Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2012-03-21, 17:33
  #25
Medlem
michael-den-stores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DTWK
SLU brukar rankas högt i olika undersökningar men det gäller inte ekonomiprogrammet utan universitetet som helhet och med tanke på att det bara är ca 350 av ca 5000 studenter som är ekonomer så säger det inte så mycket om ekonomiutbildningen. Däremot så är den ganska väl ansedd av näringen och alla jag känner som läst ekonomi vid SLU har fått jobb direkt efter examen.
Tog dem kandidatexamen? Ekonom-kandidatprogrammet på SLU motsvarar tre års studier (180hp)
Citera
2012-03-21, 17:36
  #26
Medlem
DTWKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av michael-den-store
Tog dem kandidatexamen? Ekonom-kandidatprogrammet på SLU motsvarar tre års studier (180hp)
Kandidatexamen är alltid 180hp. De flesta blev agronomer men även de som läste kandidat fick jobb. De är iof ganska drivna så jag tror inte arbetsmarknaden kastar jobb efter en. Man måste hålla sig framme när det finns jobb lediga.
Citera
2012-03-30, 16:26
  #27
Medlem
michael-den-stores avatar
I fjol hade Ekonomi kandidatprogrammet på SLU 37 studenter som första handssökande. Är det dem som prioriteras i första hand av SLU (efter meritpoäng) därför att de har Ekonomi som förstahandsval? Jag förstår inte. Finns det någon som helst skillnad mellan dem som har en utbildning som förstaval och de som inte har det senare i urvalsprocesserna?
Citera
2012-03-30, 18:30
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av michael-den-store
I fjol hade Ekonomi kandidatprogrammet på SLU 37 studenter som första handssökande. Är det dem som prioriteras i första hand av SLU (efter meritpoäng) därför att de har Ekonomi som förstahandsval? Jag förstår inte. Finns det någon som helst skillnad mellan dem som har en utbildning som förstaval och de som inte har det senare i urvalsprocesserna?

Hej, din åsna.

Nej, de som prioriteras i första hand är de med bäst betyg, du kan ha SLU som sista val och ändå komma in om du har tillräckligt goda betyg samtidigt som du inte kommer in på ovanstående program/kurser du sökt.

Lycka till med ditt liv, åsnebarn.
Citera
2017-06-25, 14:49
  #29
Medlem
Bumpar denna tråd, undrar väldigt mycket hur ekonomprogrammet är på slu samt hur den ställer sig mot andra ekonomiska utbildningar utan miljö och hållbarhets delarna
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback