29 986 besökare online
855 952 medlemmar • 45 774 323 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Politik > Feminism och jämställdhet
Svara på ämne
Ämnesverktyg
ModMerc
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Machonist
Fan va fräck du är som hatar poliser. Sen spelar det ingen roll om hon är farlig eller inte, springer du iväg så får du ta konsekvenserna. Nolltolerans kallas det, något som vi skulle kunna behöva i Sverige.

jag hatar inte poliser generellt sett. Men poliser som denna kan jag erkänna att jag hatar.

Offtopic nu, men låt oss säga att en man har slagit ihjäl någon och blir handfängslad. Han flyr också från polisen, men polisen hinner ifatt, och blir så arg att han slår mannen i ansiktet, och mannen dör av skadorna.

Ett grövre exempel, men skulle du även då tycka att polisen inte gjorde något fel? Jag vill bara veta var din gräns går, förlåt för offtopic

MorfiusBaltzar
Avstängd
MorfiusBaltzars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolvas
samhällsekonomiskt skulle det vara bra, dock skulle inte varenda person trilla på det viset

Nej det är tvärtom, det skulle inte vara bra samhällsekonomist. Hon är hjärn död nu så hon kommer hon kosta samhället pengar medans hon kan ge tillbaks 0 till samhället, personer i fängelsen kan iallafall jobba med saker där inne och fortsätta bidra till samhället.

Hur tror du att hennes närstående reagerar? Det finns risk att visa människor hamnar i en deprission vilket kan göra att dom börjar med ett beroende och voilà du har helt plösligt 2 personer mindre som bidrar till samhället.

Självklart så trillar alla på det sättet eftersom musklerna parazlyserars/stängs av dock så landar inte alla på samma hjärn område eller på lika hårt yta eller så har människorna olika starkt skelettet.

kolvas
Medlem
kolvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModMerc
jag hatar inte poliser generellt sett. Men poliser som denna kan jag erkänna att jag hatar.

Offtopic nu, men låt oss säga att en man har slagit ihjäl någon och blir handfängslad. Han flyr också från polisen, men polisen hinner ifatt, och blir så arg att han slår mannen i ansiktet, och mannen dör av skadorna.

Ett grövre exempel, men skulle du även då tycka att polisen inte gjorde något fel? Jag vill bara veta var din gräns går, förlåt för offtopic
I ditt exempel hade polisen gjort fel, men för att det ska vara jämförbart med detta fallet så skulle man kunna byta ut tazern mot att polisen fällde GM så att GM trillar och dör, då anser jag att polisen inte gjort fel.

I vissa frågor stödjer jag: S, V, M, KD, C, SD, MP och ibland andra partier, jag klarar t.o.m av att ändra åsikt, det skulle fler pröva....

Machonist
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModMerc

Nej, det är jag inte ok med. Men det är en annan sak om det handlar om självförsvar. Men förövrigt så finns det effektivare verktyg att neutralisera med (se; taser).
Polismannens avsikt här var inte att döda eller skada, utan att få henne att stanna. Nu hade hon otur och slog sig så illa och det ska inte polismannen behöva ta skit för. Det hade inte hänt om hon inte hade sprungit iväg.

kolvas
Medlem
kolvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorfiusBaltzar
Nej det är tvärtom, det skulle inte vara bra samhällsekonomist. Hon är hjärn död nu så hon kommer hon kosta samhället pengar medans hon kan ge tillbaks 0 till samhället, personer i fängelsen kan iallafall jobba med saker där inne och fortsätta bidra till samhället.
Hon belastar bara samhället fram tills maskinen stängs av, hade hon fortsatt på den brottsliga banan så hade det varit samhällsekonomiskt dyrare

Citat:
Hur tror du att hennes närstående reagerar? Det finns risk att visa människor hamnar i en deprission vilket kan göra att dom börjar med ett beroende och voilà du har helt plösligt 2 personer mindre som bidrar till samhället.
Okej, så brottslingar ska inte straffas p.g.a hur de närstående kan reagera?

Citat:
Självklart så trillar alla på det sättet eftersom musklerna parazlyserars/stängs av dock så landar inte alla på samma hjärn område eller på lika hårt yta eller så har människorna olika starkt skelettet.
Nej, alla trillar inte EXAKT så och slår sig inte EXAKT så.

I vissa frågor stödjer jag: S, V, M, KD, C, SD, MP och ibland andra partier, jag klarar t.o.m av att ändra åsikt, det skulle fler pröva....

MorfiusBaltzar
Avstängd
MorfiusBaltzars avatar
Polis Brutalitet:

Så han förtjänar vara arresterad 36 timmar och få märken på handleder och huvud?

http://www.youtube.com/watch?v=zV9uZ00bqD8&feature=fvst

Antar han förtjänade att nästan att bli dödad av bilen och 20-30 Sparkar och +5 Slag för att han sprang.

http://www.youtube.com/watch?v=Lvy976QKuS4&feature=fvst

Killen med grön tröja och kamera förtjänar få sitt huvud slängt mot en bil för att han filmar?

http://www.youtube.com/watch?v=Zgr3DiqWYCI

En polis tror hon har tagit hans 20 dollar, men antar hon förtjänar det?

http://www.youtube.com/watch?v=MPseyY0Vg0E

Är några exempel, men här är ett positivt exempel:

http://www.youtube.com/watch?v=Qdxh-KaSBSg

Empress
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Polis Brutalitet:

Så han förtjänar vara arresterad 36 timmar och få märken på handleder och huvud?

http://www.youtube.com/watch?v=zV9uZ00bqD8&feature=fvst

Antar han förtjänade att nästan att bli dödad av bilen och 20-30 Sparkar och +5 Slag för att han sprang.

http://www.youtube.com/watch?v=Lvy976QKuS4&feature=fvst

Killen med grön tröja och kamera förtjänar få sitt huvud slängt mot en bil för att han filmar?

http://www.youtube.com/watch?v=Zgr3DiqWYCI

En polis tror hon har tagit hans 20 dollar, men antar hon förtjänar det?

http://www.youtube.com/watch?v=MPseyY0Vg0E

Är några exempel, men här är ett positivt exempel:

http://www.youtube.com/watch?v=Qdxh-KaSBSg

Vad har detta med ämnet att göra som handlar om att en snut som fångade in en försökte smita från arresteringen för ett brott hon begått?

Om du vill göra jämförelse så kan man knappast jämföra äpplen med päron.
Jag är (radikal)feministers & manschauvinisters värsta mardröm: En kvinna med intelligens.
☠ Ateism: Är inte frånvaro av religion/filosofi, ateism är frånvaro av gud/gudar.

MorfiusBaltzar
Avstängd
MorfiusBaltzars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Vad har detta med ämnet att göra som handlar om att en snut som fångade in en försökte smita från arresteringen för ett brott hon begått?

Om du vill göra jämförelse så kan man knappast jämföra äpplen med päron.

Det har med ämnet att göra genom att det visar väldigt många poliser bär ilska, aggresioner inom sig och visa har till och med en sadistisk natur i sig. Om du inte tror mig kolla bara på klippen, det är vad som hände med polisen som använde Tazern, folk säger att han använde den för att han va lat men det är fel. Han använde den för att gillar visa sin makt och skada folk.

cdxz11
Medlem
cdxz11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverturk
Menar du att polisen i allmänhet beter sig sämre i USA och att om en person blir dåligt behandlad är således helt dennes eget fel?

Missförstå inte detta, jag menar inte att polisen alltid gör fel och att det alltid är synd om brottslingen, men de metoder som används för att ta fatt en brottsling måste stå någorlunda i proportion till brottet denne är misstänkt för. Nu är det möjligt att den "smitning" hon var gripen för var av en allvarligare sort och att få en tazer i ryggen är rättfärdigat. Men man kan inte låta bli att låta sig påverkas av andra fall där också de metoder som används sannerligen inte står i proportion till brottet. Ska exempelvis en biltjuv bli nedskjuten när bilen får motorstopp och tjuven försöker fly till fots? Eller ett skott siktat rakt mot ryggen på någon som stulit hemelektronik och försöker fly?

Nej jag menar snarare att poliser verkar ha bra mkt mer befogenheter i usa än i t.ex sverige, att t.ex många poliser bär runt på tazers som de även verkar använda rätt frekvent är ett bra exempel.

Jo självfallet måste ju medlen som används stå i proportion till brottet som begås, vilket jag tycker att det faktiskt gör i detta fallet, att tjejen sedan ramlar på ett olyckligt vis och slår sig illa är en annan sak men ser man till antalet sådana fall tror jag de är ytterst få i relation till antalet personer som tazas av polis.
Senast redigerad av cdxz11 2012-03-13 kl. 09:03.

bulkenigym
Medlem
Citat:
Fyfan vilka idioter speciellt polisen på slutet som säger "han har agerat inom lagens ramar" skit snack om jag vore domare så skulle jag sätta ditt personen för mord.

Dom säger till och med i filmen att hon hade handbojor på sig så hon kan inte ta hjälp av händerna för att klättra eller öppna dörrar osv, men endå så använder han tazer när han ska vara hård tränad eftersom han är polisman och kan inom 1 sekund springa upp till henne och ta tag i henne.
1. hon dog inte därför kan man inte dömmas för mord. 2. det var inte medvetet vilket skulle max kunna få dråp eller grovt vållande till annans död. tummen upp att du och resten av den korkade världen är objektiv och inte väljer sida. hur skulle det då se ut? saudiarabien i hela världen

Empress
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Fyfan vilka idioter speciellt polisen på slutet som säger "han har agerat inom lagens ramar" skit snack om jag vore domare så skulle jag sätta ditt personen för mord.

Dom säger till och med i filmen att hon hade handbojor på sig så hon kan inte ta hjälp av händerna för att klättra eller öppna dörrar osv, men endå så använder han tazer när han ska vara hård tränad eftersom han är polisman och kan inom 1 sekund springa upp till henne och ta tag i henne.

Hon hade blivit handfängslat och de var på FRAMSIDDAN av kroppen när hon blev fälld av tazern vilket syns TYDLIGT på videon. Och har man så man kan lyfta på armar och händer framför sig så kan man öppna dörrar också, handfängsel sitter runt vristerna INTE runt händerna. Och man har faktiskt viss rörelsefrihet även om den är kraftigt begränsad.
Det går även att lyfta armarna sopas så att man kan skydda huvudet i ett fall med dem även om man har handfängsel på sig.

För den som verkligen tittade på videon ser att när tjejen springer så har hon lyft armarna tillräckligt för att få den balansen som behövs före att springa.

Klättra blir svårt med handfängsel, men det går att öppna en dörr och det går att skydda huvudet vid ett fall.
Jag är (radikal)feministers & manschauvinisters värsta mardröm: En kvinna med intelligens.
☠ Ateism: Är inte frånvaro av religion/filosofi, ateism är frånvaro av gud/gudar.

elpojken
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Hon hade blivit handfängslat och de var på FRAMSIDDAN av kroppen när hon blev fälld av tazern vilket syns TYDLIGT på videon. Och har man så man kan lyfta på armar och händer framför sig så kan man öppna dörrar också, handfängsel sitter runt vristerna INTE runt händerna. Och man har faktiskt viss rörelsefrihet även om den är kraftigt begränsad.
Det går även att lyfta armarna sopas så att man kan skydda huvudet i ett fall med dem även om man har handfängsel på sig.

För den som verkligen tittade på videon ser att när tjejen springer så har hon lyft armarna tillräckligt för att få den balansen som behövs före att springa.

Klättra blir svårt med handfängsel, men det går att öppna en dörr och det går att skydda huvudet vid ett fall.

Mycket riktigt går det o göra det men det förutsätter ju också att man ramlar framåt annars är det svårt o ta emot sig, annars kan man ju trycka ner hakan emot bröstet för att inte slå huvudet.

Fast sen lyder inte musklerna i kroppen heller när du blir taserad allting krampar ihop sig o du tappar kontrollen på den.
Senast redigerad av elpojken 2012-03-13 kl. 13:00.

Svara på ämne
Topp Dela »