2012-03-26, 15:04
Medlem
Clownsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PowerOfThinking
Jag har sett mej själv 2 ggr, när jag låg och sov.

En dröm som återigen kommer tillbaka, samma dröm, där jag i slutet på drömmen möter ett otroligt starkt ljus som ger mej en obeskrivlig otrolig lyckokänsla, och jag står där i det underbara ljuset, och sedan vänder jag och ska gå ned för trappan igen, och då är drömmen slut.
Jag tror man lämmnar sin kropp när man sover.
Min syster ville väcka mej en gång när någon ringde och ville prata med mej en kväll. Hon gick in i mitt rum och försökte väcka mej 3 ggr, 3e gången satt hon på mej och ruskade mej, men jag är en som sover mycket djupt.
Jag har varit på sovlaboratorium och de ville inte höra att jag drömmer på en gång när jag somnat, men ok, deras machiner registrerar sina saker...

Får du sömnparalys under tiden?
Citera
2012-03-26, 15:15
Medlem
PowerOfThinkings avatar
Nej. Jag sover helt enkelt mycket djupt!
Citera
2012-05-23, 12:05
Medlem
forren1s avatar
Vet någon om någon forskare har en vettig förklaring hur Pam Reynolds kan se och höra saker när hon var död???
Citera
2012-05-24, 19:02
Medlem
ufomammuts avatar
http://en.wikipedia.org/wiki/Dimethy...ine#Conjecture

http://en.wikipedia.org/wiki/Near-de...s_and_theories

Mycket intressant.
Citera
2012-05-29, 20:47
Medlem
PowerOfThinkings avatar
I boken "Livet efter Livet" av Moody (tror den heter så på svenska) beskriver han många exempel på vad som setts och upplevts under den tiden man varit "borta" från sin kropp. För mej stämmer det starka ljuset och lycko-känslan mycket in. Men jag hade ingen nära-döden upplevelse, det händer när jag sover, märkligt nog.
Senast redigerad av PowerOfThinking 2012-05-29 kl. 20:50.
Citera
2012-06-07, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clownstein
Vad tycker ni om forskningen? Kom gärna med annan information samt teorier om det är fenomenet. Är min slutsats fel när jag känner att forskningen lutar åt "livet efter döden" snarare än att det är hallucinationer? (trots att jag är skeptisk till medium osv så känns det här mer vetenskapligt).

~ Clownstein.
Jadu, detta är sannerligen mer konkret än de flesta teorier. Om det nu är så att de genomförde en operation på människa som var helt 'borta', nedsövd med öronproppar och allt så förstår jag inte hur denne ska ha kunnat återge delar av vad som hände under operationen. Det ter sig helt omöjligt att till och med kunna komma ihåg och berätta om dessa upplevelser.

De som var i operationssalen är ju vittnen för hennes berättelse och det vet vilka delar av den som stämmer. Intressant i högsta grad, men ändå så svårt att greppa.
Citera
2012-08-29, 22:51
Medlem
Whiros avatar
Nära-döden-upplevelse är ett fenomen som ibland uppkommer när personer helt enkelt är nära att dö, dvs. Under cardiac arrest(hjärtstillestånd) och/eller när dem inte har någon elektrisk aktivitet i hjärnan överhuvudtaget

Om det är en nära-döden-upplevelse vad faen kallar man min upplevelse där jag råkade ut för en ofrivilliga hängning där allt blev svart för några sekunder.?
Citera
2012-08-29, 23:55
Citat:
Ursprungligen postat av Whiro
Nära-döden-upplevelse är ett fenomen som ibland uppkommer när personer helt enkelt är nära att dö, dvs. Under cardiac arrest(hjärtstillestånd) och/eller när dem inte har någon elektrisk aktivitet i hjärnan överhuvudtaget

Om det är en nära-döden-upplevelse vad faen kallar man min upplevelse där jag råkade ut för en ofrivilliga hängning där allt blev svart för några sekunder.?

Du kanske enbart förlorade medvetandet, aka svimmade. För inte slutade väl ditt hjärta slå? Rätta mig om jag har fel.
Citera
2012-08-29, 23:56
Medlem
Aliennas avatar
Citat:
Svar: http://sv.wikipedia.org/wiki/Svimning
. . .
Citera
2012-08-30, 17:58
Medlem
Whiros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alienna
Svar: http://sv.wikipedia.org/wiki/Svimning
. . .

OK jag ska alltså kalla det att jag "Svimmade" när jag höll på att dö hängandes i ett rep" .
Citera
2012-08-30, 18:00
Medlem
Litenklens avatar
Citat:
OK jag ska alltså kalla det att jag "Svimmade" när jag höll på att dö hängandes i ett rep" .

Syrebrist i hjärnan, pga taskig cirkulation.
Citera
2012-08-30, 18:17
Citat:

Ja? Klart man svimmar innan man dör om man hänger sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in