Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-23, 12:52
  #157
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Precis

Två länkar som kommer hjälpa dig här.
List of Everfall Loot
En komplett karta för varje våning och vad som droppas. Så vet du vart du ska farma.

Karta Everfalll - Vart du ska hoppa
Gå ned till Pawn Guildet och gå in i Everfall. Sedan kollar du på kartan och tar rätt våning. Kartan är i nummerordning så nummer 2 "Anxiety" är högst upp och 16 "Hope" är längst ned.

Så om du ska till exempel ned till rum 14 "Resolution" så måste du passera både rum 6 "Remorse", 10 "Distress, och 11 "Estrangement innan du kommer dit. Landar du på fel våning är det bara att läsa av våningens namn och positionera dig så du är rätt vänd och hoppa ned igen. Du börjar trots allt inte från högst upp igen.

När du vet vart rummen är så kan du hoppa ned direkt i den stora kratern i mitten av Gran Soren, går snabbare att färdas på det sättet.


Notera att majoriteten av looten är sämre än den utrustning som du fick från draken.
Men det finns en ring som jag föreslår att du skaffar dig. Den ger 25% resistance till alla debilitations.
Dragonblood
Enkelt sätt att farma specifika items är att du gör en quicksave innan du öppnar kistan, använder itemet "Godsbane" och slår ihjäl dig själv och laddar upp sparningen igen. Går betydligt mycket snabbare än att exita till main menu för att ladda om spelet.

Tackar och bockar (än en gång).

Tänkte främst att jag skulle uppgradera armor lite (och sen döda drakar för att få det Dragonforged) + vill geara upp min pawn en del också (kört med Princess settet fram tills igår när jag gearade om henne med det jag hade liggande i banken).

Godsbane använder jag mest hela tiden i BBI Älskar animationen och Pawns utrop

Den ringen är ju faktiskt makalöst bra.
Citera
2016-02-26, 11:19
  #158
Moderator
^Eazs avatar
Fick död på Ur-Dragon i morse (offline) och självfallet så droppar han en staff till min pawn (som förvisso var riktigt bra). Men får bli att farma honom så jag får mina daggers.

Kul, men jobbig fight på slutet när man måste ta sönder hans vingar, så djävla jobbiga att träffa. Blir att köra med Blast Arrow nästa försök för att snabba upp det.
Citera
2016-02-27, 09:52
  #159
Moderator
^Eazs avatar
Fyra Ur-Dragons senare och fortfarande bara droppar staff, säljer förvisso för 460K, men jag vill ha mina djävla daggers.

Edit: Och där droppar svärdet när jag inte ens har en vocation för svärd. Ge mig daggers för fan.
__________________
Senast redigerad av ^Eaz 2016-02-27 kl. 10:46.
Citera
2016-02-29, 10:44
  #160
Moderator
^Eazs avatar
Såja, farmat lite Ur Dragon online och fått en hel del loot.

Klarade även Daimon igår, så kör nu och försöker farma BBI lvl3 armor/vapen.

Vill ha Carrion settet till min Pawn och Oblivion settet till mig själv (och sen kör jag Ur Dragon med pawnens gear equippat som Magic Archer för att få det Dragon Forged när det är grace på draken).

Har en trevlig dagger nu (+ holy daggern från draken) som gör BBI Post Daimon rätt "enkelt" att farma, Helmbarte Daggers som är Silver Dragon Forged, ger nice pure dmg.

Kollar lite Chest-Speedruns för Lv3 gear och ska ta och testa på det i afton.
Citera
2017-05-23, 15:44
  #161
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Det här kom som en stor överraskning. Dragons Dogma kommer alltså släppas till ps4/xbox one.

http://www.playstationtrophies.org/n...-Xbox-One.html

En positiv överraskning. Älskade dragons dogma. Hade dock kanske hellre sett en riktig uppföljare. Förhoppningsvis har dem det i tankarna lite grann när dem nu släpper en re-release och fullföljer det om spelet säljer bra. Blir definitivt ett köp.
Citera
2020-12-12, 08:06
  #162
Medlem
Embas avatar
Bump.

Går det att lira spelet med sin main pawn endast? Så lite micromanagment som möjligt är min ambition.

Läste nått om att dela pawns online. Jag får rysningar av bara tanken.
Citera
2020-12-12, 14:01
  #163
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Passar på nu när tråden är uppe. Enligt senaste capcom läckorna ska ett nytt dragons dogma vara planerat. Hoppas verkligen det stämmer. Läckorna verkar ju vara legitima så ganska stor chans att vi har ett nytt dragons dogma att se fram emot. Inget officiellt ännu dock. Och rapporterna säger ju typ 2022 eller 2023 så ganska långt kvar ifall det stämmer.

Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Bump.

Går det att lira spelet med sin main pawn endast? Så lite micromanagment som möjligt är min ambition.

Läste nått om att dela pawns online. Jag får rysningar av bara tanken.
Man kan skapa en pawn själv. Sen kan man "hyra" två andra pawns. Du kan säkert dra igenom hela spelet med bara din egen pawn men då blir det bra mycket svårare. Och ser inte varför man skulle göra det. Går så väldigt snabbt och enkelt att hyra två extra pawns. Behöver inte hålla på och equipa dom eller något då dom redan har det färdigt. Du klarar dig lätt med att bara ta hand om dig själv och din egen pawn och sen bara hyra in andra pwns utan att göra något mer med dom med skill points, equipments eller annat. Sen blir det ganska mycket micromanagement ändå med item inventoryn som lätt blir överfull. Och där är det bätte att ha två extra pawns med sig så man inte måste gå miste om material.

Och det finns färdigt skapade pawns man kan hyra utan att behöva ta in pawns från andra spelare online. Men andra spelares pawns är bra mycket starkare dock. Delar du din egen pawn med resten av communityn får du dessutom fina rewards för den. Vet inte varför det får dig att rysa. Tar inte mycket tid.
Citera
2020-12-13, 06:39
  #164
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Passar på nu när tråden är uppe. Enligt senaste capcom läckorna ska ett nytt dragons dogma vara planerat. Hoppas verkligen det stämmer. Läckorna verkar ju vara legitima så ganska stor chans att vi har ett nytt dragons dogma att se fram emot. Inget officiellt ännu dock. Och rapporterna säger ju typ 2022 eller 2023 så ganska långt kvar ifall det stämmer.


Man kan skapa en pawn själv. Sen kan man "hyra" två andra pawns. Du kan säkert dra igenom hela spelet med bara din egen pawn men då blir det bra mycket svårare. Och ser inte varför man skulle göra det. Går så väldigt snabbt och enkelt att hyra två extra pawns. Behöver inte hålla på och equipa dom eller något då dom redan har det färdigt. Du klarar dig lätt med att bara ta hand om dig själv och din egen pawn och sen bara hyra in andra pwns utan att göra något mer med dom med skill points, equipments eller annat. Sen blir det ganska mycket micromanagement ändå med item inventoryn som lätt blir överfull. Och där är det bätte att ha två extra pawns med sig så man inte måste gå miste om material.

Och det finns färdigt skapade pawns man kan hyra utan att behöva ta in pawns från andra spelare online. Men andra spelares pawns är bra mycket starkare dock. Delar du din egen pawn med resten av communityn får du dessutom fina rewards för den. Vet inte varför det får dig att rysa. Tar inte mycket tid.

Tack för bra info. Blir ett köp under julledigheten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback