• 1
  • 2
2012-03-20, 20:58
Medlem
kimbaspappas avatar
Vill gå med i Cosa Nostra eller camorran. Har läst att det verkar förekomma diverse ritualer för att tas upp, men finns inga säkra beskrivningar. Bör man börja som langare på Neapels gator och sedan arbeta sig uppåt, skapa kontakter och göra "karriär"? Eller ska man kanske försöka nå en position genom byggbranschen på Sicilien? Kom gärna med tips om ni har erfarenheter.

Mvh
Citera
2012-03-20, 21:04
Medlem
Blademasters avatar
Eh. Du lär väl börja med att vara från Sicilien?
Citera
2012-03-20, 21:07
Medlem
Spunkes avatar
Är du helsvensk? Fuck It then, du kommer aldrig bli en av "dem" bara nån de kör runt med.
Citera
2012-03-20, 21:08
Medlem
Von.Larssons avatar
Börjar du som langare lär du trilla av pinn ganska snart. Som etnisk svensk boende i sverige så är denna ide ganska dödfödd gissar jag på.

Men ve den som ger upp! Tror på dig!
Citera
2012-03-20, 21:10
Medlem
ganglere2s avatar
Ja, först och främst så ska du nog vara från Italien. Dessutom släkt med rätt folk.
Ge upp.
Citera
2012-03-20, 21:12
Medlem
Turbomachines avatar
Det låter som du har sett för mycket mafiafilmer.
Citera
2012-03-20, 22:40
Medlem
kimbaspappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von.Larsson
Börjar du som langare lär du trilla av pinn ganska snart. Som etnisk svensk boende i sverige så är denna ide ganska dödfödd gissar jag på.

Men ve den som ger upp! Tror på dig!
Tack. Funderar på att bara lämna mitt liv här, mitt jobb, familj, allt. Vill ha en ny start.
Citera
2012-03-20, 22:41
Medlem
kimbaspappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Ja, först och främst så ska du nog vara från Italien. Dessutom släkt med rätt folk.
Ge upp.
Kan bli en av dem, har bra språkkänsla och är duktig på att härma andra
Citera
2012-03-20, 22:51
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimbaspappa
Kan bli en av dem, har bra språkkänsla och är duktig på att härma andra

Har för mig att de kräver att man är därifrån. De vill veta hela din släkt och den ska vara italiensk, från Sicilien om det gäller den maffian.
Citera
2012-03-20, 23:09
Medlem
Von.Larssons avatar
Citat:
Tack. Funderar på att bara lämna mitt liv här, mitt jobb, familj, allt. Vill ha en ny start.

Kör på mannen. Kanske enklare att börja karriären i USA i något ghetto? Lite övning liksom. Kanske kan binda kontakter därigenom till och med.
Citera
2012-03-20, 23:19
Medlem
Citat:
Vill gå med i Cosa Nostra eller camorran. Har läst att det verkar förekomma diverse ritualer för att tas upp, men finns inga säkra beskrivningar. Bör man börja som langare på Neapels gator och sedan arbeta sig uppåt, skapa kontakter och göra "karriär"? Eller ska man kanske försöka nå en position genom byggbranschen på Sicilien? Kom gärna med tips om ni har erfarenheter.

Mvh

Varför går du inte med i O.G istället?
Citera
2012-03-21, 00:24
Medlem
kimbaspappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von.Larsson
Kör på mannen. Kanske enklare att börja karriären i USA i något ghetto? Lite övning liksom. Kanske kan binda kontakter därigenom till och med.
Tackk för stöd och förslag, vill dock hellre till Italien. Godare mat, mer kultur osv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in