Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-03-20, 19:17
  #13
Moderator
vhes avatar
Waitwat? Raderas flashback-trådar?

[edit]: Ah, läsförståelsefail från min sida. Bara inlägg i trådar. Låter fortfarande mysko med inlägg som raderas efter fem år...

[edit II]: FYI, det är enbart flashback-administratörer och (visst) google-folk som har en chans att veta svaret på frågan, så du lär nog inte få ett bättre svar än varianter på "vänta och se". Såvitt jag vet garanterar inte Google på något sätt att hålla sitt index med uppdaterad info. De har ju till och med en cache för sidor som försvinner.
Se: http://support.google.com/webmasters...n&answer=34439
__________________
Senast redigerad av vhe 2012-03-20 kl. 19:26.
Citera
2012-03-20, 19:30
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElecInt
Ok sorry om jag missuppfatta skämtet. Ja men sidan har väl förändrats ifall inlägg har raderats eller? Och då är den på tur inför nästa indexering eller? Tyvärr kan jag inte dela med mig av vad jag sökte på.
Ingen fara

Jo sidan ändras ju så klart när man tar bort inlägg, men detta upptäcks ju inte förrän nästa indexering.
Citera
2012-03-20, 19:59
  #15
Medlem
Låter lite märkligt att flera år gamla inlägg raderats här på Flashback. Är det inte forumets policy att lagt kort ligger?

Nåja, om ett inlägg blivit raderat så kommer det att så småningom att försvinna från Google också. Vill man snabba på processen kan man se till att länka till de borttagna inläggen eller tråden där inläggen fanns. Exempelvis från en extern blogg eller liknande. Ju fler länkar desto oftare indexeras en sida.
Citera
2012-03-20, 21:01
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedersakaren
Låter lite märkligt att flera år gamla inlägg raderats här på Flashback. Är det inte forumets policy att lagt kort ligger?
Jo, men om det bryter mot reglerna så ska det ju raderas.
Citera
2012-03-24, 15:56
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElecInt
Så om Flashback forum inte sagt "nej till indexering" då fixar det sig eventuellt eller? Vet du om Flashback har sagt nej till indexering av gamla oaktiva trådar?
Du kan kolla på https://www.flashback.org/robots.txt, vilket jag tolkar som att Flashback inte förbjuder någon typ av indexering. Däremot så skulle väl Flashback kunnat ha gjort så att Googlebots (de automatiska 'robottarna' som indexerar Flashback) inte har tillgång till så pass gamla trådar. Hur det står till på den fronten är det väl bara en admin som kan svara på.
Citera
2012-03-27, 02:34
  #18
Medlem
Forgs avatar
antagligen flera ggr per dag med tanke på hur stor sidan är.
Citera
2012-03-27, 15:40
  #19
Medlem
SkitAnonyms avatar
Ni som säger att det görs varje dag:
Nej, det görs inte varje dag. Inte på 5 år gamla trådar som varit inaktiva så länge.

Här är ett utdrag från några random trådar som är 5 år gamla här i utvecklingsforumet:
19 mars
23 mars
5 mars
25 feb

Det finns alltså inget exakt svar, men som du ser så kan det ta ett par veckor.

Om man vet tråden så kan man dock räkna ut ungefär när nästa indexering kommer att ske.
Antagligen så kommer t.ex. tråden som indexerades den 25:e feb att indexeras ganska snart, med tanke på att de andra trådarna senast indexerades i mars.

Den som indexerades senast den 23:e mars kommer alltså antagligen inte att indexeras igen på några veckor.

Däremot, så misstänker jag att om du och flera andra klickar sig in på tråden via en sökning på Google så kommer indexeringen med största sannolikhet att snabbas på.
Detta på grund av att Google ser en plötslig ökad aktivitet på den sidan. Google kommer att uppfatta det som att någonting händer med den tråden, och kommer därför att behöva kolla upp den igen inom kort.
Jag tror dock att det skulle krävas att flera unika användare klickar in på tråden via Google, och inte bara en enda.
__________________
Senast redigerad av SkitAnonym 2012-03-27 kl. 15:49.
Citera
2017-01-01, 08:10
  #20
Medlem
Luxuss avatar
Jag skapade en tråd inatt och mindre än 30sekunder senare fanns den när jag googlade på den
Citera
2017-01-01, 11:38
  #21
Medlem
TMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Klart du ska ringa google och tjata.

Haha, skämtare där! Ringa Google. Som inte ens vill bli kontaktade via mail


Citat:
Ursprungligen postat av Luxus
Jag skapade en tråd inatt och mindre än 30sekunder senare fanns den när jag googlade på den

Hur är det med googles crawlers numera? Följer dom fortfarande efter in på de sidor som Chrome besöker? I så fall finns nog den anledningen där.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback