Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-03-13, 11:02
  #1
Medlem
Den 29 mars kommer Ted Goldberg till Linköpings Universitet och Utrikespolitiska föreningen där han håller en föreläsning på temat "Legalizing Cannabis?".

Information från UF Linköping:

On March 29 Ted Goldberg will be visiting UF to talk about the following topic: Legalizing Cannabis? How is the discussion around the world?

Ted Goldberg is a professor of sociology and author of many books on drugs and drug policy. He will present the major arguments for and against legalization of psychoactive substances recently being debated in most parts of the world. Examples of psychoactive substances are cannabis, cocaine and LSD.

Eftersom informationstexten är skriven på engelska kommer troligtvis föreläsningen även hållas på detta språk. Så har praxisen varit för UF's information tidigare.

Tid: Torsdagen den 29 mars, klockan 17:30
Plats: Sal C2 (C-huset)

UF's föreläsningar är öppna för vem som helst som är medlem i UF Linköping. Medlemsskap kostar 50 kr/läsår och kan lösas på plats i samband med föreläsningarna.

Facebook-event: https://www.facebook.com/events/182605765188009/

UF Linköpings: http://www.uflinkoping.org/ (Finns dock ingen info om föreläsningen där än)
Citera
2012-03-13, 11:04
  #2
Medlem
LightClouds avatar
Spännande!

Gillar själv Ted Goldbergs böcker och har snart lästa alla av hans verk. Hoppas att det blir en bra föreläsning.
Citera
2012-03-13, 11:37
  #3
Medlem
Kan vi inte försöka slå deltagarrekord? Salen rymmer 150 personer. Det borde vara enkelt att fylla. Blir det stort intresse är det inte helt omöjligt att det blir en artikel om det är i Corren. Det är ganska vanligt vid populära, kontroversiella föreläsningar som UF arrangerar.

Kan förtydliga att man inte behöver vara student för att bli medlem och gå på föreläsningen.
Citera
2012-03-13, 12:12
  #4
Medlem
CharlesBaudelaires avatar
Jag ska göra mitt bästa för att kunna komma dit. Hoppas många fler av oss som är intresserad av en alternativ drogpolitik dyker upp och visar vårt intresse och engagemang i frågan.
Citera
2012-03-13, 12:33
  #5
Medlem
Rambovics avatar
Jag bor i Göteborg, men kommer kanske förbi en sväng ändå. Intressant att lyssna på Ted, fast ganska långt att åka. Får se hur jag gör. Kan inte någon som är där försöka filma in föreläsningen? Om det är lagligt dvs.
Citera
2012-03-19, 21:02
  #6
Medlem
Pekkmusts avatar
Kommer det att finnas möjlighet att se föreläsningen i efterhand? Bor nämligen inte i Sverige längre men skulle gärna vela höra av Ted har att säga och se Sveriges ungdoms respons.

I annat fall om in universitetet erbjuder att filma, finns det då någon annan här inne som skulle kunna ställa upp?
Citera
2012-03-20, 09:36
  #7
Medlem
emigrants avatar
Instämmer med de två ovanstående skribenterna. Goldberg är sjukt kunnig och det hade varit väldigt intressant att se föreläsningen, jag har ej möjlighet att närvara.

Intresset finns hos säkert en hel del människor så om inte universitetet filmar och det är tillåtet hade det varit underbart om någon kunde tänka sig!
Citera
2012-03-20, 12:03
  #8
Medlem
svantarn88s avatar
Han pratar svenska visst men om han gör det på föreläsningen vet jag inte, mig spelar det ingen roll. Kanske svänger förbi.
__________________
Senast redigerad av svantarn88 2012-03-20 kl. 12:14.
Citera
2012-03-24, 07:43
  #9
Medlem
UF Linköping brukar tyvärr inte filma eller streama sina föreläsningar.
Citera
2012-03-24, 08:07
  #10
Medlem
Pukeeyes avatar
Önskar att jag kunde komma!

Ted Goldberg är en av de ledande forskarna i Sverige när det gäller droger/kontra/samhälle.
Han vet vad han pratar om.

Jag deltar på fjärr.
Citera
2012-03-31, 19:57
  #11
Medlem
svantarn88s avatar
Någon som var på föreläsningen och kan ge en kort resumé?

Fick för övrigt upp denna sida när jag sökte på "ted goldberg legalizing cannabis"

http://boardreader.com/fp/Flashback_..._14001404.html
__________________
Senast redigerad av svantarn88 2012-03-31 kl. 19:59.
Citera
2012-04-10, 14:38
  #12
Medlem
svantarn88s avatar
http://www.youtube.com/watch?v=j47O81pk79s

Här är hela föreläsningen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback