Flashback bygger pepparkakshus!
2007-03-27, 22:44
Medlem
Dr.Zoidbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grön
Det låter märkligt, testa senare annars får du vänta på att den poppar upp på någon annan sida.

Håller på laddar ner den från PB nu , ska starta om datorn med.
Citera
2007-03-27, 22:46
Medlem
roaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skabben
"With realism being the single most important concept behind S.T.A.L.K.E.R..."

Källa: http://uk.videogames.games.yahoo.com...yl-b3f305.html

Nej det är fortfarande inte realtiskt på det sättet. Det dom menar är typ hur det hela är uppbyggt, det ska kännas verkligt. Men jag tror knappast man satsade på realism i strider, det märks att ingen av er ens hålligt i ett vapen, än mindre skjutit med ett. Noll rekyl och multipla skott i huvudet med automatkarbiner är tyvärr inte realistiskt...

Edit: Dock tycker jag att det var bra att man höll sig undan ifrån realismen, det hade inte passat spelstilen...
Citera
2007-03-27, 22:47
Medlem
Gröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Zoidberg
Håller på laddar ner den från PB nu , ska starta om datorn med.

Dina saves kommer raderas! Så du vet om det..
Citera
2007-03-27, 22:49
Medlem
Gröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roader
Det märks att ingen av er ens hålligt i ett vapen, än mindre skjutit med ett. Noll rekyl och multipla skott i huvudet med automatkarbiner är tyvärr inte realistiskt...

Såg själv en film där teamet fick skjuta en diverse ak modeller, har tyvärr inte länk.. Sedan tror jag de menade att de packar in så mycket realism det går utan att rubba spelglädjen.
Citera
2007-03-27, 22:49
Medlem
Dr.Zoidbergs avatar
Citat:
Dina saves kommer raderas! Så du vet om det..

Jo sett det , men inte kommit längre.

Aja det fungerade inte så bra med PB´s version utan samma fel-msg.

Ska tweka med ini-filen istället
Citera
2007-03-27, 22:51
Medlem
Skabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roader
...det märks att ingen av er ens hålligt i ett vapen, än mindre skjutit med ett.

Med det uttalandet antar jag att du har stor erfarenhet av att skjuta med vapen själv. Kanske i lumpen? Kanske jägarexamen? Eller en hobby? Det är dock inte många som skjutit med ett vapen, jag är en av dem. Och jag har svårt att utala mig hur pass realistiskt vapnen är i spelet.
Citera
2007-03-27, 22:51
Medlem
S.T.A.L.K.E.R_Shadow_of_Chernobyl_Update_v1.0001_P ROPER-HATRED
samma pass.. vitality's fungerar säkert lika bra, precis som orginalreleasen,
hatred gjorde en proper och sa att vitality "disabled calls", men vitality's fungerade ändå..
men men
Citera
2007-03-27, 22:52
Medlem
Gröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Zoidberg
Jo sett det , men inte kommit längre.

Aja det fungerade inte så bra med PB´s version utan samma fel-msg.

Ska tweka med ini-filen istället

Glöm inte att tanka mod-userfilen, med den och patchen flyter Stalker som smör på min dator med riktigt saftig grafik!
Citera
2007-03-27, 22:53
Medlem
roaders avatar
Citat:
Såg själv en film där teamet fick skjuta en diverse ak modeller, har tyvärr inte länk.. Sedan tror jag de menade att de packar in så mycket realism det går utan att rubba spelglädjen.

Jag vet att teamet sprang runt och lekte med painballgevär bland annat, men det spelar som ingen roll när realismen inte finns där. Tro mig en människa går ner efter ett skott i huvudet om denna inte har hjälm eller annat skydd, i princip oavsett skjutvapen. Men som jag även skrev tror jag att utvecklarna har gjort en bra avvägning, jag gillade eldstriderna i Stalker, det var intensiva och trovärdigare än andra spel. Men de var inte realistiska.
Citera
Medlem
Gröns avatar
Ska vi snacka realism? Visst isåfall har inget spel jag någonsin spelat lyckats på vapendelen..
Citera
Medlem
Dr.Zoidbergs avatar
Citat:
Glöm inte att tanka mod-userfilen, med den och patchen flyter Stalker som smör på min dator med riktigt saftig grafik!

Menar du user.ltx-filen som finns tidigare i tråden?

Isåfall ska jag avinstallera Stalker och ominstallera patchen/spelet.
Citera
2007-03-27, 22:56
Medlem
roaders avatar
Citat:
Ska vi snacka realism? Visst isåfall har inget spel jag någonsin spelat lyckats på vapendelen..

Jo då en del godbitar finns i Rainbow six serien, men det är helt enkelt inte Stalkers grej. Fattar inte ens hur man kan tro det, man kan tömma ett magasin utan i princip någon som helst rekyl. Ljuden är riktigt dåliga och man siktar bäst ifrån höften. 3-4 pistolskott i huvudet är i princip det som krävs på en vanligt bandit, nej inte är det realistiskt inte...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in