• 1
  • 2
2012-03-19, 15:14
Medlem
Som rubriken lyder!

Är så trött på att det alltid ser så tomt ut i kylskåpet och när jag väl handlar så blir det uppätet ganska så hastigt eller så slängs det!

Nu vill jag veta saker som står sig länge i kylskåpet, spelar ingen roll vad det är då jag kanske inte ens rör skiten . Men bara så att det fyller upp och inte ser så tomt ut!

Tips tack!

Mod får gärna ändra om jag lagt tråden fel
Citera
2012-03-19, 15:30
Medlem
xDs avatar
Margarin, sylt, konservburkar, snus?

Ett axplock av saker som alltid finns i mitt kylskåp..
Citera
2012-03-19, 15:33
Medlem
Snuttegrisarnas avatar
Grov senap i glasburk, olika marmelader ( finns sockerfria ), en burk sambal oelek, kaviar, ägg ( står sej ett år i kyla om de är färska från början ).....

....ost, lök, morötter, rödbetssallad, sylt, inlagd gurka, inlagd sill, smör, ketchup, dressingar, tomatpuré, mjukost på tub.....
Citera
2012-03-19, 15:34
Medlem
Tack för alla tips, värsta är att jag garanterat äter upp det mesta ni skrivit
Citera
2012-03-19, 15:44
Medlem
Myrtens avatar
Olika sorters "smaksättningssåser" tex worcestershiresås, cumberlandsås, HPsås mm.
Citera
2012-03-19, 17:13
Medlem
imperatrixs avatar
Känns lite overkill att ha saker bara för att "ha" dem. Köp det du behöver och fyll på när det är slut är mitt tips.

Nåja: jordnötssmör, hasselnötsmassa, mandelmassa, rökarom (liquid smoke, finns på flaska som aldrig tar slut), tartex, linfröolja, syltlök, kräm, vegetabilisk mjölk, läsk.

Men om du nu vill ha saker du inte ens kommer äta upp är det väl bara att köpa någonting du verkligen avskyr så det är garanterat att du inte kommer äta upp det?
Citera
2012-03-21, 17:25
Medlem
5137s avatar
Vitkål håller sig typ svinlänge i kylen!
Citera
2012-03-21, 18:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 5137
Vitkål håller sig typ svinlänge i kylen!

Hur länge ?
Citera
2012-03-21, 19:05
Medlem
5137s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firmabilen
Hur länge ?

Sjukt länge var kanske en överdrift från min sida..
Karln och jag har haft ett vitkålshuvud i kylen i tre veckor och den ser finfin ut.
Citera
2012-03-21, 20:56
Medlem
mernilios avatar
Amerikanska kylskåp (jag sett på tv) tycks jämt ha ett flak coca-cola längst ner.

Sen kan man ju förvara sitt mjuka bröd i kylskåpet ochså. Det håller sig ett par dagar längre på det sättet.
Citera
2012-03-21, 21:59
Medlem
morgonvalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mernilio
Amerikanska kylskåp (jag sett på tv) tycks jämt ha ett flak coca-cola längst ner.

Sen kan man ju förvara sitt mjuka bröd i kylskåpet ochså. Det håller sig ett par dagar längre på det sättet.

Bröd ska ej förvaras i kylskåp. Det snabbåldras i kylan.
Citera
2012-03-21, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mernilio

Nej. Stärkelsen i brödet mår inte alls bra av kylan, och brödet kommer bli stelt och tråkigt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in