2012-03-19, 14:00
Medlem
ybernisses avatar
Dubbel post ta bort.
Citera
2012-03-19, 15:48
Medlem
ybernisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allting
I ärlighetens namn, det kan vara vad som helst... men... Tramadol smakar ju rätt speciellt och faktiskt tycker jag att tuggade medikinet med metylfenidat smakar lite åt tramadolhållet men det är ju jävligt subjektivt. De är inte lila heller för den delen. 27mg concerta har lila skal och innehåller mf, men det är en jävla lång passning till tron att det skulle vara krossade concerta.

Är det vitt med vissa lila kristaller eller är hela pulvret i lila-aktig nyans? (tror det är tjack i brist på bild att gå efter då det nog är vanligast i upphittade småpåsar i drogskolor)

Att det är någon obskyr opioid tusen gånger så potent som fentanyl har du i alla fall nu uteslutit.

Väntar med spänning på en bild!

(älskar sådana här trådar)
http://www.n0.se/v/f/a0224_imag0206.jpg
Here u go! Extremt stor bild tyvärr men det ser lite ''lilaaktigare'' ut i verkligheten
Citera
2012-03-19, 15:51
Medlem
bennes avatar
På bilden ser det inte lila ut alls. Tror det är omöjligt för någon att gissa vad det där är, skulle kunna vara vad som helst egentligen. Det enda du kan göra är nog att testa dra en liten lina och hoppas på det bästa
Citera
2012-03-19, 15:54
Medlem
ybernisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benne
På bilden ser det inte lila ut alls. Tror det är omöjligt för någon att gissa vad det där är, skulle kunna vara vad som helst egentligen. Det enda du kan göra är nog att testa dra en liten lina och hoppas på det bästa
Kompis till mig som har prövat tjack drog precis en liten lina o fick inget speciellt rus.. Han trodde däremot att det var tjack tack vare smaken o känslan i näsan, känns det safe av han att ta en lite större lina om han nu inte dog på den lilla han tog?
Senast redigerad av ybernisse 2012-03-19 kl. 16:07.
Citera
2012-03-19, 16:58
Medlem
Alltings avatar
Logikproblematik.

Hur troligt är det att någon tappat en zip med ett cancerogent gift i en skola? Inte så jättetroligt. Hur vanligt är det med knark av någon slags sort i en zippåse i någon skola? Ganska vanligt.

Det är troligare att det är knark än något att mjuka upp polyuretanplast med i en kemisk process. Tvättförstärkare och tvättmedel är smaksatta starkt eller luktar mycket för att minska risken till förtäring. Kaustiksoda eller annat som fräter starkt lär det inte vara om din vän inte börjar likna Michael J. (R.I.P).

Smällaringredienser som kaliumnitrat eller något elakare som bariumnitrat kan man säkert hitta på skolgolv, men då ni redan avsmakat så bör man kunna utesluta även dessa slags kemikalier, eller ja, till viss del.

Det kan vara en substitionerad fenetylamin som meskalin eller MDMA, MDA, Methylone (nu önsketänker jag åt dig) eller kanske MDEA till och med?

Skaffa dig ett test kit eller gör som barnet, provsmaka och se vad det är för något. Risk: Elak cancerogent gift.

Testkit eller sälj det åtminstone inte till din kompis som amfetamin i alla fall. Ähh.... någon annan vet säkert var man får tag i testkit i Sverige annars finns det utomlands och du kan ju alltid ragga på någon polis, tror de kör med marquis test, finns färgskalor för de flesta knarksubstanser. Tycker du åtminstone ska göra fler tester.

Vad händer om du tar lite pulver i en sked och värmer med tändare? Smälter det och kokar länge innan pyrolys(eller vad det nu heter)? Eller evapourerar det utan att smälta... lek professor i organisk kemi så mycket du kan innan ni drar i er mer av skiten.

Eller så mainlinear ni allt på en gång eftersom det är vad fb förväntar....
Citera
2012-03-19, 17:00
Medlem
bennes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ybernisse
Kompis till mig som har prövat tjack drog precis en liten lina o fick inget speciellt rus.. Han trodde däremot att det var tjack tack vare smaken o känslan i näsan, känns det safe av han att ta en lite större lina om han nu inte dog på den lilla han tog?

Vänta 1-2 timmar och se vad som händer. Kan ju vara något som slår segt så passa dig för en stor lina

Om han inte känner något nu så bör du kunna testa en större lina
Citera
2012-03-19, 17:03
Medlem
Kanske är någon RC-drog? finns ju ett 50-tal olika RCdroger så det kan bli väldigt svårt att identifiera det..

Men det ser definitivt ut som en drog.. fast det skulle kunna vara krossade tabletter, någon meningslös medicin som man inte blir hög på..
Citera
2012-03-19, 17:10
Medlem
KasseBrazzs avatar
As kul om det skulle vara någon potent hallucinogen i pulver form.
Citera
2012-03-19, 17:25
Medlem
Alltings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morbidru
Kanske är någon RC-drog? finns ju ett 50-tal olika RCdroger så det kan bli väldigt svårt att identifiera det..

Men det ser definitivt ut som en drog.. fast det skulle kunna vara krossade tabletter, någon meningslös medicin som man inte blir hög på..

Det finns tusentals rc-droger, och åter tusentals. Varav många endast syntetiserats någon enstaka gång. De flesta finns i ambitiösa kemisters anteckningsblock och är inte ens syntetiserade... än.
Citera
2012-03-19, 17:33
Medlem
Ikappenknapps avatar
Citat:
http://www.n0.se/v/f/a0224_imag0206.jpg
Here u go! Extremt stor bild tyvärr men det ser lite ''lilaaktigare'' ut i verkligheten

Jag tror att det är tjack ,eller möjligtvis nån RC-drog. Har stött på tjack i många olika färger och nyanser. Finns folk som tar lila piller (tex xanor eller ecstasy) och grossar det till pulver och har i det vita pulvret. Blanda det väl, så får pulvret en nyans av lila.
Senast redigerad av Ikappenknapp 2012-03-19 kl. 17:35.
Citera
2012-03-19, 19:45
Medlem
ybernisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikappenknapp
Jag tror att det är tjack ,eller möjligtvis nån RC-drog. Har stött på tjack i många olika färger och nyanser. Finns folk som tar lila piller (tex xanor eller ecstasy) och grossar det till pulver och har i det vita pulvret. Blanda det väl, så får pulvret en nyans av lila.
Tog 2 hyfsade linor för ca 45 min känner inget rus iaf så antar det är någon tablett som är smulad, kan självklart få effekt senare som jag hoppas på men vi får se!
Citera
2012-03-19, 19:47
Medlem
bennes avatar
Citat:
Tog 2 hyfsade linor för ca 45 min känner inget rus iaf så antar det är någon tablett som är smulad, kan självklart få effekt senare som jag hoppas på men vi får se!

Konstigt. Kanske var någon som hade tänkt att hustla någon, sen sket personen i det och slängde bara bort det istället. Eller så var det någon som blev hustlad och slängde bort det.

Uppdatera oss
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in