöverträffad. Musiken bitvis så bra så att jag hade kunnat köpa den om den fanns på vinyl. Utmanande action, kul lootsystem och perfekt avvägd skräck.

Till er som inte spelat: vad väntar ni på? Det är gratis!
Citera
2023-06-18, 03:05
  #2040
Medlem
är inte spelets huvudskapare etniska ryssar och inte bara rysktalande som bodde i ukraina?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback