Hej har en bearnaise här hemma som är sjukt god men på tok för onyttig..
Funderar på och späda den med nåt men med vad?
Kan creme fraiche funka tror ni eller blir det galet tror ni?
Som den är är nu så kan man lika gärna äta rent margarin, vet att den ska vara så fet men jag blir sjukt tjock eftersom att jag verkligen gillar bea och vill ha mycket sås...
Gör inte så mycket om det inte blir exakt samma, sitter helt enkelt på mycket bea som jag inte kan bli av med och jag vill ej kasta den.. Men kör nog på creme fraichen =)
Späd den med lika delar disciplin och karaktär.
Nöj dig med hälften istället för att förstöra den, samma smak hälften så fett.
Eller krydda bara med dragon istället.
Vatten men det blir ju inte så gott. Ta då hellre en mindre klutt ospädd bea till köttbiten. Utspädd bea eller lite äkta bea bör ju inte skilja så mycket i "onyttighetsmängd". Förresten, du äter väl inte bea varje dag?
Hela såsen bygger på att fettet i bean gör konsistensen. Så om du spär ut den så tappar du tjockleken och krämigheten. Ät en mindre klick istället för att förstöra den.
Det är väl hemmagjord barnaise? Den blir nog svår att späda, köpt är nog lättare (på burk).
Båda blir nog vidrigt då det goda med bearnaisen försvinner när du späder den med syrlig yoghurt/fraiche och burkbearnaise är äckligt överlag.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!