8 519 besökare online
856 942 medlemmar • 45 818 064 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Samhälle > Organiserad brottslighet
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Bizquit
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cioccolata
Det är falska nummerplåtar. Sen vet jag inte hur det är med gangsters i Kina, men om det är som i Japan med deras Yakuza så får dom nog göra lite som dom vill så länge det är mot andra gangsters och inte mot civila.
Falska!? Varför skulle de köra omkring med falska skyltar? Det mest troliga är ju att någon antingen hittat eller kommit över mobilen på annat sätt. Hittar dessa bilder fram till polisen i rätt stad blir det 60 års straffarbete.

"HA är en s k 1 % klubb där bara 1 % av alla medlemmar ska vara kriminella."

Explosivediarrhea
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Klipper de av ett finger på snubben på en av bilderna?
Jag tyckte att det såg ut som en cigarett som de brände med.

Ak-341
Medlem
Shit han ser nästan ut som ett ensamkommande flyktingbarn.
Honestly guys vi kan erbjuda honom en fristad i Sverige om han löper risk att bli arresterad.

Okej nu ska jag vara lite på topic här.
Vem fan posar med sedlar och guldkedja, Jävla ligister bättre var det på 30talet när dom hade stil, inget flashande med pengar utan ciggar, plommonhatt och välklätt för hela slanten.

JoliQuZ
Medlem
JoliQuZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinep gus
Hur menar du nu?

Du har inte en aning om vart bilderna kommer ifrån, och inte jag heller.
Försvarar du nån slags internationell kriminell hederskodex, eller vadå?

Återgå till att kolla på Sons of Anarchy istället.
Fjant.

Först var jag osäker på om du trollade eller inte, men jag får anta att du är så jävla dum i huvudet.

I kina blir man som sagt avrättad för småsaker. Du tror inte att "Gangstern" kan vara rätt nyfiken var sin lur har tagit vägen om det finns bilder på honom + ett allvarligt brott? Han lär nog lägga ned alla sina resurser på att få tag i både mobilen och killen som hittade den. Vad får han som la ut bilderna av detta, han riskerar sitt liv för att random idioter på internet ska få ta del av det. Det är ganska modigt enligt mig att utsätta sitt liv för sådan fara, inte sant?

Aldrig sätt Sons of Anarchy, men det verkar intressant!

Mail; JLK123@hushmail.com

DuranDuran
Medlem
DuranDurans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masterkrabban
Varför har han ingen tröja? Vet han något som vi inte vet?

För att det är varmt?

District9
Medlem
District9s avatar
Hellre fattig än leva livet som han. Vem fan bryr sig om alla lyxbilar o allt skit om man ska gå omkring och skada andra? Blir dom verkligen lyckliga av det?

=)! TROLLOLOLOLOL

woot-hole
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoliQuZ
Först var jag osäker på om du trollade eller inte, men jag får anta att du är så jävla dum i huvudet.

I kina blir man som sagt avrättad för småsaker.
Nej, det blir man inte. Det är inte ens säkert att man blir avrättad om man döms för brott som enligt lagen rekommenderar dödsstraff för.

Bongmon
Medlem
Bongmons avatar
Lol.. Han har en björn

Ja han kanske är stor nog att inte bry sig. Eller så bara bryr han sig inte, tänker att ingen snor av han, o tänker inte på att han kan tappa telefon.

ant'
Medlem
ant's avatar
Hur mycket pengar är det han flashar med på bilderna då? Typ 10 kronor eller?

ganglere2
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnum.Chroatorum
Har inte stor koll på organiserad brottslighet i Kina då Yakuza alltid varit mer intressanta, men vad jag förstått så är triaderna väldigt diskreta vilket männen på bilderna verkligen inte är.

Ja enligt mig är killarna på bilderna definitionen av wannabes.
Vad är anledningen till att fota sig med en hög pengar, dyra bilar och smycken? Ser bara inte poängen i att skryta om det förutom om man varit en nolla tidigare i livet

Ett fint citat som passar bra: "Beröm oss som skryter vi behöver det."

Det är nog precis som du skriver.
Triaderna är diskreta, till det extrema. Det är väl därför de har överlevt som organisation(er) så länge. Kejsare, kommunister och de finns ännu. Troligen så kommer de att finnas kvar och överleva även kommunisterna. De verkar i det fördolda och tolereras väl därför mer eller mindre. Mest troligt är även en del makthavare med och delar av kakan.

En vild gissning från min sida men de där är smågrabbar, knappast högt inom någon triad om de ens är med där.

"Vi svenskar lever ju i en så oändligt mycket lyckligare lottad situation. Vårt lands befolkning är homogen, inte bara i fråga om rasen utan också i många andra avseenden."
Tage Erlander i riksdagen 1965

Jarlskarl
Medlem
Jarlskarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salford
Nu tillhör jag inte någon utredningsrotel på polismyndigheten men skulle gissa på att hans tatueringar och hans registeringsnummer på bilarna på någon sätt kan leda de till rätt person.

Haha, +1!

OnT: Han ser ju inte ut som nåt jävla snille, så antagligen har han väl helt enkelt inte tänkt steget längre? För övrigt så gör han så vitt jag kan se, inte något olagligt på någon av bilderna. (Såg iaf inte ut som att han var en av dom som sparkade killen som låg ner)

skurmopp
Medlem
skurmopps avatar
Med hans tillgångar så bryr han sig knappast om att han har en hängig gubbmage.

Svara på ämne
Topp Dela »