Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-21, 18:43
  #13
Medlem
Holisistics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagge3.3
Bilderna kändes dock väldigt mycket "vi har blivit så coola på sista tiden för min kusin rånade en bank och jag skaffade tatueringar och sen utpressade vi massa människor och så känner jag att jag måste ta bilder på allt för att visa hur cool jag är."
Klassiskt, klassiskt.
Citera
2012-03-21, 18:50
  #14
Medlem
JoliQuZs avatar
Man hittar en gangsters mobil och första tanken är att lägga ut bilderna, modigt!
Citera
2012-03-21, 18:51
  #15
Medlem
Blaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagge3.3
Ja men ris har ju högt glykemiskt index, tro fan på att han får en kalaskula värd namnet.

Bilderna kändes dock väldigt mycket "vi har blivit så coola på sista tiden för min kusin rånade en bank och jag skaffade tatueringar och sen utpressade vi massa människor och så känner jag att jag måste ta bilder på allt för att visa hur cool jag är."

Varför tror du gangsters har tatueringar över hela kroppen och ser allmänt kriminella ut?
De vill att du ska veta vad dom håller på med.
Citera
2012-03-21, 18:55
  #16
Medlem
Regnum.Chroatorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salford
Nu tillhör jag inte någon utredningsrotel på polismyndigheten men skulle gissa på att hans tatueringar och hans registeringsnummer på bilarna på någon sätt kan leda de till rätt person.
Men vad eller vem skulle det hjälpa till i slutändan?

Det enda som kan tänkas vara misstänksamt är ju misshandeln på bilderna men jag tror knappast killen skulle vittna mot dessa grabbar, bilarna är nog köpta på ett sätt man inte kan spåra pengarna med annars tvekar jag på att han skulle flasha omkring med bilar i miljonklassen.

Citat:
Ursprungligen postat av Blaska
Varför tror du gangsters har tatueringar över hela kroppen och ser allmänt kriminella ut?
De vill att du ska veta vad dom håller på med.
Grabbarna är inte ens värda att bli kallade gangsters, här har vi ett bra speech angående dagens "gangsters".
4:20
http://www.youtube.com/watch?v=wKnob...eature=related
__________________
Senast redigerad av Regnum.Chroatorum 2012-03-21 kl. 18:59.
Citera
2012-03-21, 19:10
  #17
Medlem
Husvagnens avatar
Den bukfettsansamlingen var inte att leka med
Citera
2012-03-21, 19:15
  #18
Medlem
I Kina är det svårt att åka fast om man är yrkeskriminell och ingen smålirare, eller är "smart".
Om man är kines det vill säga. Utlänningar ska nog inte försöka sig på samma sätt.

Har läst om kinesiska seriemördare som utnyttjar att poliserna inte har "befogenhet" eller samarbete över provinser, så dom cyklar omkring mellan 4 provinser över en natt och mördar fritt. Dessa provinser har då inte något samarbete utan arbetar "internt", endast när snubben åkt fast och erkänt kan dom hitta kopplingen.

Detta utnyttjar säkert det svarta samhället där, som dom heter på kinesiska.
Citera
2012-03-21, 19:18
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnum.Chroatorum
Grabbarna är inte ens värda att bli kallade gangsters, här har vi ett bra speech angående dagens "gangsters".
4:20
http://www.youtube.com/watch?v=wKnob...eature=related
http://www.youtube.com/watch?v=d6pXIyOwrqo
Här har du lite om triaderna i USA, där dom inte ens har lika stort fäste som i Kina och Hong Kong osv.
Vad snackar du om? Menar du att triader är wannabes? Det är världens äldsta gangsters.
Dom kan sina saker helt klart.
Citera
2012-03-21, 19:24
  #20
Medlem
mingtians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woot-hole
http://www.youtube.com/watch?v=d6pXIyOwrqo
Här har du lite om triaderna i USA, där dom inte ens har lika stort fäste som i Kina och Hong Kong osv.
Vad snackar du om? Menar du att triader är wannabes? Det är världens äldsta gangsters.
Dom kan sina saker helt klart.


Snillen spekulerar
Citera
2012-03-21, 19:28
  #21
Medlem
sinep guss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoliQuZ
Man hittar en gangsters mobil och första tanken är att lägga ut bilderna, modigt!

Hur menar du nu?

Du har inte en aning om vart bilderna kommer ifrån, och inte jag heller.
Försvarar du nån slags internationell kriminell hederskodex, eller vadå?

Återgå till att kolla på Sons of Anarchy istället.
Fjant.
Citera
2012-03-21, 19:31
  #22
Medlem
hagge3.3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaska
Varför tror du gangsters har tatueringar över hela kroppen och ser allmänt kriminella ut?
De vill att du ska veta vad dom håller på med.


Jo, absolut.
Bara det att lustighetsfaktorn blir enorm när det är kineser.
Citera
2012-03-21, 19:48
  #23
Medlem
Regnum.Chroatorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woot-hole
http://www.youtube.com/watch?v=d6pXIyOwrqo
Här har du lite om triaderna i USA, där dom inte ens har lika stort fäste som i Kina och Hong Kong osv.
Vad snackar du om? Menar du att triader är wannabes? Det är världens äldsta gangsters.
Dom kan sina saker helt klart.
Har inte stor koll på organiserad brottslighet i Kina då Yakuza alltid varit mer intressanta, men vad jag förstått så är triaderna väldigt diskreta vilket männen på bilderna verkligen inte är.

Ja enligt mig är killarna på bilderna definitionen av wannabes.
Vad är anledningen till att fota sig med en hög pengar, dyra bilar och smycken? Ser bara inte poängen i att skryta om det förutom om man varit en nolla tidigare i livet

Ett fint citat som passar bra: "Beröm oss som skryter vi behöver det."
Citera
2012-03-21, 19:52
  #24
Medlem
Masterkrabbans avatar
Varför har han ingen tröja? Vet han något som vi inte vet?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback