Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-03-14, 20:06
  #1
Medlem
Well, rubriken talar klarspråk. Ska träffa en tjej på fredag över några öl. Tips på sådana i Göteborg efterlyses!
Citera
2012-03-14, 20:13
  #2
Medlem
dalianxs avatar
Ölstugan tullen, Ölrepubliken , 3 små rum, notting hill och the rover. Bara några exempel. På torsdagar brukar det vara hyfsat lugnt på dessa ställen. Fredagar och lördagar brukar vara jobbiga då det är så satans mycket folk.
Citera
2012-03-14, 20:13
  #3
Medlem
Jamesons - avenyn
Ölhuset - bakom saluhallen sett från stora teatern

Dyra ställen dock, och inte så mycket pubmiljö. Jag gillar dock!

Finns en mysig pub vid Järntorget, den heter något i stil med beefmaster (namnet är mer romantiskt än så). Typisk engelsk pub miljö
Citera
2012-03-14, 20:25
  #4
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Haket är säkerligen relativt lugnt, kanske för lugnt nuförtiden. Mest alkisar kvar där tyvärr. Masthuggstorget. Mitt Andra Hem på Andra långgatan kanske?

Annars är Andralång gatan väldigt mysigt men långt ifrån lugnt på fredagar. Kan nog bli svårt generellt att hitta ett lugnt ställe på en fredag. Tyvärr. hade önskat mig samma sak typ.
Citera
2012-03-14, 20:39
  #5
Avstängd
Jag skulle rekommendera "Götas" på Mariaplan i Majorna. Väldigt personligt och billig öl och mycket bra och prisvärde mat! Det brukar ha billiga ölpaket, och också med väldigt mat med låga priser. Kom lite tidigare typ vid 20.00. Då är det lite folk.

Detta är nog mitt favoritställe i din situation, som jag tar de tjejerna som jag gillar mest. En pärla. Men tyvärr inte centralt, men det kompenseras med råge av det är personligt och lite excentriskt. Det är sofistikerat, och ger en signal om att du har känsla och självförtroende. Stället är folkligt, så alla smälter in.
Citera
2012-03-14, 20:46
  #6
Medlem
7:ans Ölhall
Södra larmgatan.
Citera
2012-03-15, 08:47
  #7
Medlem
Götas är grymt bra, var där i lördags med dejt. Lungt men inte för lugnt.
Citera
2012-03-15, 08:50
  #8
Medlem
Götas alltså? Det låter intressant! Dit kanske vi går då! Tack så mycket!
Citera
2012-03-15, 11:15
  #9
Medlem
Cizts avatar
Ska ni bara ta några öl och inte äta hade jag nog rekommenderat Red Lion i Majorna istället. Engelsk pub med brett ölsortiment och mysigare stämning än Götas. Ligger precis vid hållplatsen Mariaplan.
Citera
2012-03-15, 13:32
  #10
Medlem
Hurdana är ölpriserna på Red Lion?
Citera
2012-03-18, 22:43
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Hurdana är ölpriserna på Red Lion?

Red Lion har förvånansvärt bra priser för att vara en pub som satsar på kvalitetsöl. Mest prisvärt är väl "Månadens öl" 50 cl - 45 kr. Även om det går att få betydligt roligare dryck om man lägger till några kronor. Den goda tjecken Krusovice 50 cl för 51 kr till exempel.
Personalen vet dessutom vad de säljer och hur drycken skall hällas upp, det är tyvärr ingen självklarhet i pub-Sverige.

För övrigt kan jag bara hålla med dem som rekommenderar stället här i tråden. Ett trevligt hak som är ett av mina favoritställen när det gäller att gå ut och ta ett glas i Göteborg. Betydligt mysigare än Götas. Spårvagnen stannar strax utanför entrén, så även om man inte bor i området är det lätt att ta sig dit.

http://redlion.se/#/menu
Citera
2012-03-18, 23:18
  #12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JP1
Red Lion har förvånansvärt bra priser för att vara en pub som satsar på kvalitetsöl. Mest prisvärt är väl "Månadens öl" 50 cl - 45 kr. Även om det går att få betydligt roligare dryck om man lägger till några kronor. Den goda tjecken Krusovice 50 cl för 51 kr till exempel.
Personalen vet dessutom vad de säljer och hur drycken skall hällas upp, det är tyvärr ingen självklarhet i pub-Sverige.

För övrigt kan jag bara hålla med dem som rekommenderar stället här i tråden. Ett trevligt hak som är ett av mina favoritställen när det gäller att gå ut och ta ett glas i Göteborg. Betydligt mysigare än Götas. Spårvagnen stannar strax utanför entrén, så även om man inte bor i området är det lätt att ta sig dit.

http://redlion.se/#/menu

Jag har inte varit där, men det ligger typ 150 meter ifrån Götas. Har hört gott om det stället, också. Men jag skulle ändå som första gång, välja Götas. Inte minst för att det är en klassiker med kultstatus - och har ett betydande värde bara från det faktumet . Men det blir säkert bra hur du än väljer!

Lycka till!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback