Mtv

2005-02-12, 23:42
Medlem
Tompalizers avatar
Det värsta är nog när de censurerar de svordomar som Jackass-gänget vrålar när de välter med kundvagnarna på parkeringsplatser.
Eller Osbournes! De pipade svordomarna i början, men insåg att det blev ett för dåligt flyt i talet (halva meningsuppbyggnaden föll ju bort), så då struntade de i det.
När folk hukar sig och rumpklykan syns blurras den....Tramsigt...

Jag har snarare den uppfattningen att de gärna visar våldsamheter och sex, men censurerar svordomarna, som ju är det mest harmlösa.
Citera
2005-02-13, 01:02
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telefon
Tycker att MTV på senaste tiden börjat visa allt mer. Såg på "Crazy Sanchos" eller vad det nu heter, ett program liknande Jackass.
Dirty Sanchez heter det:
www.dirtysanchez.co.uk

Dom har vaxat både pungar och gjort lavemang med en öl för att sen dricka upp den med bajsrester i osv...snäppet värre än Jackass skulle jag kalla det.

Visst undrar man lite om varför vissa saker medan ord som fuck flitigt censureras bort. Kanske värre om ungdomarna svär än om dom dricker öl med bajsrester i.
Citera
2005-02-15, 18:48
Medlem
Dirty Sanchez är så jävla uselt!!

Inte " Jag vill vara farlig" utan "Jag vill vara blekfet jävla brittisk horkarl utan vare sig talang eller egna idéer"!

Ang. vilka som skulle bli sårad av ordet "fuck": Amerikanska krstna hemmafruar som tydligen kan utnämnas till "denna världens herrar" som Jehovas vittnen brukar säga...
Citera
2005-02-15, 18:51
Bannlyst
mtv's censur liknar flashbacks regelverk lite
Citera
2005-02-15, 20:54
Medlem
Inlines avatar
En annan cencur man kan störa sig på är när de suddar ut logotyper på kläder i musikvideorna. HATAR DET! Fattar de inte att varenda unge idag klär sig, eller vill klä sig, på detta vis?
Citera
2005-02-15, 22:30
Medlem
ShatOnYas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inline
En annan cencur man kan störa sig på är när de suddar ut logotyper på kläder i musikvideorna. HATAR DET! Fattar de inte att varenda unge idag klär sig, eller vill klä sig, på detta vis?
Kan väl vara lite irriterande, ja. Men om det är för att dom inte har rätt att visa t.ex FUBU eller vad det nu kan vara, kan dom väl bara skippa dom tröjorna?
Själv skulle jag ju inte köpa en tröja bara för att Eminem har en likadan
Citera
2005-02-16, 10:43
Medlem
bpajs avatar
Tycker att alla som tittat på en dylik kanal är dömda till evigt förakt så vad gör väl lite svordomar och tuttar därtill.

Musikcensuren överhuvudtaget dryper av dubbelmoral.

"Nu ska vi visa en massa videos om kriminella negrer (oftast) som knarkar, skjuter folk och kallar sina kvinnor för horor. Alternativt videos med slampor som beteer sig som horor men under en "självständig kvinna" image". Ungjävlarna förstår nog budskapet trots några pip och "blurrningar".

Vad jag inte förstår är hur sådana "hårda killar" som snoop dog och liknande missfoster kan ha någon respekt alls när de släpper musik som sedan censureras? Det är väl inte speciellt "bad".

Om jag vore artist skulle jag ha stenkoll på vad som görs med min musik och mina videos. För säkerhets skull skulle jag slänga in ett par hakkors, några avrättningar och en våldtäckt i varje video .
Citera
2005-02-16, 12:25
Awaiting Email Confirmation
MTV är en skitkanal!
Ena reklamen kan handla om att motarbeta "traficing" eller stödja Aung San Suu Kyi, nästa om att köpa Coca Cola och då också stödja mord på arbetare i Colombia och förgifta enorma areal i Indien.

Ena budskapet kan vara att tro på sig själv och vara stolt över vem man är - andra om hur man ska skaffa den nya coola "looken" eller komplexingivande videos...

Jag tror fan fler hjärnceller dödas när man ser på MTV än när man dricker sig aspackad, pratar i mobiltelefon och dunkar huvudet (hårt!) i en betongvägg - samtidigt! eller det kanske bara är jag.
Citera
2005-02-16, 18:25
Medlem
T.R.I.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShatOnYa
Kan väl vara lite irriterande, ja. Men om det är för att dom inte har rätt att visa t.ex FUBU eller vad det nu kan vara, kan dom väl bara skippa dom tröjorna?
Själv skulle jag ju inte köpa en tröja bara för att Eminem har en likadan
Fubu är värdelöst, det ska vara Bufu - By Us Fuck You
Citera
2005-02-19, 18:29
Medlem
ShatOnYas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.R.I.C.
Fubu är värdelöst, det ska vara Bufu - By Us Fuck You
Hahah, det var lite kul

Men dom borde släppa en ny musikkanal utan censur...
Citera
2005-02-19, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShatOnYa
Men dom borde släppa en ny musikkanal utan censur...

Är MTV en musikkanal??? De gånger jag zappar till MTV så är det allt annat än musik där. Det skulle vara kul med en kanal som sänder musikvideos 24 timmar om dygnet och inga tramsiga "program".
Citera
2005-02-20, 00:04
Medlem
ShatOnYas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KJ
Är MTV en musikkanal??? De gånger jag zappar till MTV så är det allt annat än musik där. Det skulle vara kul med en kanal som sänder musikvideos 24 timmar om dygnet och inga tramsiga "program".
Det skulle vara mycket trevligt
Meddela ej om du hittar nån
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in