Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-30, 23:28
  #13
Medlem
Doubts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Var jag bor är inadekvat, men jag har decennier som hantverkare som motsäger ditt hemmamicklande påstående, speciellt i det här fallet när det handlar om en någorlunda tyngre produkt som ska hängas upp.

Vi kan väl säga så här...

https://www.byggmax.se/spik-och-skru...yABEgJAAvD_BwE

Det här och liknande borde vara bannlyst från marknaden. Det ska inte användas. Punkt.

Alla måste inte ha hängslen och livrem, det räcker med att det funkar. Det ska inte göras av en hantverkare, det ska fixas hemma - enkelt. Alla sitter inte hemma med en borrhammare för att sätta upp tavlor och speglar.

Som sagt, beror på kvalitén på väggen. Jag har helst något som sitter något bättre än krokarna du länkar till men jag har sett sådana krokar som varit fullt tillräckligt att hänga lättare saker på (har dock inte sett något på 6 kg hänga på dom).
Citera
2018-11-30, 23:43
  #14
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doubt
Alla måste inte ha hängslen och livrem, det räcker med att det funkar. Det ska inte göras av en hantverkare, det ska fixas hemma - enkelt. Alla sitter inte hemma med en borrhammare för att sätta upp tavlor och speglar.

Som sagt, beror på kvalitén på väggen. Jag har helst något som sitter något bättre än krokarna du länkar till men jag har sett sådana krokar som varit fullt tillräckligt att hänga lättare saker på (har dock inte sett något på 6 kg hänga på dom).

Nej, precis, och alla behöver inte köra på höger sida av vägen. Vänster funkar liks bra tills det skiter sig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback