Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-14, 22:02
  #1
Medlem
Gringubbens avatar
Uppdrag Granskning 14/3 handlade om killen som var anställd på lönebidrag och var oförsäkrad trots arbetsförmedlingens ansvar att följa lagtexten. Mamman fick låna pengar till hans begravning.

Även om mannen som på grund av arbetsförmedlingen blev utan pension för nio år.

http://svtplay.se/t/103535/uppdrag_granskning

Enskilda människor har ju mycket svårt att hävda sig mot en myndighet med arméer av jurister. Nu gjorde Uppdrag Granskning ett omfattande reportage där vissa personer outades, fast det kanske inte var rätt personer. Det jag saknade var en schematisk bild över ansvarsfördelningen hos arbetsförmedlingen.

Nästa rimliga krav är retroaktivt skadestånd åt alla drabbade, omedelbart avsked av ansvariga samt bötesstraff. Här är ett solklart fall där jag vill ge fullständigt fritt utlopp åt det så kallade näthatet.
Tyvärr bor vi inte i USA där det är möjligt att stämma myndigheter på astronomiska summor, men om alla ansvariga stoppar huvudena i sanden så borde vi ta och dra fram de huvudena.

Att en myndighet hittar på egna rutiner och regler som de själva anser ska gälla över lagstiftningen visar på en äcklig och rent sjuk hybris som inte hör hemma i vårt samhälle. Är det högste chefen på arbetsförmedlingen som är ytterst skyldig, eller riksdagspolitikerna?
Citera
2012-04-12, 02:25
  #2
Medlem
Blev så förbannad när jag såg denna.. Så hemskt att det ska sparkas på dem som redan ligger ner!
Känner själv några i denna sits..
Om en myndighet har gjort fel så är det deras ansvar att göra rätt för sig! Ush..
Citera
2012-04-12, 18:53
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hcorejunkie
Blev så förbannad när jag såg denna.. Så hemskt att det ska sparkas på dem som redan ligger ner!

Hahaha, och det ska komma från dig?! Om du tänker efter lite borde du kunna räkna ut vad jag pratar om.

Men det är förjävligt som sagt, man skulle bott i England istället.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback