• 1
  • 2
2012-03-15, 15:47
Medlem
SiSeniors avatar
Lär dig behärska dig. Gör den som den ska vara och ät med måtta istället.
Citera
2012-03-15, 17:38
Medlem
christerys avatar
Små portioner är nog det som gäller. Liten portion med lagom mycket sås. Åsså ut och springa

Viktväktarna eller några andra galningar har ju räknat ut att man egentligen kan äta vad man vill bara man rör på sig tillräckligt. Nån points metod.

LCHF/LCHQ skiter i det och ratar kolhydrater, funkar enligt vissa.

Ska du nu äta bea så förstör den i alla fall inte. Men beroende på vilken "tro" du har så ska du antingen kuta några kilometer eller släppa alla kolhydrater.

Jag gör varken eller, provat på stenålderskäk. Det jag gillar med den är att hade dom haft bea på stenåldern så nog fan hade dom käkat det.

Fast det tror jag inte var en renlärig tolkning. Så mindre, kuta eller skippa karbsen. Men spä en bea? nää...
Citera
2012-03-18, 00:18
Medlem
mattias_rs avatar
Då tycker jag du ska testa LCHF för då finns det inget hinder att äta beasås. LCHF är inte bara ett sätt att gå ner i vikt utan det är en livstil, man mår mycket bättre eftersom du äter väldigt naturligt.

Jag brukar använda mig utav gelatinpulver/blad för att göra såser tjockare till personer som går på LCHF för att dom bör inte äta redningar gjord på mjölprodukter. Det funkar men det tog några försök innan jag fick fram rätt teknik
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in