Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-02-13, 12:37
  #37
Medlem
Suomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Om DU tycker att frågan är irrelevant så föreslår jag att Du inte besvarar den och istället koncentrerar Dig på den del av diskussionen som Du själv tycker är bättre. De som inte delar Dina åsikter ska däremot vara välkomna att diskutera Anjas vikt utan pekpinnar från Dig.

// Roger P.
Varför är Anjas vikt gentemot Stenmarks intressant?
Hennes vikt är enligt mig intressant.

Men att jämföra hennes vikt med stenmarks är ointressant eftersom det inte säger mycket alls.
Att jämföra hennes BMI jämfört med Stenmarks hade varit intressantare.

Ännu intressantare hade det varit att diskuttera hennes BF% jämfört med Stenmarks och tagit hänsyn till skillnaden mellan könen.

Att diskuttera enbart Anjas vikt gentemot Stenmarks ger en väldigt förvriden och ofullständig bild och vad fyller det då för funktion?
Citera
2007-02-13, 14:56
  #38
Medlem
East Clintwoods avatar
Anja kan vinna 20 guld till. Hon blir ändå aldrig lika stor som Stenis. Varför?
1. Stenmark vann WC utan att köra alla (då) fyra disciplinerna, han körde endast två (störtlopp och kombinationen avstod han, förutom ett par kapitalt misslyckade störtlopp).
2. Stenmarks monumentala överlägsenhet ledde FIS till att införa en ny gren, Super-G för att han inte skulle vinna.
3. 86 WC-segrar är mer än vad Anja, Pernilla Wiberg och näste "man" har tillsammans.
4. Stenmark är Stenmark. Anja är Anja. Behöver jag säga mer?
Citera
2007-02-13, 17:41
  #39
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Anjas vikt hit och Anjas vikt dit. Hon är i vilket fall en jävel på att åka skidor - och en värdig och sympatisk representant för såväl sin sport som vårt land. Det räcker långt för mig. (Stenis var en ännu större jävel på att ta sig nerför pisterna snabbt - men han är den han är och dess like får vi kanske aldrig se igen.)
Citera
2007-02-13, 18:32
  #40
Medlem
Ja, allt snack om Anjas vikt och utseende i sammanhanget gör ju verkligen att diskussionen känns både korkad och oseriös. Dessutom verkar många ha grava problem med att se saker ur andra synvinklar än deras egna.
Citera
2007-02-16, 15:09
  #41
Medlem
Suomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Om DU tycker att frågan är irrelevant så föreslår jag att Du inte besvarar den och istället koncentrerar Dig på den del av diskussionen som Du själv tycker är bättre. De som inte delar Dina åsikter ska däremot vara välkomna att diskutera Anjas vikt utan pekpinnar från Dig.

// Roger P.
Jaså dina kunskaper tog slut nu.

Stor i käften, liten i kunskap.
Håll dig till områden du är mer påläst om.
Citera
2007-02-16, 17:44
  #42
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Är inte Janica Kostelić den som är nummer 1??

Synd att Janica Kostelić inte är med. Skulle vara intressant att se om Anja då hade vunnit minst 3 guld.
Citera
2007-02-16, 18:16
  #43
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Synd att Janica Kostelić inte är med. Skulle vara intressant att se om Anja då hade vunnit minst 3 guld.

Instämmer. Det har ju alltid varit hårda fajter mellan Anja och Kostelic - kanske hade Anja bärgat tre guld ändå, men det hade varit betydligt svårare.
Citera
2007-02-16, 21:23
  #44
Medlem
Presidentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suomi
Roger Persson - håll dig till områden du är påläst om.
Ledsen, men med sådana krav måste Roger Persson ta livet av sig. Eller åtminstone avsluta sitt FB-konto.
Citera
2007-02-16, 21:27
  #45
Medlem
Ferross avatar
Gillar inte Anja alls, vet inte varför. Gjorde de när hon var ny men hennes attity till allt är så annorlunda nu, tycker inte om det alls!

Ska bli skönt när hon lägger av så man slipper höra om henne tycker jag!!
Citera
2007-02-17, 02:10
  #46
Medlem
Så allt vore bättre om damåkarna var trevliga o snygga, skitsamma om de vann någonting.....bara de föll Ferros i smaken.

Björn Borg då? När det begav sig på 70-talet var han olidlig att lyssna på. Det var öh, moped, Buster, öh.....för hela slanten, dessutom sitter hans ögon väldigt tätt. Den mannen har dessutom har sovit igenom sig alla 8 år i skolan. Det nionde gick han knappt för alla tennisresor.

Peter Forsberg då.....skäggig o jävlig.....kan heller inte prata ordentlig Svenska.

Zlatan....LOL...en lång pajas.

J-O Waldner....en kille som fortfarande inte har körkort och bor kvar vid Gullmarsplan. 100 år som aktiv Pingisspelare och inte nått längre än så. Dessutom har han ett fult ärr på kinden orsakat av en rånare i Hongkong som retade sig på hans fula ansikte.

Ja du fattar hopas jag....
Citera
2007-02-17, 02:31
  #47
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Så allt vore bättre om damåkarna var trevliga o snygga, skitsamma om de vann någonting.....bara de föll Ferros i smaken.

Björn Borg då? När det begav sig på 70-talet var han olidlig att lyssna på. Det var öh, moped, Buster, öh.....för hela slanten, dessutom sitter hans ögon väldigt tätt. Den mannen har dessutom har sovit igenom sig alla 8 år i skolan. Det nionde gick han knappt för alla tennisresor.

Peter Forsberg då.....skäggig o jävlig.....kan heller inte prata ordentlig Svenska.

Zlatan....LOL...en lång pajas.

J-O Waldner....en kille som fortfarande inte har körkort och bor kvar vid Gullmarsplan. 100 år som aktiv Pingisspelare och inte nått längre än så. Dessutom har han ett fult ärr på kinden orsakat av en rånare i Hongkong som retade sig på hans fula ansikte.

Ja du fattar hopas jag....

Jag hade inte alls haft något emot trevliga och snygga damåkare, vem skulle ha det?

Foppa har sköattityd och brinner verkligen mer än någon annan för det han gör, hur kan man inte gilla honom? Han skriver säkert bättre än vad du gör med, de gör nog många.

Om Zlatan hetat Pella Jansson så kan jag slå vad om att 95% av de som inte gillar honom nu hade gillat honom, många svenskar har svårt att acceptera honom pg a hans bakgrund och namn, larvigt tycker jag!

J-O var bäst på det han gjorde under en lång tid och har alltid haft en trevlig attityd och gjort mycket för svensk pingis, hur kan du inte gilla honom?

Anja däremot, hon vinner när hennes värsta konkurrent, som enligt de flesta är bättre än vad hon är (förrutom svenska medgångssupportrar såklart), och sen dessutom har en väldigt taskig attityd och verkar köra väldigt mycket på "jag är bäst" inställningen, det går inte riktigt hem hos mig!

Ska man ha sån inställning ska man vara bäst på det man är och vara det under en lång period, se Annika Sörenstam eller Karolina Klüft som exempel på folk som jag tycker skulle kunna ha sån attityd. Hade Anja alltid vunnit över Kostelic (stavning?), vilket hon inte brukar göra direkt, så hade jag inte heller haft något problem med det men nu gör hon inte det och då tycker jag det är fel att ha en sån attityd och inställning som hon har, hon borde vara mer ödemjuk.

Men som sagt, du låter som en svenskmedgångssupporter som tyckte att skidskytte var världens största sport när Magdalen Forsberg körde, Dam-VM i fotboll när Sverige kom 2a eller 3a eller var det nu var var väl också en såndär stor händelse i sporthistorien eftersom det just då var världen största sport eller hur? Eller som nu när Anja vinner någon tävling så är det störst för att om sen 4-5månader vara helt bortglömt fram tills nästa gång det är Skid-VM.

Du förstår nog vad jag menar
Citera
2007-02-17, 06:30
  #48
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Anja däremot, hon vinner när hennes värsta konkurrent, som enligt de flesta är bättre än vad hon är (förrutom svenska medgångssupportrar såklart), och sen dessutom har en väldigt taskig attityd och verkar köra väldigt mycket på "jag är bäst" inställningen, det går inte riktigt hem hos mig!

Nog har Anja slagit Kostelic massvis med gånger? Och hon har tagit guld också i mästerskap där Kostelic varit med.
Vari skulle Anjas taskiga attityd ligga? I mina ögon har hon en sjysst attityd: tror på sig själv, men definitivt inte utan att också kunna vara ödmjuk. Bjuder på sig själv gör hon dessutom och verkar ha en god portion humor.
Klart hon kör på "jag är bäst"-inställningen - det tror jag man måste göra om man vill nå och hålla positionen som bäst i världen. Tror du inte samtliga de stora svenska idrottare du nämnde - Waldner, "Foppa", Zlatan, Klüft - tror benhårt på sig själva och sin egen förmåga att vinna över alla andra?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback