Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-12, 19:59
  #25
Avstängd
Lupanes avatar
Hämta gratisprogrammet av det här http://www.malwarebytes.org/
Citera
2012-03-12, 20:01
  #26
Medlem
Fladderbajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orcajo
Ta en printscreen

Kan tyvärr inte just nu då detta meddelande som kommer upp när jag startar är i IE och nu har jag stängt den rutan och har firefox uppe som fungerar som det ska. Kan inte öppna IE heller då hela skrivbordet är tomt och startmenyn och hela helvete är borta. Vågar inte riktigt starta om nu heller då jag är osäker på att jag får igång firefox igen. Nu när jag startade datorn så fanns allt där som det ska sen bara försvann det efter ett par min. Så allt jag har nu är en firefoxruta och ett tomt skrivbord.
Citera
2012-03-12, 20:01
  #27
Medlem
Fladderbajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lupane
Hämta gratisprogrammet av det här http://www.malwarebytes.org/

Hur fungerar det där?
Citera
2012-03-12, 20:02
  #28
Medlem
Friivolts avatar
Jag har det också, jävla skit!
Citera
2012-03-12, 20:06
  #29
Medlem
Fladderbajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friivolt
Jag har det också, jävla skit!
Det suger ordentligt, hoppas jag lyckas rädda datorn då jag har lite bilder från familjesemestrar och så som jag inte vill förlora. OM jag lyckas reda ut detta blir det att fixa backup på allt.
Lycka till med ditt!
Citera
2012-03-12, 20:07
  #30
Medlem
Fladderbajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fladderbajs
Hur fungerar det där?

Edit: Skannar just nu med det där programmet. Hoppas verkligen det ger någonting. Är som sagt ganska dålig på sånt här så jag vet fan inte vad jag håller på med men jag hoppas det funkar.
Citera
2012-03-12, 20:09
  #31
Medlem
Fladderbajss avatar
En till fråga, borde jag vara orolig att det här viruset ska inkräkta på min e-mail och liknande?
Citera
2012-03-12, 21:03
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fladderbajs
En till fråga, borde jag vara orolig att det här viruset ska inkräkta på min e-mail och liknande?
Formatera bara om din dator, mycket smidigare.
Citera
2012-03-12, 21:04
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fladderbajs
En till fråga, borde jag vara orolig att det här viruset ska inkräkta på min e-mail och liknande?


Jag hade definitivt blåst datorn, bytt lösenord på alla konton som du använt datorn på och fixat nya bankkort.
Citera
2012-03-12, 21:18
  #34
Medlem
Omformatera datorn bara (dina bilder kommer inte försvinna om du bara gör ny windows installation! de kommer läggas i en mapp som heter Windows.old)

Sedan när du gjort det byter du alla dina lösenord du har, sedan laddar du ned ett kraftigt antivirus verktyg (Rekommenderar "Spybot Search n Destroy") och scannar igenom mappen med dina gamla bilder innan du flyttar över dom till din nya windows. Sist men inte minst så tar du bort windows.old och grattis du har en ny fräsch dator.
Citera
2012-03-13, 23:34
  #35
Avstängd
Lupanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fladderbajs
Hur fungerar det där?
Det scannar hela HD och tar bort trojaner om du vill förståss
Citera
2012-03-13, 23:42
  #36
Medlem
Glaesoegas avatar
Kasta hårddisken och köp ny eller gör som andra här har sagt och omformatera med något smart virusprogram!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback