Citat:
Ursprungligen postat av lindq
Det ser ut som om sycket om Dan Browns Illiminati är skrivet av mig. Men jag antar att det är din text. Men låt mig ta det långsamt.
Dan Browms Illuminati är en påhittad organisation.
Den har inget att göra med dagens Frimurarordnar.
Den har inget att göra med dagens Tempel Riddare Orden.
Den är fiktiv. Påhitttad.
Det är en roman. Skönlitteratur.
Bevis på att man ber till Gud? Tja, efterom du inte tror på vad man skriver i sina texter och stadgar, hur skulle man kunna bevisa att man ber?
jag började läsa hans bok idag, och i övrigt svarade du inte på några av mina frågor. Tack o hej är less på dej
Citat:
Ursprungligen postat av peder2000
Ja men de tror på någon Gud i alla fall eftersom om du är ateist så kan du inte bli frimurare eller tempelriddare. Frågan är bara vilken.
ja och? var i tråden finns raden där jag säger att jag vill bli frimurare eller tempelriddare?
Citat:
Ursprungligen postat av Baath
Hur skall man kunna bevisa att vi ber till Gud? Räcker det med att min loge anordnar påskgudstjänst? Räcker det med att flera präster är med i orden? Räcker det med att orden är uttalat kristen? Räcker det med att man måste bekänna sig som kristen för att ens få bli medlem? Räcker det om jag skriver en personlig kristen bön i detta forum?
Räcker det med att ni nyss sa att ni inte vet vad eran loge sysselsätter sig med?
Påskgudtjänst, berätta mer! WOW de ploppade upp något
Präster? (lite omoget kanske) är det inte vanligt att sånna våldtar barn? typ påven( HEHE, ironi, uknow)
Nej det räcker inte med att den är uttalat kristen, hur många gånger ska jag behöva säga det?
Ja berätta gärna om era kristna böner