Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-03-20, 14:55
  #1
Medlem
weminos avatar
Tjena igen, hehe. Har haft ett par inlägg här men har en del frågor som dyker upp hela tiden.

Någon som har gått ner i vikt som varit ganska fladdrig runt magen och märkt att man kan typ dra ut magen ett par decimeter? är det bara magen som inte hunnit krympt på grund av kosten?
någon som kan relatera till detta ?

min fråga är om detta jag drar ut är fett eller bara själva magen som inte krympt?

Edit : detta är när jag sätter mig ner, inte när jag står upp.
Citera
2012-03-20, 14:56
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wemino
Tjena igen, hehe. Har haft ett par inlägg här men har en del frågor som dyker upp hela tiden.

Någon som har gått ner i vikt som varit ganska fladdrig runt magen och märkt att man kan typ dra ut magen ett par decimeter? är det bara magen som inte hunnit krympt på grund av kosten?
någon som kan relatera till detta ?

min fråga är om detta jag drar ut är fett eller bara själva magen som inte krympt?

Edit : detta är när jag sätter mig ner, inte när jag står upp.
Du undrar alltså om det är fett eller om det är din mage som du kan dra ut 20 cm?
Citera
2012-03-20, 15:03
  #3
Medlem
weminos avatar
Exakt, dum fråga kanske, men vill bara kolla om nån kan relatera till detta när dom kört viktminskning och det har blivit mer tajtare senare.
Citera
2012-03-20, 15:05
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wemino
Exakt, dum fråga kanske, men vill bara kolla om nån kan relatera till detta när dom kört viktminskning och det har blivit mer tajtare senare.
Du syftar på löshud kanske?
Det kan bildas om man rasat mycket i vikt, ibland försvinner det, och ibland försvinner det aldrig, man får leva med det.
Citera
2012-03-20, 15:20
  #5
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wemino
Exakt, dum fråga kanske, men vill bara kolla om nån kan relatera till detta när dom kört viktminskning och det har blivit mer tajtare senare.

Pratar du om löshud kommer en bara kunna reduceras till en viss del med åren. Vill du bli av med all löshud (om du har mycket) måste du opereras.
Citera
2012-03-20, 15:21
  #6
Medlem
weminos avatar
Tack, läser om det nu. tack för svar
Citera
2012-03-20, 15:24
  #7
Medlem
WokaWokis avatar
jag har hud som känns så när man sitter så blir det en liten valk, men det är fett då hoppas jag. Och nej jag har ej varit överviktig innan.

Det är den jag försöker ju få bort med min deff nu, synd att man inte kan punktmarkera fett -_-
Citera
2012-03-20, 15:30
  #8
Medlem
weminos avatar
Men att gå ner från 82 till runt 72-75 kg och har inga bristningar så kan huden tighta upp sig bra?

Edit : ska köra ett par månader till av deffen och ser vad som händer.

tack för alla svar
__________________
Senast redigerad av wemino 2012-03-20 kl. 15:32.
Citera
2012-03-20, 15:32
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wemino
Men att gå ner från 82 till runt 72-75 kg och har inga bristningar så kan huden tighta upp sig bra?

Edit : ska köra ett par månader till av deffen och ser vad som händer.

tack för alla svar
Beror på om det är fett eller löshud
Citera
2012-03-20, 15:35
  #10
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wemino
Men att gå ner från 82 till runt 72-75 kg och har inga bristningar så kan huden tighta upp sig bra?

Edit : ska köra ett par månader till av deffen och ser vad som händer.

tack för alla svar

Det är inget direkt stort viktras. Det borde röra dig om fett som kommer gå bort med tiden du fortsätter gå ner i vikt, ja.
Citera
2012-03-20, 15:36
  #11
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WokaWoki
jag har hud som känns så när man sitter så blir det en liten valk, men det är fett då hoppas jag. Och nej jag har ej varit överviktig innan.

Det är den jag försöker ju få bort med min deff nu, synd att man inte kan punktmarkera fett -_-

Du kan inte ha överflödig hud i några större mängder om du är fullt frisk och aldrig varit överviktig.
Citera
2012-03-20, 15:37
  #12
Medlem
WokaWokis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Du kan inte ha överflödig hud i några större mängder om du är fullt frisk och aldrig varit överviktig.

tackar för svaret!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback