Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-03-19, 14:36
  #1
Medlem
Hej, min kompis har sedan 2 veckor sen blivit tillsammans med en tjej och efter att de blev tillsammans har han blivit en riktig toffel! Vad ska jag göra?! Förut så kunde han vara med och spela LoL och umgås men nu har han slutat med det och umgås bara med tjejn och blir tofflad av henne... Jag vet inte vad jag ska göra jag vill inte ha ska vara en toffel för det är inte den han är

Idag hade han jeans på sig för att hon sa åt han att ha det. Imorgon rakar han väl av sig håret för att hon säger det! HJÄÄLP!

Ska jag konfrontera honom eller tjejen? Vad ska jag göra?
Citera
2012-03-19, 14:39
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -raggmunken-
Hej, min kompis har sedan 2 veckor sen blivit tillsammans med en tjej och efter att de blev tillsammans har han blivit en riktig toffel! Vad ska jag göra?! Förut så kunde han vara med och spela LoL och umgås men nu har han slutat med det och umgås bara med tjejn och blir tofflad av henne... Jag vet inte vad jag ska göra jag vill inte ha ska vara en toffel för det är inte den han är

Idag hade han jeans på sig för att hon sa åt han att ha det. Imorgon rakar han väl av sig håret för att hon säger det! HJÄÄLP!

Ska jag konfrontera honom eller tjejen? Vad ska jag göra?

Prata med honom först och fråga om han tycker själv att han är en toffel. Om han säger nej, så pratar du med bruden att chilla ner lite. Om det inte hjälper, så får du acceptera att din kompis hittade en flickvän och har ett liv utanför datan.
Citera
2012-03-19, 14:40
  #3
Medlem
Baronblods avatar
Låt dem vara nykära. Det går antagligen över med tiden. Skänk honom den här lyckan nu istället.
Citera
2012-03-19, 14:40
  #4
Medlem
Pungspark..s avatar
2 veckor.. Han är väl kär!
Låt honom göra vad han vill.
Du borde skaffa fler kompisar
Citera
2012-03-19, 14:42
  #5
Medlem
KungeN-86s avatar
Hur gammal är du egentligen? :O Klart han umgås med flickvännen istället för att spela LOL då de varit tsm i 2 veckor!

Vänta nån vecka å se ifall det blir bättre annars får du prata med han!
Citera
2012-03-19, 14:42
  #6
Medlem
Spreztozcs avatar
Dude, det har gått två veckor.. Min gissning är att han är osäker på situationen, och inte vill riskera att tappa henne nu. Sen om det håller i sig under längre tid är svårt att svara på, och det klart att du kan prata med honom om det

Du kan heller inte förutsätta att man ska vilja sitta hemma och lira datorspel istället för att träffa en mysig tjej.
Citera
2012-03-19, 14:45
  #7
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -raggmunken-
Idag hade han jeans på sig för att hon sa åt han att ha det. Imorgon rakar han väl av sig håret för att hon säger det! HJÄÄLP!

Ska jag konfrontera honom eller tjejen? Vad ska jag göra?

Jag kan inte hjälpa att fråga det här, men då ni sitter och spelar LOL så är jag tämligen säker på att din vän inte brukar ha chinos eller kostym till vardags i vanliga fall? Vafan, är det konstigt med att man har jeans på sig? Vad skulle han ha haft, mjukisar?
Ni får helt enkelt hitta en annan jungler, den ni hade är tagen av Ashe IRL
Citera
2012-03-19, 14:52
  #8
Medlem
KungeN-86s avatar
Måste bara lägga till detta : Du skulle själv behöva hitta en flickvän och då skulle du absolut förstå hans beteende! Man blir så första veckorna endast för att man är rädd att förlora henne
Citera
2012-03-19, 15:14
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adove
Prata med honom först och fråga om han tycker själv att han är en toffel. Om han säger nej, så pratar du med bruden att chilla ner lite. Om det inte hjälper, så får du acceptera att din kompis hittade en flickvän och har ett liv utanför datan.

Har frågat han och han tycker inte att han är en toffel, men vad tycker ni? Är det jag som har fått fel uppfattning eller är han en toffel? Jag kanske borde ta det lugnt några dagar och se om hans beteende ändras.

Citat:
Ursprungligen postat av Pungspark..
2 veckor.. Han är väl kär!
Låt honom göra vad han vill.
Du borde skaffa fler kompisar

Men vi hade ju bestämt att vi skulle ha LAN nästa vecka och nu säger han att han kanske inte kan för att han ska vara med tjejen och hennes kompisar. Blir ju lite orolig då vi hade sagt att vi skulle satsa lite mer seriöst på LoL och snart börja köra rankade games.

Citat:
Ursprungligen postat av KungeN-86
Hur gammal är du egentligen? :O Klart han umgås med flickvännen istället för att spela LOL då de varit tsm i 2 veckor!

Vänta nån vecka å se ifall det blir bättre annars får du prata med han!

19 men det har inget till ämnet att göra. Vi andra i guilden tycker att två veckor ändå är ganska lång tid, vi ska köra en ganska viktig match nu framöver och då behöver vi verkligen våran tank.

Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jag kan inte hjälpa att fråga det här, men då ni sitter och spelar LOL så är jag tämligen säker på att din vän inte brukar ha chinos eller kostym till vardags i vanliga fall? Vafan, är det konstigt med att man har jeans på sig? Vad skulle han ha haft, mjukisar?
Ni får helt enkelt hitta en annan jungler, den ni hade är tagen av Ashe IRL

varför skulle han inte kunna sitta och spela LoL i chinos? Det är nämligen så att han brukar använda tracksuit byxor, mjukisar och chinos. Aldrig jeans då han själv säger att det är jäkligt obehagligt så enligt mig är det väldigt toffligt att börja använda jeans bara för att tjejen tycker det.

Citat:
Ursprungligen postat av KungeN-86
Måste bara lägga till detta : Du skulle själv behöva hitta en flickvän och då skulle du absolut förstå hans beteende! Man blir så första veckorna endast för att man är rädd att förlora henne

Jag har haft flickvän förut men hon ställde ett ultimatum, datorn eller henne, och jag valde datorn då vi ändå hade varit tsm i 3 veckor. Fast innan jag tog det beslutet så diskuterade jag det med våran guild och vi kom fram till att det var det bästa för oss alla. Jag tycker det är dåligt att han inte diskuterade med med oss innan han tog på sig jeans och skaffade sig en flickvän
Citera
2012-03-19, 15:22
  #10
Medlem
Spreztozcs avatar
Citat:
Jag har haft flickvän förut men hon ställde ett ultimatum, datorn eller henne, och jag valde datorn då vi ändå hade varit tsm i 3 veckor. Fast innan jag tog det beslutet så diskuterade jag det med våran guild och vi kom fram till att det var det bästa för oss alla. Jag tycker det är dåligt att han inte diskuterade med med oss innan han tog på sig jeans och skaffade sig en flickvän

Hold your horses... Menar du att ett tre veckor långt förhållande är länge? Rätta mig gärna om jag är fel ute.
Sen tycker jag att det låter som att "guilden har väldigt stor påverkat på ert privatliv, varför ska han diskutera med er om han ska sätta på sig jeans eller inte? Skärp dig för fan!
Citera
2012-03-19, 15:23
  #11
Medlem
Om det är så att ni kom överens om att ni skulle prioritera lol före flickvänner så tycker jag att det är lite små dåligt av han att utesluta er helt.
Dock tycker jag att detdär med att du diskuterade med guilden om du skulle göra slut kanske kändes lite överdrivet, men jag ska inte lägga mig in i ditt liv men du kanske bör se över dina prioriteringar. Tycker att han kan köra lol och vara med flickvännen.

Jag brukar spela lol i chinos!
Citera
2012-03-19, 15:35
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spreztozc
Hold your horses... Menar du att ett tre veckor långt förhållande är länge? Rätta mig gärna om jag är fel ute.
Sen tycker jag att det låter som att "guilden har väldigt stor påverkat på ert privatliv, varför ska han diskutera med er om han ska sätta på sig jeans eller inte? Skärp dig för fan!

I ett normalt förhållande skulle nog inte 3 veckor vara speciellt länge men när jag är en klockren 10a och hon är en 4a så är det väldigt länge! Hon såg ut som en toffel i ansiktet och var inte något jag skulle vilja tillbringa tid med.
Menade mer att han bör diskutera med oss innan han skaffade sig en flickvän som ska göra han till toffel, principsak detdär med jeans.

Och angående våran guild, så har vi haft den i 4 år och vi har blivit som bröder, och jag har fler vänner på LoL än IRL så det är klart det är en stor del av mitt privatliv, det är mitt privatliv.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback