Flashback bygger pepparkakshus!
2012-06-21, 16:23
Medlem
DeNyfiknas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ifconfig
Containern har stått där i flera år.

Okej, någon som vet vad det är för aktivitet där? Privat,militär?

Det enda jag hittat på internet är att det ska vara förråd för persedlar idag.
Citera
2012-06-22, 19:42
Medlem
Återigen kan jag, för den som tycker det är värt något, säga att den är militär.
Citera
2012-06-22, 22:41
Medlem
DeNyfiknas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipkin
Återigen kan jag, för den som tycker det är värt något, säga att den är militär.
Har du någon. Aning om vad för verksamhet det är? Tyckte ventilationen verkade avstängd...
Citera
2012-06-24, 00:48
Medlem
Jag vet faktiskt inte exakt vad dom sysslar med där nere längre.
Fram tills 2009 så var det en obemannad kopplings central som tillhörde FMTM på Boglundsängen.

Rullflaket är militärt i alla fall
Citera
2012-06-26, 22:15
Medlem
VonObens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Earee
Åkte också förbi där, mor reagerade också på det och tyckte att det såg ut som det hade använts som vällingklocka. Hon kommer ihåg hur det såg där förr och vill minnas att det var något sånt.

Låter rimligt. Tack.
Citera
2012-06-27, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bramage
Jag vet inte ifall den har nämnts tidigare i den här tråden eller inte, men från bilfönstret idag såg jag en stor övergiven villa ute i Almbro vid ån. Såg fasligt intressant ut. Någon som vet mer om detta får gärna berätta, blev väldigt intresserad nu. Men som sagt, så såg jag det hastigt från bilfönstret nyss, så jag kan inte komma med vidare bilder eller liknande. Men den kan beskrivas som en större vit villa med inslagna eller inga fönster alls. Färgen var i princip helt bortflagnad. Två- våningshus, och det låg på en väldigt snygg plats.

vet inte nu exakt vad almbro ligger placerat, men det finns ett hus som låter som det du pratar om i resta på vägen mot odensbacken som ligger fint till, och var inne där idag och UE:a lite med flickvännen, har en massa bilder in och utvändigt som jag kan lägga upp om det är det huset du menar
Citera
2012-07-24, 20:02
Medlem
Tretusentals avatar
Så, har varit på svamperier på Norr och fann till min stora förvåning 3 grova övergivna garage med förstörda stängsel runt om ( ! ) Antagligen någon gammal militär anläggning.
Inte så mycket saker kvar där inne, men går nog att ta väldigt läckra foton där inne.
Dock, bjälkarna som höll upp plåttaket har nog sett bättre dagar då det inte är långt ifrån att allt brakar samman.
Citera
2012-07-30, 21:47
Medlem
Hittade lite fler bilder från LFC måsen. Kontainern verkar var stationär.

http://ls-tornet.se/forum/viewtopic.php?f=18&t=354
Citera
2012-08-03, 14:28
Medlem
Perriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tretusental
Så, har varit på svamperier på Norr och fann till min stora förvåning 3 grova övergivna garage med förstörda stängsel runt om ( ! ) Antagligen någon gammal militär anläggning.
Inte så mycket saker kvar där inne, men går nog att ta väldigt läckra foton där inne.
Dock, bjälkarna som höll upp plåttaket har nog sett bättre dagar då det inte är långt ifrån att allt brakar samman.
Aha, du menar de gamla garagen vid Venaspåret. Ja dom tillhörde ju I3 på tiden det bagav sig, då var ju det området ett militärt övningsområde.

/perris
Citera
2012-08-25, 03:04
Medlem
Finns det 2 övergivna Knut säborg dansstudios eller har jag missat något? Trodde det gamla låg på väster längs svartån?

Det finns ett övergivet tåg på vägen till nora (om man åker FRÅN Örebro till Nora) Det värsta är att jag kommer inte ihåg exakt var. Om man det är innan man svänger av mot väg 244 till nora eller om det är tidigare längs väg 50/68. Har för mig att det är i närheten där man åker över en järnvägsövergång som går tvärs över vägen. Det jag vet är att det står lite gömt i en dunge, på höger sida om vägen. Vrider man på huvudet när man åkt förbi så borde man se det. Stod där senast i våras. Ganska säker på att det är här 59.479917,15.089421 (slå in detta i google maps)

Sen finns det en ganska spännande byggnad vid pappersbruket.
59.266763,15.2509

En representationsbyggnad. Går man längs pappersbruksallen så ser man inte mycket. En gammal grind/stålstaket som inte går att använda. Man ser den långa trädallén och sedan kan man skymta huset långt bort. Har gått runt hela tomten en gång. Finns ingen ingång någonstans utan den tillhör pappersbruket. Det är en fd representationsvilla. Inte övergiven men endå lite mysko.
Citera
2012-08-25, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorPolis
Det finns ett övergivet tåg på vägen till nora

Vad menar du med tåg? Är det ett helt tågset? Vad består det av?
Citera
2012-08-25, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorasUE
Vad menar du med tåg? Är det ett helt tågset? Vad består det av?

Ett lok och flera vagnar. Vet inte hur många men en 5-7 vagnar nått åt det hållet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in