Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-03-19, 20:12
  #1
Medlem
DreamIslands avatar
För cirka 3 månader sedan blev jag tillsammans med en tjej, vi hade pratat cirka 1 månad innan vi blev tillsammans. Hon 17 ja 19.
Jag älskar henne och så, är vad jag tror iallafall. Men jag är orolig för framtiden. Hon har problem med depression med mera, hon skippar skolan (hon går IV) osv. Hon får hjälp av sina föräldrar samt miljöterapeut.
Medans jag är arbetslös och senaste tiden allt mer börjat kämpa för att fixa ett jobb samt håller på söka universitetsutbildning som jag hoppas att komma in på om jag inte får jobb innan.
En annan sak jag också är orolig för, är att hon sprättar iväg mycket pengar.. vet inte om det är vanligt med tjejer? Men även hennes morsa där ekonomin krashat, så lånar dom pengar av vänner m.m. Jag är helt tvärtom uppfostrad, min familj är skitekonomisk så jag blir jävligt orolig bara.
Jag vill ju kunna resa m.m, inte vara hemma och betala för 2 pers hela livet precis..

Är jag bara paranoid eller? försöker hjälpa henne men vet inte hur. Personer säger att det inte går.

Och nu till delen som jag har rubrik för. Jag känner att hon är ganska så 'needy'.
Hon vill att jag nästan alltid ska vara hos henne, men det är så att jag trivs hemma och kan koncentrera mig bäst hemma själv.
Men hon verkar aldrig förstå det, hon verkar nästan gnälla att jag ska stanna efter varje helg jag varit hos henne.
Och ikväll (samt hänt andra kvällar), runt 20-23 tiden, så skriver hon till mig och vill att jag ska komma hem till henne för hon behöver närhet eller att hon saknar mig.
När jag då säger att jag inte känner för det för jag är trött osv, så blir hon typ ledsen eller sur eller något. Hon typ frågar om jag älskar henne osv
Verkar ju inte duga med att jag kommer dit 3-4 dagar i veckan för att vara med henne osv.

Vad fan ska jag göra?
Citera
2012-03-19, 20:18
  #2
Medlem
Kolla omkring dig och överväga andra alternativ, (tjejer).
Fråga dig själv om det här verkligen är det du vill.

Annars kan du ju be bruden fixa något eget jobb på helgerna så hon får sköta sin egen ekonomi o se hur det går.
Citera
2012-03-19, 20:34
  #3
Medlem
DreamIslands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konstapelkalsong
Kolla omkring dig och överväga andra alternativ, (tjejer).
Fråga dig själv om det här verkligen är det du vill.

Annars kan du ju be bruden fixa något eget jobb på helgerna så hon får sköta sin egen ekonomi o se hur det går.
Vet inte riktigt. Jag har liksom aldrig orkat jaga tjejer, brydde mig förut inte i flera år, men för ett halvår sedan började jag bry mig lite och sedan var jag bara passiv och hon tog iniativet samt första steget.
Alltså, jag vill inte släppa henne för jag tror ändå att det kan fungera, jag är nog bara jävligt paranoid och egoistisk. Men samtidigt känner jag att hon inte förstår hur jag känner mig. Jag känner mig stressad av att inte ha jobb eller något, jag vill inte sitta inne stora delen av dagen och titta på film eller någon annan liknande tidsfördrift. Jag vill göra någon nytta istället som gör så jag kommer närmare mina mål i livet.

Hon har redan eget jobb, att dela ut reklam, som jag hjälper henne med (eftersom hon påstår att hon inte kan göra det själv, och förstår det då hon har problem med foten bl.a). Det är skitlön, cirka 30 kr i timmen snittar man, runt 500 kr månaden.
Hon har ju 60k som hennes farsa sparat, men nu har ju nästan 20% av det blåst iväg så.
Citera
2012-03-19, 20:47
  #4
Medlem
Buller88s avatar
Hon verkar bara kunna se saker ur sin åsikt.
Dessutom när du säger att du inte orkar så gör hon att du får dåligt samvete genom att fråga om du älskar henne eller bli ledsen eller sur. Så ska inte ett sunt förhållande fungera. Tjejen ska förstå om du känner en kväll att du vill vara hemma och ta det lugnt när klockan är mycket och du inte har någon lust att dra dig någonstans. Helt fel beteende av henne.

Min personliga åsikt är att du ska prata med henne om detta och om hon blir arg så får hon skylla sig själv. Du ska berätta det för henne om du tycker det är jobbigt. Det är hon som gör fel.
Citera
2012-03-19, 20:48
  #5
Medlem
jag tycker att du ska berätta för henne hur du känner, för att få hennes förståelse. Att du har tänkt på framtiden och funderar på hur det ska bli.

Men samtidigt, går hon IV och har problem med depression så kanske inte hennes framtid ser så ljus ut, om hon inte tar tag i sitt liv och sätter ett mål med det. Det brukar oftast inte sluta så bra med den grunden annars, vad jag vet och hört iaf jag vet inte riktigt hur jag ska hjälpa dig men det är väl vad jag kan säga på rak arm tyvärr.
Citera
2012-03-19, 20:53
  #6
Medlem
Rudeknugens avatar
Jag tycker att du ska dumpa henne. Jag är 19 år precis som du, och jag skulle inte stanna hos en tjej som beter sig så. Du har ju hela livet fullt med tjejer framför dig!

Jag tror att du kommer må sämre och sämre ju längre du stannar med henne. I såna här fall får man vara egoistisk.
Citera
2012-03-19, 22:25
  #7
Medlem
Draichs avatar
Låter som en jobbig problembrud på din beskrivning. Du kan bättre, hitta någon annan säger jag, låt din henne inte ta över och förstöra ditt privatliv.
Citera
2012-03-19, 22:49
  #8
Medlem
Clayton80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamIsland
Jag känner att hon är ganska så 'needy'.
Hon vill att jag nästan alltid ska vara hos henne, men det är så att jag trivs hemma och kan koncentrera mig bäst hemma själv.
Men hon verkar aldrig förstå det, hon verkar nästan gnälla att jag ska stanna efter varje helg jag varit hos henne.
Och ikväll (samt hänt andra kvällar), runt 20-23 tiden, så skriver hon till mig och vill att jag ska komma hem till henne för hon behöver närhet eller att hon saknar mig.
När jag då säger att jag inte känner för det för jag är trött osv, så blir hon typ ledsen eller sur eller något. Hon typ frågar om jag älskar henne osv
Verkar ju inte duga med att jag kommer dit 3-4 dagar i veckan för att vara med henne osv.
Citat:
Ursprungligen postat av DreamIsland
Hon har redan eget jobb, att dela ut reklam, som jag hjälper henne med (eftersom hon påstår att hon inte kan göra det själv, och förstår det då hon har problem med foten bl.a). Det är skitlön, cirka 30 kr i timmen snittar man, runt 500 kr månaden.
Jag tycker att det verkar som att du finns där lite väl mycket för henne, vilket hon utnyttjar. Det kan inte vara meningen att du ska vara med henne närhelst hon känner för det eller att du ska sköta hennes jobb åt henne. Öva på att säga "nej". Kanske blir hon ledsen eller sur, men det är hennes omogna och manipulativa beteende, inte du som gör fel.
Citera
2012-03-19, 23:01
  #9
Medlem
Malkos avatar
Hon är trash. Smuts. Det ligger i hennes gener. Du märker ju det på hennes mamma.

Fly! Låt inte henne dra ner dig i hennes skit. Hon kommer att säga att det är dit fel Men du måste förstå att hennes typ mår bra av trash-människor. Stick nu förfan!!
Citera
2012-03-19, 23:44
  #10
Medlem
mumin-trollets avatar
Du vet svaret din lilla fjant.
Enda anledningen till att du "inte" vill dumpa henne är för att hon var förmodligen din första flickvän och du får pussy , något du förmodligen inte fått på flera år eller ens...

Sedan ska du skita i mentalt instabila människor, de kommer bara dra ner dig!
Jag säger sanningen, du vill höra den även om den svider.
Citera
2012-03-20, 01:23
  #11
Medlem
DreamIslands avatar
Ändå SÅ negativt är det inte.. jag lyfte mest bara fram delarna som jag var orolig över som jag tyckte var negativt. För att ta fram positivt så är hon väldigt snäll och omtänksam.
Jag säger ju nej redan. Tror faktisk de flesta tjejer är så, att dom blir sura eller liknande om man inte vill vara med dom när man frågar. Samtidigt som dom vill ha bekräftelse och uppmärksamhet, iallafall de personer jag oftat träffat på.

Citat:
Ursprungligen postat av mumin-trollet
Du vet svaret din lilla fjant.
Enda anledningen till att du "inte" vill dumpa henne är för att hon var förmodligen din första flickvän och du får pussy , något du förmodligen inte fått på flera år eller ens...

Sedan ska du skita i mentalt instabila människor, de kommer bara dra ner dig!
Jag säger sanningen, du vill höra den även om den svider.
Så är det inte kan jag säga. Snarare det att jag lärt känna hennes familj, bekanta med mera.

Jag har känslor för henne, det är bara det att jag blev smått orolig
Dock tror jag på mig själv och tror att det löser sig, men tror inte jag kommer vika mig för henne om hon vill att jag ska stanna kvar i denna stad och vara hos henne varje vecka.. för jobben och studierna jag funderar på finns i annan stad några mil bort.
Citera
2012-03-20, 10:29
  #12
Medlem
toczs avatar
lmao, retardbrud.

man up, shape up, get a job and a normal woman.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback