Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-06-28, 23:06
  #13
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Kolla inte uppåt om du är ute o knallar

Helt ärligt så tror jag inte på artificiell jordbävning men nog blir det väl israeler som river haket alltid, vem annars skulle göra det, i Israels huvudstad

Gamla hederliga bulldozers är det väl inget fel på och om jag inte missminner mig så läste jag någonstans att Israel eller judarna måste "ta tebax" hela kullen innnan landet/folket kan vila. Mvh

(Som vanligt grabbar, frågor om källor besvaras med pianon i skallen.)
Dags att ta pianoundanmanövreringslektioner då.

Hm, andra rivningsmetoder än artificiell jordbävning får du nog starta en ny tråd för. Idé för din nya tråd: Mossad kapar ett flygplan från något arabiskt flygbolag och kraschar det rakt in i moskén. Vittnen och den officiella utredningen kommer fram till att det var israeler som gjorde det på uppdrag av Israels regering. Eftersom alla misstror officiella utredningar kommer alla att tro det var PLO och det blir de som får skiten. Moskén väck och palestinierna drabbas av världens vrede, särskilt från alla konspirationstroende. Klart och betaaaaalt!
Citera
2012-06-29, 00:21
  #14
Medlem
Red&Blacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Dags att ta pianoundanmanövreringslektioner då.

Hm, andra rivningsmetoder än artificiell jordbävning får du nog starta en ny tråd för. Idé för din nya tråd: Mossad kapar ett flygplan från något arabiskt flygbolag och kraschar det rakt in i moskén. Vittnen och den officiella utredningen kommer fram till att det var israeler som gjorde det på uppdrag av Israels regering. Eftersom alla misstror officiella utredningar kommer alla att tro det var PLO och det blir de som får skiten. Moskén väck och palestinierna drabbas av världens vrede, särskilt från alla konspirationstroende. Klart och betaaaaalt!

Efterföljderna av en sådan sak skulle nog bli väldigt allvarliga mot priset av en kulle och jag är inte säker på att Israel som stat är så självmordsbenägna. En aktion mot en av Islams heligaste helgedomar i den heliga staden Jerusalem skulle förmodligen vara en krigsförklaring mot hela den muslimska världen i området. Det är troligen fullt möjligt att Turkiet, Saudi Arabien, Egypten m.fl. skulle göra gemensam sak och ta tillbaka allt som Palestinierna förlorat sedan 60-talet. Om konflikten skulle bli ännu större med USA och västs inblandning där de sluter upp bakom Israel skulle nog kriget väldigt snart ta en ny vändning, där risken för ett tredje världskrig skulle bli ofantligt mycket större.
__________________
Senast redigerad av Red&Black 2012-06-29 kl. 00:23.
Citera
2012-06-29, 00:34
  #15
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red&Black
Efterföljderna av en sådan sak skulle nog bli väldigt allvarliga mot priset av en kulle och jag är inte säker på att Israel som stat är så självmordsbenägna. En aktion mot en av Islams heligaste helgedomar i den heliga staden Jerusalem skulle förmodligen vara en krigsförklaring mot hela den muslimska världen i området. Det är troligen fullt möjligt att Turkiet, Saudi Arabien, Egypten m.fl. skulle göra gemensam sak och ta tillbaka allt som Palestinierna förlorat sedan 60-talet. Om konflikten skulle bli ännu större med USA och västs inblandning där de sluter upp bakom Israel skulle nog kriget väldigt snart ta en ny vändning, där risken för ett tredje världskrig skulle bli ofantligt mycket större.
Du inser att jag bara drev med "trutherrörelsen" i det inlägget va?
Citera
2012-06-29, 01:13
  #16
Medlem
Red&Blacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Du inser att jag bara drev med "trutherrörelsen" i det inlägget va?

Hela det här subforumet handlar om spekulationer och det är just inget mer än det i 99..9 av fallen.

Förresten så läste jag inte hela tråden utan de sista inlägget, så nej jag förstod inte att att du "drev", Ha Ha jätteroligt förresten när du "drev" med "trutherrörelsen", väldigt givande.
Citera
2017-07-28, 18:22
  #17
Avstängd
JagVillBliSomFars avatar
Faan hörde jag rätt? 18.00 Rapport Har dom infört 50 årsgräns när man ska besöka
Al-Aqsa Mosqeen?
Att inte att araber och judar slutar hatar varndra så mycket? När vi skulle gå på Valand runt 1985 så hade vi 26år för killar och det kändes som hög ålder då
Citera
2017-07-31, 06:27
  #18
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Enda sättet att skapa en artificiell jordbävning är med en kraftig bomb i närheten. Magiska energivapen och dylikt nys finns bara i sagovärlden. Jo, så är det.

Den typen av bomber användes under andra världskriget (se Grand Slam) då man saknade dagens precisionsstyrning. Fienden fattade förstås att det var en bomb och samma sak gäller idag. Då kan man lika gärna träffa moskén med en välriktad "smart" bomb men det kommer inte att hända då man skulle förlora i popularitet ännu mer och det finns inget att vinna med saken.

Alltså, nej Israel planerar inte för detta. Jag är så säker att jag vågar slå vad precis vad som helst.

Artificiella jordbävningar och tsunamivågor går att åstakomma på flera sätt utan inblandning av varesig trolleri eller små gröna män. Områden där man håller på med fracking har avsevärt mycket högre frekvens av jordbävningar med allvarlig utgång än områden som inte har det.

https://www.forbes.com/sites/jamesco.../#41893596d68e

Det finns en hel del kött på benen gällande korrelationen borrhål med högtrycksvatten och jordbävningar/ jordskalv och slukhål.

https://www.the-american-interest.co...g-earthquakes/

https://earthquake.usgs.gov/research/induced/myths.php

Här försöker man släta över det hela med att säga att det inte är själva frackingen som orsakar dem utan att det är spillvatten från frackingprocessen och oljeborrning som gör det. Stor skillnad, förlåt så mycket!

Vill man använda sig av underminering offensivt måste man ha en geologisk studie av området för att veta vart de olika sedimentlagren går. Om det inte spelar någon roll vad man förstör i det närliggande området är det väl bara att borra och pumpa på med vatten för glatta livet. Skall det däremot se ut som ett jordskalv så måste man ha ett antal mindre sprängladdningar som man detonerar i sekvens efter att man har pumpat ned vatten på ett stort antal platser runt epicentrum. Vatten går inte att komprimera så effekten blir en hydraulisk chockvåg som sprider sig utåt och underminerar all mark i sin väg så länge det finns vattenfickor att fortplanta vågen i.

https://mobile.nytimes.com/2016/11/1...ta-canada.html

Om Israel planerar detta låter jag vara osagt, det är långt ifrån omöjligt att genomföra, men de skulle samtidigt förstöra tempelberget och antagligen utlösa ett heligt krig.

Vart är payoffen?

Om det nu inte är så att man vill ha ett heligt krig... då är det ju ett slöseri att spendera miljoner på en false flag jordbävning.
__________________
Senast redigerad av Bleppe_Bf 2017-07-31 kl. 06:50.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback