Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-26, 09:59
  #61
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Lärare i psykologi i gymnasiet sa att killar som är rädda för gayrelaterat osv hade det liksom något dolt inom sig

Bära rosa saker, köpa rosa saker osv
äve elektronikprylar är ju uppdelat så samma modell på sak sen en som är rosa eller röd och en som är blå eller grå
ev neutral grön vit eller något eller så annan färg finns med
men just de färgerna man nämnde först är tjej och kille
och köper en kille rosa är han gay och tjej blå butch
iaf allmäna åsikten

Exakt så är det. Folk som anklagar andra för att va bögar eller vägrar bära färgglada kläder för att det är "bögigt" är ju bara osäkra på sin egen sexuella identitet. Är ju knappast så att jag skulle börja suga kuk bara för att jag har en rosa Piké. Är det kläderna som får en att byta sida är man nog redan gay.
Citera
2012-11-26, 12:07
  #62
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Exakt så är det. Folk som anklagar andra för att va bögar eller vägrar bära färgglada kläder för att det är "bögigt" är ju bara osäkra på sin egen sexuella identitet. Är ju knappast så att jag skulle börja suga kuk bara för att jag har en rosa Piké. Är det kläderna som får en att byta sida är man nog redan gay.

Kom nu tänka på tråden som någon startade som handlade om att man dolde gaytendenser i klädrna om de hade mönster eller färger...sen ville den ts att man skulle ha jaktkläder på sig till vardags för det var manligt
Citera
2012-11-27, 18:55
  #63
Medlem
DarkBoyIsWhites avatar
Det är lite matcho. Jag gillar det.
Citera
2012-11-29, 15:27
  #64
Medlem
Nej. Har ett par rosa Resteröds-fillingar och har bara fått positiva komplimanger...

Citera
2012-11-29, 16:41
  #65
Medlem
När jag träffar killar brukar jag öppna med ett Hej följt av Har du några rosa kalsonger i din garderob? Om svaret på frågan är ja blir han automatiskt placerad i bögfacket och det är omöjligt att ta sig ur det.

Citera
2012-11-29, 16:47
  #66
Medlem
elektronikfreaks avatar
Är rosa kalsonger gay? Hmmm... har aldrig ägt rosa... däremot svarta o gråa.
Citera
2012-11-30, 17:31
  #67
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mandi74
Gay - Homosexualitet kan syfta på sexuell attraktion eller kärlek till en person av samma kön, sexuellt beteende mellan organismer av samma kön eller en sexuell preferens för en organism av samma kön.

Så hur ni kan få det till att kläder är gay vet jag inte.

För att vi förknippar manlig homosexualitet traditionellt sett med en femininare sida som präglar dessa individer, både i beteende, tal och klädstil. Det feminina å sin sida kännetecknas just av färgen rosa sedan urminnes tider.
__________________
Senast redigerad av blabla12345 2012-11-30 kl. 17:33.
Citera
2012-12-06, 11:24
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DuranDuran
Vad tycker ni om killar som går runt med rosa kalsonger/boxers? Vad är det första ni tänker på?

Jag gör inte det men eftersom att det finns en jävligt bra erbjudande på just rosa kalsonger så tänkte jag köpa ett par stycken.
Köper dom för att kalsongerna är sjukt sköna men färgen diggar jag inte så mycket. Hade tänkt använda dom för att vara hemma isf.


"går runt med rosa kalsonger/boxers?"

Går du omkring med bara kalsongerna, utan något över?
Annars lär jag ju inte se dem förrens du och jag hamnat i sängen tillsammans.

Eller menar du shorts/knäbyxor när du säger boxers?
Nå jag tänker väl inget särskilt om jag ser en kille med rosa shorts.
Lika lite som jag funderar över om en tjej med militärgröna långbyxor skulle vara lesbisk. Typ...

Dock finns det många andra som tycks besatta av att analysera sönder vad alla har på sig.
Jag har blivit kallad patetisk för att jag skrivit att jag kanske vill vara lite lättklädd på krogen.
Och då gällde det ingen nakenchock direkt, utan det gällde ett vanligt linne och capribyxor som slutar vid knäna.

Eller som när jag färgade håret blått när jag gick i mellanstadiet. En massa rikspuckon som skulle göra muntliga resencioner att det såg konstigt/fult/onormalt ut.
Man önskar bara att de kunde koncentrera sig på sina egna trasiga liv istället för att analysera sönder saker som inte drabbar de själva ett dugg.
__________________
Senast redigerad av Aina-Safir 2012-12-06 kl. 11:26.
Citera
2012-12-07, 15:11
  #69
Medlem
GrillSituations avatar
Winston Churchill hade bara rosa kalsonger.
Citera
2012-12-07, 15:26
  #70
Medlem
The-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blabla12345
För att vi förknippar manlig homosexualitet traditionellt sett med en femininare sida som präglar dessa individer, både i beteende, tal och klädstil. Det feminina å sin sida kännetecknas just av färgen rosa sedan urminnes tider.

Färgen rosa har bara varit förknippat med det feminina sedan ca 50-60 år tillbaka. Innan dess så var den som vilken färg som helst.
Citera
2012-12-07, 17:35
  #71
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Johan
Färgen rosa har bara varit förknippat med det feminina sedan ca 50-60 år tillbaka. Innan dess så var den som vilken färg som helst.
Den ansågs till och med vara riktigt maskulin i vissa kulturer.
Citera
2012-12-18, 07:54
  #72
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av The-Johan
Färgen rosa har bara varit förknippat med det feminina sedan ca 50-60 år tillbaka. Innan dess så var den som vilken färg som helst.

50-60 år är tillräckligt och poängen förblir densamma: Kvinnor har ett monopol på den färgen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback