2022-12-26, 09:55
Medlem
fearreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heffaheffa
Någon som vet var man hittar säsong 2 på Welcome to Sweden? Hittar bara säsong 1. Kollade precis igenom första säsongen av denna klassikern och letar nu efter säsong 2.

https://wispields.monster/shows/play...93#S2-E1-25373

Vassego
Citera
2022-12-30, 05:48
Medlem
heffaheffas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Vassego
Har glömt att tacka för mig. TACK! Ännu en sida som ser toppen ut som jag inte kände till!
Citera
2023-01-07, 16:02
Medlem
Scooby-Doo och häxans spöke VHS

Hej!

Har letat efter Scooby-Doo och Häxans spöke i lite drygt 2 år nu och kan för mitt liv inte hitta den någonstans. Loppisar, tradera, lokala marknader, blocket och facebook marketplace... listan är lång. Jag vill bara ha VHS-versionen eftersom den är dubbad till svenska vilket DVD-versionen inte är.

Är det någon som har eller har något tips om var jag kan hitta filmen någonstans? Eller någon som har den och kan ladda upp den? Jag blir snart tokig...
Citera
2023-01-07, 16:13
Medlem
Crabbofixs avatar
snubben i den här tråden påstår ju att han hade den

(FB) Vilka gamla VHS filmer är svåra att hitta?

men det var 2021
och han verkar inte aktiv
Citera
2023-01-07, 16:52
Medlem
Själv letar jag efter nåt spel som var gjort/hette "Imp" som fanns länge sen. Säkret 20 år sedan snart.

Man köpte enstaka CD skivor på ÖoB som representerade en fighter i spelet, så kunde man köra vs battle med brorsan hemma.
Citera
2023-01-07, 17:30
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
tradera är överlägset bästa källan, man kan klicka i "Avslutade auktioner" så får man upp historik 4 månader bakåt, om den inte finns där är den sällsynt. Annars får man spana där var 2-3 vecka. bokborsen är också en möjlig källa.
Citera
2023-01-07, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
tradera är överlägset bästa källan, man kan klicka i "Avslutade auktioner" så får man upp historik 4 månader bakåt, om den inte finns där är den sällsynt. Annars får man spana där var 2-3 vecka. bokborsen är också en möjlig källa.

Jo, precis. Finns 1 som jag missade som såldes för 10kr.... Men annars har jag inte sett någon och är fullt medveten om hur sällsynt den är
Citera
2023-01-07, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
snubben i den här tråden påstår ju att han hade den

(FB) Vilka gamla VHS filmer är svåra att hitta?

men det var 2021
och han verkar inte aktiv

Yes, hittade den tråden innan men verkar inte som det blev något av hans projekt...
Citera
2023-01-07, 20:01
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MolagBal
Jo, precis. Finns 1 som jag missade som såldes för 10kr.... Men annars har jag inte sett någon och är fullt medveten om hur sällsynt den är
Om den fanns en gång för 10 kr så kommer den igen för 10 kr. VHS har helt enkelt inget värde.

Jag slår vad om att den finns gratis på youtube, bara du hittar USA-namnet...
Citera
2023-01-07, 20:03
Medlem
Citat:
Om den fanns en gång för 10 kr så kommer den igen för 10 kr. VHS har helt enkelt inget värde.

Jag slår vad om att den finns gratis på youtube, bara du hittar USA-namnet...

Jo alltså den finns överallt online men då är den inte på svenska. Vill ha den svenska för nostalgins skull. Och ja, har haft koll på tradera bra länge nu men börjar bli tokig snart av allt letande.
Citera
2023-01-07, 20:05
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MolagBal
Jo alltså den finns överallt online men då är den inte på svenska. Vill ha den svenska för nostalgins skull. Och ja, har haft koll på tradera bra länge nu men börjar bli tokig snart av allt letande.
Du kan trixa lite och fråga säljaren via FRÅGA på en annan auktion han har om han vill ge mailen till den som köpte VHSen, han kanske säljer den med glädje för 100 spänn.
Citera
2023-01-07, 20:10
Medlem
Citat:
Du kan trixa lite och fråga säljaren via FRÅGA på en annan auktion han har om han vill ge mailen till den som köpte VHSen, han kanske säljer den med glädje för 100 spänn.

Det ska jag nog testa! Tack för tipset!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in