Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-03-18, 23:21
  #13
Medlem
Toomss avatar
Älskar Henriksberg vid Stigbergstorget. Stor stark går väl på 39 spänn, spelas oftast bra musik och finns en takterrass med grym utsikt. Dessvärre så är det oftast många där så kanske inte alltid är någon hit vad gäller lugnet.
__________________
Senast redigerad av Tooms 2012-03-18 kl. 23:30.
Citera
2012-03-18, 23:48
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScubaMan
Jag har inte varit där, men det ligger typ 150 meter ifrån Götas. Har hört gott om det stället, också. Men jag skulle ändå som första gång, välja Götas. Inte minst för att det är en klassiker med kultstatus - och har ett betydande värde bara från det faktumet . Men det blir säkert bra hur du än väljer!

Lycka till!

Jovisst, båda ställena funkar helt klart bra. Om inte annat kan ju FS med sällskap ta en öl på vardera pub om de får tråkigt.

I övrigt önskar jag också lycka till.
Citera
2012-04-03, 16:33
  #15
Medlem
får jag ge ett slag för Stage Door vid berzeliegatan också?

Senast jag var där på en genomresa och stannade bara för 3 timmar mellan tågen, runt månaden sedan hade dom börjat med lite finare ölsorter och har nu ett mer varierat utbud på öl och i alla prisklasser. Detta resulterade i att jag gav fan i mitt nästkommande tåg bokade om det till dagen efter och tog ett hotellrum för natten istället. Provade igenom i alla fall 15 sorters olika öl i tät gemenskap med bartendern och vi utvärderade lukt (och jag smak), notan slutade runt 1000lappen men vafan, det är sådana spontankvällar som ger livet den där extra lilla guldkanten man måste unna sig ibland.

Mycket nöje, kan bli trångt efter 10-11 tiden men innan dess är det en pub av sällan skådad stämning ett extra plus för schyssta öppetider alla dagar i veckan. Mycket sofistikerad husmanskostmeny när hungern smyger sig på och en hemtrevnad som gör det till en obligatorisk resa var gång jag har vägarna förbi Göteborg.
Citera
2012-04-03, 20:23
  #16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kockj
får jag ge ett slag för Stage Door vid berzeliegatan också?

Senast jag var där på en genomresa och stannade bara för 3 timmar mellan tågen, runt månaden sedan hade dom börjat med lite finare ölsorter och har nu ett mer varierat utbud på öl och i alla prisklasser. Detta resulterade i att jag gav fan i mitt nästkommande tåg bokade om det till dagen efter och tog ett hotellrum för natten istället. Provade igenom i alla fall 15 sorters olika öl i tät gemenskap med bartendern och vi utvärderade lukt (och jag smak), notan slutade runt 1000lappen men vafan, det är sådana spontankvällar som ger livet den där extra lilla guldkanten man måste unna sig ibland.

Mycket nöje, kan bli trångt efter 10-11 tiden men innan dess är det en pub av sällan skådad stämning ett extra plus för schyssta öppetider alla dagar i veckan. Mycket sofistikerad husmanskostmeny när hungern smyger sig på och en hemtrevnad som gör det till en obligatorisk resa var gång jag har vägarna förbi Göteborg.

oxå trevligt ställe!
Citera
2012-04-09, 16:51
  #17
Medlem
Nermans avatar
Skulle rekomendera The Queen på vasaviktioriagatan
Citera
2012-04-09, 17:12
  #18
Medlem
Vindhlers avatar
Rotary Pub är kanon. Studentdrivet och priser på det stora mycket ölutbudet som inga riktiga pubbar kan matcha i hela göteborg.

http://www.rotarypub.se/

Det är faktiskt riktigt mysig stämning där inne. 40-50-60 kronor för öl som på andra ställen kostar 90-120 kr.
__________________
Senast redigerad av Vindhler 2012-04-09 kl. 17:14.
Citera
2012-04-09, 18:56
  #19
Medlem
Coolcittes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nerman
Skulle rekomendera The Queen på vasaviktioriagatan

The Queen i all ära, men har du varit där en fredagskväll? Det är allt annat än lugnt och mysigt...
Citera
2012-04-13, 22:27
  #20
Medlem
charlito-s avatar
Det är svårt att hitta ett lugnt ställe en fredag eller lördag. Men annars är väl andra lång kanske laidback och skönt, samt bra priser.
Citera
2018-12-05, 23:45
  #21
Medlem
Öl stugan lätt, gamla adas!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback