Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-16, 22:21
  #1
Medlem
-Wildfire-s avatar
http://www.friatider.se/sydafrikas-p...t-doda-de-vita

"Vi ska skjuta ned de vita med maskingevär", sjöng Sydafrikas president Jacob Zuma inför en jublande och dansande folkmassa under ANC:s hundraårsjubileum i januari.
...
Tusentals vita farmarfamiljer i Sydafrika har brutalt stympats, våldtagits och mördats av svarta grupper. Den svarta regeringen i landet har kritiserats för att se genom fingrarna med, och rent av uppmuntra, de rasistiska utrensningarna.


Disskutera.
Citera
2012-03-16, 22:27
  #2
Medlem
Kashis avatar
Presidenten liksom wtf?
Har han någon egentlig (modern) anledning eller är han vara fetingrasse?
Citera
2012-03-16, 22:32
  #3
Medlem
Sockerpajens avatar
Rasism är lika hemskt, oavsett av/mot vem
Citera
2012-03-16, 22:36
  #4
Medlem
KjelleBenchpresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Wildfire-
http://www.friatider.se/sydafrikas-p...t-doda-de-vita

"Vi ska skjuta ned de vita med maskingevär", sjöng Sydafrikas president Jacob Zuma inför en jublande och dansande folkmassa under ANC:s hundraårsjubileum i januari.
...
Tusentals vita farmarfamiljer i Sydafrika har brutalt stympats, våldtagits och mördats av svarta grupper. Den svarta regeringen i landet har kritiserats för att se genom fingrarna med, och rent av uppmuntra, de rasistiska utrensningarna.


Disskutera.

Citat:
Sympatisera med de vita i Syd Afrika
häng Nelson Mandela och de svarta terroristerna
Eller hur gick den

hur som helst så är ju det här ett problem som svenska tidningar INTE tar upp, slakten på vita farmare i Afrika.
Om nu någon skulle nämna det så hade det varit pga att afrikanerna värnar om sitt land och tar tillbaka marken som egentligen är deras.
Tänk om vi svenskar skulle resonera på samma vis och börja mörda afrikaner och araber bara för att de ockuperar och till och med uppehåller sig olagligt i vårat land..
Nej det spelar ingen roll vad som händer och var det händer, det är ALLTID den vite mannen som bär skulden!

Jag vet inte vad man kan göra åt saken förutom att som du nu gör, upplyser andra om problemet.
Citera
2012-03-16, 22:38
  #5
Medlem
Encias avatar
När blev "boer" synonymt med vit?

Sen måste man tycka så här under fredagen att dansen var smittsam.
__________________
Senast redigerad av Encia 2012-03-16 kl. 22:57.
Citera
2012-03-16, 22:39
  #6
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buggerman
Sjukt, hoppas detta uppmärksammas.

Knappast troligt. Däremot om en vit person, en aldrig så obetydlig sagt det minsta lilla liknande om en svart t.ex......

Inget förvånar mig längre när det gäller det landet. Inte sedan landets hälsominister sa att aids botas bäst med rädisor och vitlök.
Citera
2012-03-16, 22:44
  #7
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Encia
När blev "boer" synonymt med vit?
Precis min tanke. Med "boer" avses en förhållandevis väldigt liten grupp människor som råkar vara vita. Personligen har jag inte mycket till övers för dem heller. Jävligt onödigt att gå in och ta över ett land utan anledning, låt dem sköta sig själva.
Citera
2012-03-16, 22:46
  #8
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress
hur som helst så är ju det här ett problem som svenska tidningar INTE tar upp, slakten på vita farmare i Afrika.
Om nu någon skulle nämna det så hade det varit pga att afrikanerna värnar om sitt land och tar tillbaka marken som egentligen är deras.
Och hur skiljer det sig från din vilja att utvisa alla de invandrare som du upplever som ockupanter i ditt eget land?
Citera
2012-03-16, 22:52
  #9
Medlem
KjelleBenchpresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Och hur skiljer det sig från din vilja att utvisa alla de invandrare som du upplever som ockupanter i ditt eget land?
Hur det skiljer sig att jag som civil person anser att Sverige tar in för mycket och helt fel typ av invandrare och att en president går ut till allmänhetem och uppmanar till folkmord?
ja hur skiljer sig det egentligen, det kan man fråga sig
Citera
2012-03-16, 23:03
  #10
Medlem
n3xmillionaires avatar
Jävla failtidning. Boer och vit är inte samma sak. Boers är ättlingarna till dagens afrikaaner.
Citera
2012-03-16, 23:07
  #11
Medlem
Me4Victorys avatar
va i helvete???? hur kan det här inte vara mer uppmärksammat?? Jag själv visste knappt något om det här innan jag såg tråden. Tror inte media kommer skriva ett piss om det här. De anser väl att det är afrikanernas land och att vita inte har nåt där att göra......
Citera
2012-03-16, 23:12
  #12
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av n3xmillionaire
Jävla failtidning. Boer och vit är inte samma sak. Boers är ättlingarna till dagens afrikaaner.

jasså, finns det svarta Boer?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback