2012-03-26, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The.Whistleblower
Sannolikt ytterligare ett utav dessa *Hemlighetsfulla Sällskap's symboler, som man synes ha en förkärlek i att "baka in" lite varstans, i synnerhet vid sina byggnader. (*s.k. Secret Societies såsom exempelvis Frimurarna eller Timmermansordern m.fl.).

Tror det är ytterligare en variant av vad en frimurare Lindq i denna ABB-tråd här, tidigare benämnde vara:
"Allseende ögat" i form av ett öga inskrivet i en triangel, oftast strålande, är sedan renässansen en kristen symbol för Gud.
https://www.flashback.org/t1606052p12

Liknar således även (EU) Ministerrådets symbol, som diverse toppolitiker, som brukar, eller ngn gång har besökt Bilderbergsgruppen, brukar ha på sitt kavajslag:
http://www.consilium.europa.eu/

>>>>>--------------------------------->
P.S.

Å va' jag kan se/läsa roar sig fismesen B. sig med att bara spela dum som vanligt...eller e' han bara dåligt utbildad.

jag ska gå någon dag och fota en bättre bild,

resten av räcket har bara massa dragna streck, och om man tittar noga så bildar inte några av strecken ett hakkors, vilket betyder att människa som gjort staketet har använt hjärnan under tiden
Citera
2012-03-26, 15:25
Medlem
Det är nästan så att man borde be någon mod låsa tråden, ligger över 50 svar och få av dom håller sig till ämnet,

Ni frimurare och tempelriddare försvarar era ordnar är nästan bara pinsama,

Ordnarna är tydligen inte hemliga, och ändå vet man inte vad graden över sysselsätter sig med
Att det är ett stort öga på utsidan försvarar man med att "det är ett staket"
Att det är tavlor på ormar: "Vaddå så alla som har en orm är satanist"

Jag söker bevis som bevisar att de inte är satanister, finns det några sånna? hållbara..
Ganska självklart att de inte kan skriva på sin hemsida eller i sin lagbok OM de nu är hemliga satanister.

Min största fråga är Varför man behöver en lokal som ser ut som en kyrka, och vad den används till?

Kom igen nu, mer om :
spjut,
triangeln, (
schackrutigt golv, stjärnhimmel,
Varför deras lokal ser ut som en kyrka,
varför har dom inga kristna kors, (finns 2 fiskar, inga kors)
varför har dom tavlor på ormar
varför så hemligt
Vad lockar en till att bli en nykter tempelriddare?
Hur kan tempelriddare/frimuare ens tänka tanken på att försvara sina ordnar, ni vet ju inte själv vad som pågår

själv är jag inte satanist, men jag är långt ifrån kristen. Ateist
Citera
2012-03-26, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jakobnilsson1
men att frimurare eller tempelriddare är ganska självklart i mina ögon eftersom att jag har sett ett 30tal tavlor på ormar, och det slutar inte där

Citat:
Ursprungligen postat av lindq
Menar du att alla som använder ormar som symboler är satanister?

Citat:
nej det menar jag inte
Så hur menar du att det är "ganka självklart" att någon av de nämnda ordnarna är satanister bara för att du sett tavlor på ormar där?

Citat:
Jag söker bevis som bevisar att de inte är satanister, finns det några sånna? hållbara..

Hur skulle ett sådant bevis se ut för att vara godtagbart enligt dig?
Citera
2012-03-26, 16:25
Medlem
Citat:
Så hur menar du att det är "ganka självklart" att någon av de nämnda ordnarna är satanister bara för att du sett tavlor på ormar där?

läste för en halv timme sen de första 50 sidorna i Änglar och Demoner av Dan Brown, blev inte ett dug förvånad när det stod att illuminati är satanister.
Jag har sett mer än ormar,

Hur skulle ett sådant bevis se ut för att vara godtagbart enligt dig?

Ett bevis på att de ber till gud,

är du rädd för att diskutera?
svara på mina frågor istället, nog vet du vad som är bevis och vad som är en teoretisk möjlighet.
Citera
2012-03-26, 18:02
Medlem
Citat:

svara på mina frågor istället, nog vet du vad som är bevis och vad som är en teoretisk möjlighet.
Det ser ut som om sycket om Dan Browns Illiminati är skrivet av mig. Men jag antar att det är din text. Men låt mig ta det långsamt.
Dan Browms Illuminati är en påhittad organisation.
Den har inget att göra med dagens Frimurarordnar.
Den har inget att göra med dagens Tempel Riddare Orden.
Den är fiktiv. Påhitttad.
Det är en roman. Skönlitteratur.

Bevis på att man ber till Gud? Tja, efterom du inte tror på vad man skriver i sina texter och stadgar, hur skulle man kunna bevisa att man ber?
Citera
2012-03-26, 18:41
Medlem
Ja men de tror på någon Gud i alla fall eftersom om du är ateist så kan du inte bli frimurare eller tempelriddare. Frågan är bara vilken.
Citera
2012-03-26, 20:16
Medlem
Citat:

Hur skall man kunna bevisa att vi ber till Gud? Räcker det med att min loge anordnar påskgudstjänst? Räcker det med att flera präster är med i orden? Räcker det med att orden är uttalat kristen? Räcker det med att man måste bekänna sig som kristen för att ens få bli medlem? Räcker det om jag skriver en personlig kristen bön i detta forum?
Citera
2012-03-26, 22:32
Medlem
Citat:
Det ser ut som om sycket om Dan Browns Illiminati är skrivet av mig. Men jag antar att det är din text. Men låt mig ta det långsamt.
Dan Browms Illuminati är en påhittad organisation.
Den har inget att göra med dagens Frimurarordnar.
Den har inget att göra med dagens Tempel Riddare Orden.
Den är fiktiv. Påhitttad.
Det är en roman. Skönlitteratur.

Bevis på att man ber till Gud? Tja, efterom du inte tror på vad man skriver i sina texter och stadgar, hur skulle man kunna bevisa att man ber?

jag började läsa hans bok idag, och i övrigt svarade du inte på några av mina frågor. Tack o hej är less på dej

Citat:
Ursprungligen postat av peder2000
Ja men de tror på någon Gud i alla fall eftersom om du är ateist så kan du inte bli frimurare eller tempelriddare. Frågan är bara vilken.

ja och? var i tråden finns raden där jag säger att jag vill bli frimurare eller tempelriddare?

Citat:
Ursprungligen postat av Baath
Hur skall man kunna bevisa att vi ber till Gud? Räcker det med att min loge anordnar påskgudstjänst? Räcker det med att flera präster är med i orden? Räcker det med att orden är uttalat kristen? Räcker det med att man måste bekänna sig som kristen för att ens få bli medlem? Räcker det om jag skriver en personlig kristen bön i detta forum?

Räcker det med att ni nyss sa att ni inte vet vad eran loge sysselsätter sig med?
Påskgudtjänst, berätta mer! WOW de ploppade upp något
Präster? (lite omoget kanske) är det inte vanligt att sånna våldtar barn? typ påven( HEHE, ironi, uknow)
Nej det räcker inte med att den är uttalat kristen, hur många gånger ska jag behöva säga det?
Ja berätta gärna om era kristna böner
Citera
2012-03-26, 22:34
Medlem
kom igen här är mina frågor, resten skiter jag i

Min största fråga är Varför man behöver en lokal som ser ut som en kyrka, och vad den används till?

och :
1,spjut,
2,triangeln,
3,schackrutigt golv, stjärnhimmel,
4Varför deras lokal ser ut som en kyrka,
5,varför har dom inga kristna kors, (finns 2 fiskar, inga kors)
6,varför har dom tavlor på ormar
7,varför så hemligt
8,Vad lockar en till att bli en nykter tempelriddare?
9,Hur kan tempelriddare/frimuare ens tänka tanken på att försvara sina ordnar, ni vet ju inte själv vad som pågår

allt annat är OT
Citera
2012-03-26, 22:43
Medlem
här har ni det ökända ögat:
http://www.ladda-upp.com/bilder/66296/-C3-B6gat-t

Om man titta noga nu på alla pinnar så bildas det inte ett enda hakkors, alltså drar jag slutsatsen att den man/kvinna som tillverkat det där har använt hjärnan, så varför just ett öga, och varför just utanför denna lokal? är det verkligen en slump?
Citera
2012-03-26, 22:50
Medlem
vilken grad av frimurare/tempelriddare är ni som har svarat?

Eller är det också hemligt..
Citera
2012-03-27, 18:32
Medlem
Citat:
vilken grad av frimurare/tempelriddare är ni som har svarat?

Eller är det också hemligt..

Det är inte det minsta hemligt, det enda som är hemligt är ritualerna. Vilka grader en frimurare har står i den matrikel som finns och är öppen.

Själv har jag grad IV-V, vad de andra har för grader får de själva svara på.

Vad gäller trappräcket så ser det onekligen ut som ett öga. Det kan vara en slump eller så är det medvetet. Precis som lindq (eller om det var ibm) så är ögat i allmänhet en symbol för Guds allseende öga, dvs att Gud alltid är närvarande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in