• 4
  • 5
2012-03-17, 09:54
Medlem
nyckelpiga13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gringubben
Njaä, du. När man är i det läget så har man oftast en ganska omfattande tanke med det egna livet och hela världen. Inklusive hela historien och ens egen plats där.

Är man riktigt deprimerad finns inget som gör en glad. Så enkelt är det. Jag har varit där. Inte ens "Torsk på Tallinn" fick mig att dra på smilbanden då.

Däremot har du rätt i att allt går i cykler och att saker har en tendens att rätta upp sig med tiden.
Jag är ärligt glad över att det finns folk i tråden med insikt som kan hjälpa ts.

Jag vet, jag har varit där ibland befinner jag mig fortfarande där.. Men ts verkar ju ha en familj som hon bryr sig om, alltså har hon något som är positivt i hennes liv.. Sen finns det säkert fler saker om man verkligen tänker efter. Livet kan vara jävligt mörkt, men förr eller senare så blir det bättre man måste bara härda ut..

Ts jag hoppas att du är ok och att du hittar det i livet som du behöver för att klara av det här och gå vidare, när man är så långt ner som man kan komma så finns det bara en väg och det är uppåt..
Citera
2012-03-17, 12:37
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Det låter som din plan för självmord är väldigt impulsiv, har du verkligen tänkt igenom riktigt? Jag förstår att du mår kass, med allt som hänt dig. Men tänk om du mår bra om några veckor/månader? Det vet man ju inte.

Så, gör det inte!
Citera
2012-03-17, 12:46
Bannlyst
Skit i att kalla det som har hänt dej för negativa händelser.

Försök att finna det intressant och inse att det är bra till någonting.

Det kanske låter komiskt i dina öron men om du blivit våldtagen eller mobbad så vet du kanske lite bättre hur du ska undvika det och bekämpa senare i livet.

Att du vill vara bäst störst och vackrast vill alla.

Men om du kommer på att du redan är det finns det inget att ta sitt liv för.

Hoppas att du fattar vad jag skriver! herrå!
Citera
2012-03-19, 07:15
Medlem
dödade hon sig själv eller vad hände?
Citera
2012-03-19, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JallaJallaKompis
Hej! Ska berätta lite om mig själv så kanske ni förstår.. Jag har haft en väldigt trasslig uppväxt med misshandel och tortyr. Detta höll på tills jag var 15. Blev väldigt mobbad i skolan. Mådde dåligt och börja skära mig och här sitter jag idag med diagnosen borderline. Åker in och ut på psyk. Har även förra året varit med om sexuella övergrepp. Bor på ett stöd boende där jag inte trivs och ska till behandlingshem. Och nu har jag verkligen bestämt mig att jag inte ska fortsätta leva. Tror det blir att hoppa framför tåget eller ta tabletter. Har bara så dåligt samvete att lämna min familj. Jag kommer dö idag. På riktigt jag är inget troll. Hur tar jag det bästa avskedet av min familj utan att medge att jag tar livet av mig. Gråter

Har du överlevt allt detta, så orkar du lite till hoppas jag
Citera
2012-03-19, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proteinshake
dödade hon sig själv eller vad hände?

empati vore nåt
Citera
2012-03-19, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nyckelpiga13
Jag vet, jag har varit där ibland befinner jag mig fortfarande där.. Men ts verkar ju ha en familj som hon bryr sig om, alltså har hon något som är positivt i hennes liv.. Sen finns det säkert fler saker om man verkligen tänker efter. Livet kan vara jävligt mörkt, men förr eller senare så blir det bättre man måste bara härda ut..

Ts jag hoppas att du är ok och att du hittar det i livet som du behöver för att klara av det här och gå vidare, när man är så långt ner som man kan komma så finns det bara en väg och det är uppåt..

helt otroligt
Citera
2012-03-20, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukenstar
empati vore nåt

vill hon dö så ska hon väl fan få dö. bara onödigt att ha en trasig själ i samhället som kostar massa skattepengar i form av mediciner och psyk
Citera
2012-04-20, 19:23
Medlem
Sorgligt det här med att man vill ta livet av sig ...men så är det
det är ju "faan# också att man inte kommer ur tankarna
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto